Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Därför att det är tröttsamt med dessa rykten och spekulationer, de som var på plats när hon bars ut
säger att hon såg hel ut.Kom med en trovärdig teori, istället och ett händelseförlopp så vi har något att diskutera..det är trots allt en kriminaltråd där vi försöker att hitta den skyldige,och inte en tävling i att överträffa varandra i smaskiga och sjuka detaljer.

Vilka är det som sett henne bäras ut menar du? Platsen var väl avspärrad för vanligt folk och det borde bara varit poliser och tekniker i närheten. Troligtvis har man också lagt henne i en liksäck innan hon bars till något fordon. Så vilka är dessa som sett henne bäras ut? Jag tror inte heller hon var styckad, men jag tror inte heller att poliser m.fl. varit så klantiga att de burit ut henne på ett sätt så att folk kunde se henne.
2015-06-17, 17:56
Medlem
Det lutar nog åt det hållet att Gm finns kvar i närheten och försöker att leva sin vardag som vanligt. Obegripligt i mina ögon Gm borde ha en jävla ångest nu om Gm nu inte lider utav en diagnos som förtränger allt vad empati heter. Funderar på om det inte är en bortskämd slyngel som fått vad man pekat på säkert en person som bestämt hemma och skrikit sig till saker och ting....
2015-06-17, 17:58
Medlem
CrossArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns mängder med dömda som aldrig har erkänt sin skuld.
Tror jag säkert.....
Men inte en grupp tillsammans , utan att nån i gruppen brutit ihop
2015-06-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad fan är det för knepiga människor?
Låter som ett väldigt märkligt beteende.

Tvärtom, följer man internet lite så är det ett helt naturligt beteende. Hur skulle tex du gjort om du var oskyldig och läste här om alla som blev "mördare" på Flashback medan det samtidigt kryllar av nyfikna FBspioner på arbetsplatsen?

Han jag pratade med sa att de inte tänkte jobba så länge media och allt folk var på plats även om polisen sa att de fick börja jobba igen. Just han är jag tämligen säker på är oskyldig. Vi pratade bra länge. De andra har jag inte mött.
2015-06-17, 17:59
Detta kunde man läsa i Aftonbladet 18 Dec 2000.

Tre litauer lämnade 65-årig man att dö i bakluckan på sin bil
MALMÖ/KÖPENHAMN. Mordet på en 65-årig man från Näsum i Skåne är i praktiken uppklarat.
På måndagen fick polis och åklagare från Skåne tillfälle att förhöra tre litauiska män som sitter häktade för ett mord i Danmark, och under förhöret erkände männen att de rånat 65-åringen och låst in honom i bagageutrymmet på hans egen bil.I Danmark slog de ned en 27-årig man och fraktade honom i bagageutrymmet i en bil innan de ströp honom och slängde kroppen i vattnet vid en öde strand.

Och allt detta gjorde de tre litauerna för några hundra kronor. Snacka om syn på människovärde.
2015-06-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Borde väl ha märkts på den grad dom är misstänkta eller ???

Jag nämnde inte vid vilken tidpunkt. Det kan ha skett efteråt.

Jag blir så förvånad över hur saker och ting kan bedömas här på FB, olika sanslösa teorier har jag inget emot så länge personen kan argumentera för sin sak.
Samma saker som sker här och nu, skedde med Krantzfallet. När sen fupen kom så visade det sig att polisen jobbat på ett HELT annat sätt än alla spekulationer på FB. De hade bevis som ingen här FB visste om, de hade vittnen som ingen hade hört talas om. Framförallt så var det många av de saker som skrevs hundratals sidor och på FB som inte ens berördes i rättegången.
Så, för er egen skull.....Ta en funderare innan ni håller i en viss ståndpunkt. Kanske har just DEN saken ingen som helst betydelse eller så är det tvärtom, det ni tvivlar på har polisen mycket torrt på fötterna om.
LÄR er att det ni skriver, oavsett VAD ni skriver, så är det SPEKULATIONER och behöver inte ha ett smack att göra med vad som sen tas upp i en ev. rättegång. Ni lägger mycket tid och energi på ett fall som ni inte har insyn i, precis som det ska vara. Polis och åklagare gör hundra saker på en gång och det DU tror inte är gjort är säkert utforskat både en och fem gånger.

Den som verkligen HAR nåt att tillföra sitter inte här och skriver, den tar kontakt med polisen själv och får därmed information om att de inte ska sprida sina kunskaper då det kan förhindra att en ev GM blir fälld. DET vill den personen inte har på sitt samvete.

Så, tänk till lite först...Snälla!
2015-06-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Har gett ett svar på detta också, angående hur olika organ bryts ned.

Det är ju därför en obduktion tar sin tid. ALLA kända variablar måste gås igenom innan man kan uttala sig om den mest SANNOLIKA tidpunkten. Ju längre tid det tagit att hitta en kropp, ju fler variablar kommer ju till.

Den mest sannolika tidpunkten är ju en sak, frågan är hur stor felmarginal man har utifrån den tidpunkten.

Jag är ingen rättsläkare men spontant känns det som att det finns gott om mord där man inte kunnat ange tidpunkten för döden med närmre precision än ett spann av dagar. Och i fall där det gått längre tid ibland spann av flera veckor.

Det här påståendet du gör att det finns ett organ vars nedbrytning är mer eller mindre helt oberoende av yttre omständigheter, för mig låter det orimligt. Om det fanns ett sådant organ, varför ens bry sig om annat som larver osv?
2015-06-17, 18:00
Medlem
Citat:
Tror jag säkert.....

Du - lika lite som någon annan - vet inte vad som har sagts i förhören, och hur de häktades beteende har varit under förhören.
Punkt.
2015-06-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Så kan det ha varit med undantag att snuten kom och letade direkt.
De åkte direkt till bröderna och grep dom, innan annan polis kom till gården och letade och sedemera fann Lisa.

Nu hänger jag inte med? Så gick det inte till.
Eller missförstår jag dig?
Senast redigerad av Rohna 2015-06-17 kl. 18:07.
Medlem
David-Humes avatar
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20931114/813/normal/1d23bda2bd140/TnWmhTQ5AGc8nqXxIimBje5pr2s.jpg

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20931111/808/normal/2b970557eb880/FoXolCn6t4PcCefH8NgGzkPj3YD.jpg

Var är detta? Är det någon typ av lucka i marken?
Medlem
Citat:
Tror jag säkert.....

Ida i Trollhättan blev mördad av en person, men han fick hjälp av två andra att göra sig av med kroppen. Det finns fler exempel.
Man har skickat in mycket material på analys, men inte fått resultaten än, säger åklagaren till Aftonbladet. En av de avgörande saker som det fortfarande saknas resultat från är obduktionen av Lisa Holms kvarlevor, enligt Lars-Göran Wennerholm.

Ni får säga va fan ni vill men kvarlevor för mig är att personen är delad på något sätt.

http://www.dalademokraten.se/allmant/utrikes/kvarlevor-kan-vara-saknade-studenter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in