Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:54
Medlem
Hoppas polisen får snabba svar angående obduktion och allt annat insamlat material.
Många saker kommer bli klarare då.
2015-06-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Intressant!

Kan man inte kastat föremålen efter man dumpat kroppen? Att man ville åka söderut av nån anledning, tvätta bilen eller liknande. Bör man inte ta den vägen då?

Tror absolut att sakerna dumpats i efterhand, men detta är ingen väg som man logiskt färdas på. Liten väg mellan åkrarna, och är bara en onödig omväg till litauernas hus från den större vägen.
2015-06-17, 19:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Anledningen till att poliser bröt ihop, tekniker spydde och grät. Råbarkade snutar ulkade är solklar.
De kom försent. Kroppen var kanske fortfarande varm. Jag tror hon dog den eftermiddagen el kvällen

Kalla mig gärna idiot.
Det kan drabba vem som helst första gången man ser ett sargat lik oavsett yrke eller annat.

Jag är kanske den ende men jag tror kroppen hittades utomhus och det är ingen vacker syn efter några dagar.
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Jag har tänkt samma sak som GW sa idag. Det är väldigt statistiskt otroligt att tre personer utan kriminell bakgrund är involverade i ett mord av den här typen.
Det är väl inte bekräftat att det är ett mord? Kan lika gärna ha varit en olycka som någon sedan i panik försökt att dölja.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Intressant!

Kan man inte kastat föremålen efter man dumpat kroppen? Att man ville åka söderut av nån anledning, tvätta bilen eller liknande. Bör man inte ta den vägen då?

Lite snitslad bana för polisen först till litauerna, sedan till fyndplats för BO Hmmm.
Medlem
Någon som kan/vill redogöra för kommande steg i detta ärende? Vad kommer att ske härnäst?
2015-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Svar: nej tyvärr. Borde veta men tänker inte ens gissa. Kan ta reda på och återkommer isf.

Generellt arbetar de ofta dagligen till dess det de gör är klart.
Ja återkom gärna med det.

Vet du förresten nåt om stölderna som förekommit i området? Vad är det som stulits och när skedde senaste stölden? Har bröderna misstänkts för stölderna av folk i bygden?
2015-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Tror absolut att sakerna dumpats i efterhand, men detta är ingen väg som man logiskt färdas på. Liten väg mellan åkrarna, och är bara en onödig omväg till litauernas hus från den större vägen.

De e rätt märkligt att ingen har sett någon köra på den på den vägen, om det nu är en "ovanlig" väg att köra på..
2015-06-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Någon som kan/vill redogöra för kommande steg i detta ärende? Vad kommer att ske härnäst?
Enlig AB så är överklaganden på häktningsbeslutena att vänta..
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Om det inte framförts någon teknisk bevisning och vad vi vet, inga vittnesuppgifter. Hur vanligt är det att fortfarande öka misstänksamhetsgraden och hålla dom i häktet? Är det något som tyder på att överklaga häktning kan lyckas?

För det första, när det gäller männen, kan vi inte öka misstänksamhetsgraden då den redan är högsta möjliga, dvs. sannolika skäl.

Den frågan som jag tror du egentligen ställer är vad är sannolikheten att de släpps antingen via ett överklagande eller via en omhäktning.

1. Överklagande
Detta är deras största chans att bli släppa eftersom nu får hovrätten göra en oberoende bevisvärdering, har rådmannen som häktat dem gjort så utan skäl kommer hovrätten släppa dem direkt.

2. Omhäktning
Om de överklagar och hovrätten fastställer tingsrättens beslut, eller om de inte överklagar över huvud taget, kommer de med all sannolikhet omhäktas även utan att någon teknisk bevisning, eller vittnen, finns vid nästkommande omhäktningsförhandling. Jag tror att om den icke-tekniska bevisningen var så stark som tingsrättens rådman ansåg, i synnerhet om denna uppfattning delas av hovrätten, kommer de få sitta i häktet tills den tekniska bevisningen är klar.

Överklagandet är av synnerligen stort intresse må jag säga.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-06-17 kl. 20:00.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Åklagaren har själv sagt att just nu finns ingen teknisk bevisning som binder de misstänkta till brottet. Detta finns emellertid teknisk bevisning men än så länge vet vi inte vad den avser och hur stark den här samt vilka eller vilken den binder till brottet.

Så du ifrågasätter åklagaren? Annars - om åklagaren sagt att det just nu inte finns teknisk bevisning och du tror på det - så skulle väl din andra mening lyda typ: "Det finns emellertid teknisk bevisning men enligt åklagaren så binder den inte de misstänkta till brottet."
2015-06-17, 19:59
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
12 timmar om dan 6-7 dar i veckan så är det ingen höjdarlön

Var det inte 14-16 timmar om dan, 8-9 dar i veckan?

Om nu alla andra skriver 10 timmar och 6 dagar, varför överdriver du ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in