Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som om det inte är bekräftat skulle göra din teori troligare.

Försök inte att bortförklara din sällsynt korkade teori med att du inte visste, det avslöjar bara att du är lat och inte hänger med i tråden, inte ens i media. Ända borta i Litauen vet man att Lisa inte hittades vid caféet, man letade efter henne i ett antal dygn. Förmodligen har du inget att göra idag och satsar på lite tidsfördriv i tråden.

Det finns en sammanfattning på sidan ett, läs där innan du postar fler teorier, dock fick jag mig ett gott skratt så någon nytta har du gjort idag.

Hahahaha, idiot!

Dina påhopp är skrattretande.
Vad har detta du nämner att göra med om hon hittades i en låda i en låst byggnad?
Jag har sagt att min originella teori bygger på att hon hittades utomhus, inget annat.
2015-06-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Café På Klostrets ägare har satsat mycket pengar på sitt projekt. Interiören är imponerande och det är inte vilket fik som helst som hon driver. Det är underförstått vilken typ av arbetskraft hon använde för att restaurera den gamla lada som nu är café. I tidningsartiklar har hon uttalat sig om den stöldvåg som drabbat byggden. Vid ett inbrott på cafeterian verkade tjuvarna ha vetat precis vad de ville stjäla.

Naturligtvis hade hon inga nycklar hängande i någon lada, det skulle inte försäkringsbolaget accepterat. Och det fanns kanske fler nycklar i omlopp än hon visste? Och det var kanske fler inbrott än hon visste? Därinne fanns färsk delikatessmat och arbetar man för en minimal lön är dyr mat inte ett attraktivt alternativ. Jag gissar att det togs lite mat varenda kväll från tjuvarnas externa skafferi. Vem hade kunnat förutse att denna flicka skulle bli ett farligt vittne för mattjuvarna bara för att hon åkte moped till jobbet och inte åkte hem lite tidigare än de andra?

Jag tror att tjuvarna råkade i panik när de blev ertappade. De hade sönder hennes mobil och antagligen förde de över henne till ladan på andra sidan vägen där handsken hittades. Kanske försökte de hota henne eller muta henne? Jag tror att de förde bort henne på små vägar där hon droppade sina saker. Redan tidigt började folk komma och söka efter henne, även på fyrhjulingar. Kanske ströp de henne i panik när hon försökte skrika? Eller så levde hon ända fram till Martorp? Där låste de in henne i ett litet skåp i en bod eller en lada, död eller levande.

Med någon sorts syndens determinism åkte hon mot sin död sista gången hon åkte till jobbet. Giriga människor som utnyttjade sina medmänniskor och bara tänkte på sig själva och sin materiella standard gillrade omedvetet en fälla för Lisa Holm.

Tack för mig i denna tråd!
En teori som är i stora drag lika god som någon annan just nu,säkert några detaljer som visar sig stämma så småningom.
2015-06-17, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Har det framkommit på vilket sätt MGM har betett sig underligt gentemot MP? Man kan ju tänka sig att de försökt avleda deras uppmärksamhet då sökningarna började "brännas". Gissningsvis på ett otrevligt sätt försökt dirigera om manipulera sökvägar för folk ur MP?

I övrigt kan jag bara hålla med om att nivån på tråden ibland når botten, men det är ju inget nytt för stora fall på fb. Att folk inte förstår att ett verkligt brottsfall inte är samma sak som en deckare på TV där det alltid är ungefär lika stor sannolikhet att vem som helst i persongalleriet är den skyldige. Släpp den här godsägaren nu för guds skull. Polisen har självklart skäl till att de tagit de MGM de gjort och att godsägaren skulle vara involverad är så ytterst osannolikt så vi börjar närma oss mikroskopiska nivåer.

Fick PM av en som deltog i sökandet med MP för några dagar sen och enligt honom hade litauerna betett sig både märkligt och aggressivt. Försökt fösa bort MP från området.
2015-06-17, 18:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Café På Klostrets ägare har satsat mycket pengar på sitt projekt. Interiören är imponerande och det är inte vilket fik som helst som hon driver. Det är underförstått vilken typ av arbetskraft hon använde för att restaurera den gamla lada som nu är café. I tidningsartiklar har hon uttalat sig om den stöldvåg som drabbat byggden. Vid ett inbrott på cafeterian verkade tjuvarna ha vetat precis vad de ville stjäla.

