2015-06-17, 20:03
Medlem
Hur ligger det till med Imovane/Stilnoct när det gäller drogtest? Blev nyligen inskriven på ett bemanningsföretag efter att jag var på en intervju hos dom, så jag kan när som helst bli inkallad som bland annat lagerarbetare eller hos företag som Volvo som tillämpar drogtest i samband med att man blir anställd. Kommer då Imovane att synas på drogtestet, förutsatt att drogtestet inte specificerat för Imovane?
2015-06-17, 20:42
Medlem
HiiriHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123
Hur ligger det till med Imovane/Stilnoct när det gäller drogtest? Blev nyligen inskriven på ett bemanningsföretag efter att jag var på en intervju hos dom, så jag kan när som helst bli inkallad som bland annat lagerarbetare eller hos företag som Volvo som tillämpar drogtest i samband med att man blir anställd. Kommer då Imovane att synas på drogtestet, förutsatt att drogtestet inte specificerat för Imovane?

Ger väl utslag på benso?
2015-06-17, 20:53
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Ger väl utslag på benso?
Nejdå ingen av dem syns på standardstickor öht.
2015-06-17, 21:49
Medlem
SDKZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Nejdå ingen av dem syns på standardstickor öht.

Företag brukar väl använda sig av vårdcentralen och analys när de skickar sina anställda på drogtest?

Och då finns det ju en chans att det syns, men oftast kollar dem bara efter det vanligaste, men är inte så insatt om imovane och stilnoct är med där.
2015-06-18, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDKZ
Företag brukar väl använda sig av vårdcentralen och analys när de skickar sina anställda på drogtest?

Och då finns det ju en chans att det syns, men oftast kollar dem bara efter det vanligaste, men är inte så insatt om imovane och stilnoct är med där.

Jag har svårt att tro att dom skickar in sina drogtest på analys. Jag tror att dom använder sig av stickor som bara ger utslag på dom vanligaste drogerna, så som benso, tjack/koks, cannabis osv.
2015-06-18, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Ger väl utslag på benso?

Imovane/Stilnoct är ju tekniskt sett inte benso, så därför borde imovane inte ge utslag på det.
2015-06-18, 11:35
Medlem
Tja

Jag rökte i lördags på fyllan kanske totalt en joint och delade på en på söndag, dagen efter med två kompisar. tio dagar senare vart jag testad. Jag har tränat nästan varje dag fram tills jag blev testad. Hur nojjig bör jag vara?
Senast redigerad av moronail 2015-06-18 kl. 11:37.
2015-06-18, 12:02
Medlem
Hur lång tid tror ni att det tar att gå från 50ng/ml till 0ng/ml THC med regelbunden konditionsträning?
I andra trådar påstår vissa att det tar ungefär 30dagar...stämmer detta?
2015-06-18, 15:26
Medlem
psychoticbreaks avatar
Ett tips för dom som behöver testa sig för amfetamin, kokain, ecstacy, opiater (bla heroin) samt cannabis (hasch)
>96% säkert.

http://www.matsmart.se/narkotikatest

Hygieniskt, snabbt och enkelt att använda. Mäter förekomsten av metaboliter i urinen som utsöndras när narkotika intas. Det kan finnas olika anledningar till ett falskt positivt testresultat. Testet bör alltså inte användas som ett entydigt bevis på narkotikaintag utan som ett underlag till dialog med den testade personen. Anv av prof. instutitioner i Danmark.

Pris: 59kr
2015-06-18, 19:51
Medlem
Ska bli drogtestad inför en nyanställning i September och behöver därför hjälp att planera min sommar så jag klarar detta.
Jag har rökt cannabis 3-5 gånger i veckan det senaste året med undantag för ett uppehåll på 3 veckor.
Undrar även vad de använder för urinstickor på företag (urinprovet kommer tas på företagets hälsoavdelning) och ifall jag kan beställa något liknande för att testa mig själv innan.
Alla tips och rekommendationer uppskattas.
2015-06-19, 13:30
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prive
Hur lång tid tror ni att det tar att gå från 50ng/ml till 0ng/ml THC med regelbunden konditionsträning?
I andra trådar påstår vissa att det tar ungefär 30dagar...stämmer detta?
Nej det stämmer inte, snarare 2-3 dagar. 50ng/ml är gränsvärde för de flesta stickor och en oerhört låg halt.
2015-06-19, 13:33
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticbreak
Ett tips för dom som behöver testa sig för amfetamin, kokain, ecstacy, opiater (bla heroin) samt cannabis (hasch)
>96% säkert.

http://www.matsmart.se/narkotikatest

Hygieniskt, snabbt och enkelt att använda. Mäter förekomsten av metaboliter i urinen som utsöndras när narkotika intas. Det kan finnas olika anledningar till ett falskt positivt testresultat. Testet bör alltså inte användas som ett entydigt bevis på narkotikaintag utan som ett underlag till dialog med den testade personen. Anv av prof. instutitioner i Danmark.

Pris: 59kr

96% säkerhet är förvisso rätt värdelöst. De flesta andra tester på marknaden har mellan 99-99,5%. Matsmart låter ju heller inte riktigt som den affären man skall köpa drogtester av, bättre att handla av någon shop som är specialinriktade på drogtesting. Lite som att handla elektronik på netto och ställa tekniska frågor till kassapersonalen.

Finns det något drogtest på marknaden som INTE är hygieniskt?
Senast redigerad av Hysteria90 2015-06-19 kl. 13:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in