2015-06-17, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Aldrig varit hos någon jag skulle kalla välbärgad som haft en robotgräsklippare, varken för 5, 10 eller 40k.

Ok, då vet vi, men det har jag!
Senast redigerad av FullADHD 2015-06-17 kl. 19:53.
Citera
2015-06-17, 19:48
Medlem
BonerBatmans avatar
- Tennisplan på tomten
- Rolls royce
Citera
2015-06-17, 19:51
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En rejäl hemmabioanläggning signerad B&W Nautilus driven utav Classé-elektronik.

Varför inte ett par Coltrane Supreme 2 http://www.ljudochbild.se/nyheter/marten-coltrane-supreme-2

Ett tecken på att man är rik är att man handlar efter prislappen inte efter designen. Speciellt Amerikanare, dom brukar ha riktigt fult hemma.
Citera
2015-06-17, 19:53
Medlem
borrizs avatar
Butler, Maid, Nanny & Poolboy
Citera
2015-06-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Massagestol är typ så WT/nyrikt som det kan bli.
Det är skillnad på stol och stol. Vilken WT "cashar" en massagestol för 20k?
Det är mer än WT-bilarna kostar...
Citera
2015-06-17, 19:55
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Ok, då vet vi, men det har jag!
Min poäng (vilket du förhoppningsvis förstod) var att de allra flesta "välbärgade" människorna inte köper saker som bubbelpool, massagestol eller robotgräsklippare, utan det är snarare något för nyrika människor som vunnit på lotto eller av annan anledning har ett stort bekräftelsebehov.
Citera
2015-06-17, 20:00
Bannlyst
Citat:
Min poäng (vilket du förhoppningsvis förstod) var att de allra flesta "välbärgade" människorna inte köper saker som bubbelpool, massagestol eller robotgräsklippare, utan det är snarare något för nyrika människor som vunnit på lotto eller av annan anledning har ett stort bekräftelsebehov.

Att en robotgräsklippare skulle vara något för nyrika håller jag inte med om, däremot vet jag flera familjer som verkligen sparat ihop till en bara för att visa att dom har en och det ser bra ut inför grannarna.

En rik människa tänker inte i dessa banor utan istället att man kan jobba några timmar extra per vecka istället för att lägga den tiden på gräsklippning alternativt bara kunna slappa och avnjuta ledigheten, och den är dessutom mycket billigare en att ta in en trädgårdsmästare.

Så vi är inte överens, jag har varken nämnt bubbelpool eller massagestol så det förstår jag inte varför du blandar in mig i!
Citera
2015-06-17, 20:05
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Kapselkaffemaskin helt klart. Vem fan har råd med kaffedrycker som man brygger hemma som liksom kostar 2-5 kronor koppen? Lägg därmed till att kapselkaffemaskinerna är relativt dyra också.

Skärp dig. Till och med jag som student har råd med det.
Citera
2015-06-17, 20:07
Medlem
Att det inte har blivit nämnt än? Böcker i mängder, i lägenhet i form av bokvägg och i hus ett biblioteksrum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Skärp dig. Till och med jag som student har råd med det.

Efter jag hade svarat kom jag på att han trollar, både du o jag gick i fällan!
Citera
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Att en robotgräsklippare skulle vara något för nyrika håller jag inte med om, däremot vet jag flera familjer som verkligen sparat ihop till en bara för att visa att dom har en och det ser bra ut inför grannarna.

En rik människa tänker inte i dessa banor utan istället att man kan jobba några timmar extra per vecka istället för att lägga den tiden på gräsklippning alternativt bara kunna slappa och avnjuta ledigheten, och den är dessutom mycket billigare en att ta in en trädgårdsmästare.

Så vi är inte överens, jag har varken nämnt bubbelpool eller massagestol så det förstår jag inte varför du blandar in mig i!
De andra två var exempel, inte någon specifik kritik mot ditt inlägg, ber om ursäkt för det. Mitt inlägg kanske kunde tolkas lite väl hårt, menar inte att absolut ingen välbärgad har robotgräsklippare. Att det skulle vara billigare än att anställa en trädgårdsmästare är i sammanhanget och för personerna det berör ett mycket dåligt argument.
Citera
2015-06-17, 20:11
Bannlyst
Citat:
De andra två var exempel, inte någon specifik kritik mot ditt inlägg, ber om ursäkt för det. Mitt inlägg kanske kunde tolkas lite väl hårt, menar inte att absolut ingen välbärgad har robotgräsklippare. Att det skulle vara billigare än att anställa en trädgårdsmästare är i sammanhanget och för personerna det berör ett mycket dåligt argument.

Det är inte alls något dåligt argument, välbärgade människor är oftast rätt kloka och att strö pengar omkring sig är givetvis inte klokt! (Onödiga utgifter)

Ett kapital måste skötas för att växa och må bra, precis som ett barn.
Senast redigerad av FullADHD 2015-06-17 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in