Naturligtvis hade hon inga nycklar hängande i någon lada, det skulle inte försäkringsbolaget accepterat. Och det fanns kanske fler nycklar i omlopp än hon visste? Och det var kanske fler inbrott än hon visste? Därinne fanns färsk delikatessmat och arbetar man för en minimal lön är dyr mat inte ett attraktivt alternativ. Jag gissar att det togs lite mat varenda kväll från tjuvarnas externa skafferi. Vem hade kunnat förutse att denna flicka skulle bli ett farligt vittne för mattjuvarna bara för att hon åkte moped till jobbet och inte åkte hem lite tidigare än de andra?

Jag tror att tjuvarna råkade i panik när de blev ertappade. De hade sönder hennes mobil och antagligen förde de över henne till ladan på andra sidan vägen där handsken hittades. Kanske försökte de hota henne eller muta henne? Jag tror att de förde bort henne på små vägar där hon droppade sina saker. Redan tidigt började folk komma och söka efter henne, även på fyrhjulingar. Kanske ströp de henne i panik när hon försökte skrika? Eller så levde hon ända fram till Martorp? Där låste de in henne i ett litet skåp i en bod eller en lada, död eller levande.

Med någon sorts syndens determinism åkte hon mot sin död sista gången hon åkte till jobbet. Giriga människor som utnyttjade sina medmänniskor och bara tänkte på sig själva och sin materiella standard gillrade omedvetet en fälla för Lisa Holm.

Kan det inte vara så att mycket av interiören är bevarad sedan godsherrens son och efterträdare drev restaurang där?

http://www.hallekis.com/arkiv/xx051106a.htm
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nä, det är ju synd att de inte åker ut i förorterna och skjuter folk i skallen så fort de känner för det. Eller hur?

Hade du fått bestämma i detta fall så hade litauerna redan varit dömda och avlivade. Inga bevis behövs för dig, förutom fördomar och sladder från valfri rasist, så länge det är folk från annat land som inte talar svenska.
---

Ingen skall självklart dömas eller straffas utan bevis.
Jag raljerade mer om polisens uppklarningsprocent av brott. Sverige har bland de lägsta uppklarandeprocenten av brott i EU.

Vissa av de kan förklaras av våra politiker som gärna undantar vissa grupper från brottsliga handlingar.
Medlem
Jag reagerar med på användningen av ord. Kvarlevor. Det brukar oftast användas när man hittar en kropp efter längre tid. Man säger(enligt min erfarenhet) inte det så ofta om en person som nyss dog.
Jag håller fast vid att kroppen, delats, eller försökts förstöras på något vis.
Att man inte kan se på kroppen när hon mördades, inte ens rätt dag!, anser jag vara den största ledtråden.
Medlem
Vädermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ehh...Bekräfade polisen nyss att hon blivit styckad? Chans att "kvarlevor" inte betyder att personen inte är delad på något sätt är inte speciellt stora imo. Stort misstag isåfall!

"En kvarleva är något som finns kvar av en händelse eller process i det förflutna. Det kan t ex röra sig om benrester, verktyg, vapen, dokument och byggnader."
Ta det lugnt med negationerna. Man förstår inte vad du menar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
LH gick marginellt tidigare. De andra kollegorna låste men såg ändå Lisa gå runt hörnet till sin moppe. Därefter såg de henne aldrig mer.

Vilket i princip betyder att alla gick ut samtidigt men att kollegorna åkte därifrån före LH.
Bannlyst
Citat:

Kan bekräftas att Blomberg blivit utsatt för flera rån det senaste året. Det finns en kriminell verksamhet i området.

Konstigt att GW inte trodde på rånförsök..

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Har det framkommit på vilket sätt MGM har betett sig underligt gentemot MP? Man kan ju tänka sig att de försökt avleda deras uppmärksamhet då sökningarna började "brännas". Gissningsvis på ett otrevligt sätt försökt dirigera om manipulera sökvägar för folk ur MP?
Det är inte bekräftat, men läste någonstans i tråden att de tydligen hade varit typ hotfulla/aggressiva mot MP. Men kan lika gärna ha varit ett troll som skrev det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Nej? Den yngre brodern har barn med en kvinna som är kvar i Litauen men den äldre har väl inga barn med den häktade kvinnan?
Kolla kvinnans facebook. Hon har två bilder på en unge i alla fall. Tror absolut att det rör sig om deras barn, men sedan kan jag ju inte språket hon talar heller.

EDIT: Tre bilder till och med. Tror inte att hon har en lillebror som är cirka fem år gammal.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Nej? Den yngre brodern har barn med en kvinna som är kvar i Litauen men den äldre har väl inga barn med den häktade kvinnan?

Hon är intressant eftersom hon inte hade en litauisk tolk. Då måste det ha vara ryska som är hennes modersmål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in