2015-06-17, 20:18
Medlem
Langnasas avatar
Sideshow / Hot Toys leksaker.. väldigt vanligt bland rika män i viss åldersgrupp (30 - 50), iaf i U.S. Har sett de som har rum eller en hel vägg fylld (varje figur kostar runt 3000 - 6000K). Fina att titta på (har några få själv).

Dyr klocka är ju givet.

Är man musikintresserad så har man drivor av te.x äldre analogsyntar eller dyrare gitarrer som nog kan kosta ungefär hur mycket som helst (ingen större koll på dessa).

Dyrare / finare vapen (också U.S).
Citera
2015-06-17, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Sideshow / Hot Toys leksaker.. väldigt vanligt bland rika män i viss åldersgrupp (30 - 50), iaf i U.S. Har sett de som har rum eller en hel vägg fylld (varje figur kostar runt 3000 - 6000K). Fina att titta på (har några få själv).

Dyr klocka är ju givet.

Är man musikintresserad så har man drivor av te.x äldre analogsyntar eller dyrare gitarrer som nog kan kosta ungefär hur mycket som helst (ingen större koll på dessa).

Dyrare / finare vapen (också U.S).

Varje figur kosta 3000000 - 6000000

Kan vi misstänka att du ljuger här?
Citera
2015-06-17, 20:24
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsIX
Dyr konst dyr konst och dyr konst.
Dom brukar inte direkt köpa skräp som massagestolar och annat piss, låter mer wt än något

Exakt! Och det är också anledningen till att massagestolar inte finns i vissa bilmodeller.

OnT: Vinkällare.
Citera
2015-06-17, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Exakt! Och det är också anledningen till att massagestolar inte finns i vissa bilmodeller.

Jag är inte så välbärgad men när jag köpte min senaste Audi så valde jag till "klimat +" tror jag det hette , sätenas skinn är perforerat och man kan få varm eller kall luft igenom dom.

Är nog ett tillval som många välbärgade människor väljer.
Citera
2015-06-17, 20:30
Medlem
Eurynomoss avatar
Är inte rik själv (blott medelklass) men har vänner som är överklass i ordets rätta bemärkelse (kolla YouTubeklippet där Guillou talar om överklass).

Prylar som finns hemma hos min vän, i urval:

Möbler: Det mesta köpt på auktioner runt om i Europa. Köksbordet är till exempel inköpt på auktion i Frankrike genom ombud. Soffa och stolar/fåtöljer i salongen kommer från auktioner i England. Mattorna är bland annat från Iran, Indien och Nepal, inköpta på resor i dessa trakter. På hans kontor (i hemmet) ligger det t.ex. ett tigerskinn med uppstoppat huvud (som hans farfars far sköt för en herrans massa år sedan). Han har även en flygel, tror den heter något i stil med "Malmsjö", tillverkad för hand enligt uppgift.

Prylar i urval: mycket auktionspinaler även här. Brevkniv från Nazityskland, ser mer ut som en dolk än en brevkniv (inget man visar för twittervänstern direkt ). Bestick är arvegods, antagligen silver (vet inte så mycket om bestick och det är inget jag frågat om). Han har även en liten solid guldsked som han fick i dopgåva (apropå född med "silver"sked i mun). Armbandsur "Longines", inget uppseendeväckande direkt.

Köksredskap: inget särskilt märkvärdigt. Globalknivar (ganska medelklass trots allt, eller snarare tacky medelklass), le creuset, Anders Petter, Émile Henry, Skeppshult (nytt och vintage). Flertalet serviser som jag inte vet något om, mer än att vardagsporslinet är vintage Rörstrand (men det finns ju hemma hos varenda åldring i Sverige).

Elektronik: Beocom 6000 trådlös telefon, den är dock dolt placerad i hans hem då den inte passar med övrig inredning. Han har en annan ickefungerande bakelittelefon på display i köket. TV:n är förvånande nog en svart tjocktv från 90-talet (dock B
Citera
2015-06-17, 20:31
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Jag är inte så välbärgad men när jag köpte min senaste Audi så valde jag till "klimat +" tror jag det hette , sätenas skinn är perforerat och man kan få varm eller kall luft igenom dom.

Är nog ett tillval som många välbärgade människor väljer.

Jag var faktiskt lite ironisk. Men, massagesäten har inte kreti och pleti.
Citera
2015-06-17, 20:31
Medlem
henduriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungiz
Det är skillnad på stol och stol. Vilken WT "cashar" en massagestol för 20k?
Det är mer än WT-bilarna kostar...
Är man nyrik så har man redan halva inne i WT-sfären.
Citera
2015-06-17, 20:44
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Varje figur kosta 3000000 - 6000000

Kan vi misstänka att du ljuger här?

Haha ta bort K, ersätt med Kr. blev en Brain fart.
Citera
2015-06-17, 20:45
Medlem
Rambovics avatar
Ett gäng Champagne flaskor. Golfklubbor av högsta kvalité.
Citera
2015-06-17, 20:59
Bannlyst
Vattenskoter
Citera
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Ett gäng Champagne flaskor. Golfklubbor av högsta kvalité.
Och en guldgås. En gås i guld.
Citera
Medlem
Wahnsinns avatar
Kaffefilter från Melitta istället för Eldorado.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in