Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Som tur är har vi inte jury i Sverige.

nej Gud ske lov.
2015-06-17, 20:56
Medlem
Citat:
Jo, det har framkommit att rubriceringen är mord när man skickade bröderna i finkan.

Ja, och? Om hon t.ex. dött av trubbigt våld och har flera inre skador så kanske det är svårt att direkt säga om det har uppkommit av att någon slagit på henne med något trubbigt eller att hon blivit påkörd. Nu har ju jag aldrig sagt att det enda som skulle kunnat hända henne är påkörning, så du kan chilla.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tror inte att någon i denna tråd är mer kunnig en Leif GW Persson. GW:s påstående att det inte är bröderna är mer sannolikt än våran.

Trams. han vet inte mer än vi, och den erfarenhet han har är värd nada om han inte har tillgång till förundersökningen. Varje fall är unikt.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tveksamma till häktningen är fel slutsats, man "måste" överklaga om man påstår att man är oskyldig, för vilken oskyldig vill visa att han accepterar att bli häktad för ett brott han inte begått? Det är så advokaterna jobbar. Man gör en markering om vems bevisbörda saken handlar om.

Många tveksamma till häktningen är också en överdrift från media, med de tveksamma får utrymme just för att det finns ett yppandeförbud. För att ha en story, en påhittad är bättre än ingen alls när lösnummer ska säljas.

Det är kvällsblaskorna som kokar soppa på en spik för att kompensera för att de inte vet något.

Jag tycker inte det är en tveksam häktning då de häktade var i närheten av var Lisa försvann och de hade tillgång till alla platser i omgivningen, även de uthus som var låsta. Teknisk bevisning finns, och utredarna inväntar svar från olika analyser.

Det har blivit på modet att ifrågasätta rättsväsendet, men det är alltid fel saker som folk hänger upp sig på. Men det är ju en annan diskussion.

Man måste inte överklaga en häktning, men är man oskyldig gör man nog det.

Är inte "blaskorna" som överklagar dom skriver om det då det har ett stort allmänintresse.

Svårt för Litauerna att inte "vara i närheten" då dom bor och jobbar där allt utspelades.
2015-06-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Vi har, tack och lov, inget jurysystem i Sverige.

Jo jag vet men kontentan kan bli densamma, att åklagaren inte kan binda någon till brottet med hjälp av den tekniska bevisningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Lek med tanken att dom är två,tvivlar på att kvinnan vet något.
Dom har förmodlingen bara sagt att dom var ute i nått ärende till henne.
Sen kan man fundera på om det var rätt kvinna/tjej som blev bortrövad,var det inte
en kamrat som brukade åka moped??? man kanske skulle titta på den bilden
om det nu skulle visa sig att det inte är Litauerna.

Det har du rätt i. En moppe tjej med hjälm ser ut som vilken annan tjej med hjälm.
Medlem
Vad har ni för motiv mot litauerna?
Jag vill analysera mer om Arne eller kanske Piers?
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Jag tror inte att någon i denna tråd är mer kunnig en Leif GW Persson. GW:s påstående att det inte är bröderna är mer sannolikt än våran.

Än en gång, GW i all ära, men han refererar alltid till statistik och sannolikhet.
När ett fall inte passar in i hans mallar dömmer han ut det.

Statistik och sannolikhet är inget bevis, bara en indikation på vilket håll man skall leta.
Dock finns inga regler utan undantag.
2015-06-17, 20:58
Medlem
Blomberg en gård? Kan väl inte stämma det är väl en by med några invånare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Japp! när DNA svaren kommer är det klappat och klart
Japp å dom frias......
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis.
Vilket kreativt svar. Tack. Oavsett om hon inte hade någon anknytning till Lisa, varför är misstanken mot henne lägre än bröderna? Om vi får tro medias rapportering verkar det ju inte finnas några överväldigande tekniska bevis mot någon av dem än så länge.
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Som tur är har vi inte jury i Sverige.

Och det går att överklaga friande domar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in