2015-06-17, 16:20
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Man ska beakta att oanmälda våldtäkter sker - men att försöka sätta en konkret siffra på det (som att 10-20% anmäls) är trams.
Det är brottsförebyggande rådet och polisen som kommer med sånna siffror, så jag antar att de baseras på någonting mer konkret (studier etc).
Citera
2015-06-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Det är brottsförebyggande rådet och polisen som kommer med sånna siffror, så jag antar att de baseras på någonting mer konkret (studier etc).

Isf borde dem veta bättre än att spekulera kring påhittade siffror.
Citera
2015-06-17, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Isf borde dem veta bättre än att spekulera kring påhittade siffror.

Självklart är det inte påhittade siffror utan de baseras kring undersökningar och andra hjälpmedel. Medan du är någon nolla som inte ens kan skilja mellan "de" och "dem".
Citera
2015-06-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Självklart är det inte påhittade siffror utan de baseras kring undersökningar och andra hjälpmedel. Medan du är någon nolla som inte ens kan skilja mellan "de" och "dem".
de= they
dem=them.

"Isf borde dem veta bättre än att spekulera kring påhittade siffror."

In that case they (them fungerar inte här) would know better than speculate about made up numbers.
Citera
2015-06-17, 16:32
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Om du sen tar i beaktande att bara 10-20% utav alla våldtäkter anmäls, och att inte någon blir misstänkt varje gång, så är vi uppe i ett par procent istället för ett par promille, ungefär en på 30 har då begått en våldtäkt.

Fast det blir en spekulation. Det man kan ange med säkerhet är antalet anmälda. Av dessa kan många vara fel osv.

Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Återigen statistik kan vändas och vridas hur mycket du vill.

Jag kan säga att 3 våldtäkter per 1000 invånare är lite, men jag vet att det är 3 kvinnor som har i princip sina liv förstörda. Antagligen är det alldeles för många våldtäkter vi har i Sverige, eller så är det inte.
jag menar, du kan inte ena stunden säga att vi har flest våldtäkter i världen och att Sverige har enorma problem med våldtäkter- och sedan citera statistik som säger att bara 3 per tusen invandrare våldtar vilket är bevis på att vi inte lever i en sådan hemsk värld ändå.

Sedan att hon kallar svenska män för "svennebananer" och du ej stör dig på det kanske säger mer om dig?

Fast nu var artikel riktad mot att etniciteten på våldtäktsmännen. Inte antalet våldtäkter eller hur synd det är om offren. Statistiken visar att man våldtar med en viss promille från både etniska svenskar och invandrare. Invandrarnas promille är större än de etniska svenskarnas. Men kan inte rättfärdiga etnisk rensning så som många som mailade skribenten ville.

Det var poängen. Det störde inte mig då det lät i sammanhanget så som att använda ordet "medelsvensson" eller något annat. Att det störde dig säger mycket om dig. Konstig grej att bli kränkt av.
Citera
2015-06-17, 17:06
Medlem
Citat:
Du har rätt, det är antagligen en massa tjejer som springer runt och falskanmäler invandrare för att förändra statistiken, att jag inte tänkte på det!

Det komiska här är ju att samma politiskt korrekta hjon som anger våldtäkter som det största hotet mot det kända universum är de som är de mest ihärdiga förnekare av att landets siffror för våldtäktsanmälningar ser tokigt ut (dvs många falska anklagelser).

Dessa personer kan inte gärna hävda att siffrorna stämmer samtidigt som de ignorerar överrepresentationen av invandrare i samma statistik.

Eller tja, dom försöker förstås att ignorera korrelationen, men det är lite huvudet i sanden nivå på det hela.
Citera
2015-06-17, 17:12
Medlem
Sabians avatar
Kapitalistmedia, där Aftonbladet hör till har inga intentioner att klargöra fakta på ett opartiskt vis. I slutändan handlar det om tillväxt för de privata företag som äger mediakanalerna. Lita aldrig på vare sig en Aftonbladet, SvD -eller valfri mainstreamtidnings journalister. Extrem populism är vad de sysslar med.

Sedan skriver hon att de är misstänkta och inte dömda. stor skillnad.
Citera
2015-06-17, 17:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Jaha, så vad är nyheten? Att de flesta invandrare inte våldtar? Att även svenskar begår brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Carina Bergfeldt
Inom några dagar kommer en svennebanan att mörda sin hustru, de gör ju det någon gång per månad. Jag vill säga att ondska inte har någon nationalitet eller etnisk tillhörighet.

Däremot tycks alltså ondskan ha ett kön, trots att extremt få män faktiskt mördar sina fruar.

Att tala om överrepresentation hos en viss grupp går tydligen ibland bra i Bergfeldts värld, men ibland inte. Förmodligen inser hon inte själv att hon är en inkonsekvent hycklare, knivarna i Aftonbladets låda brukar trots allt vara osedvanligt trubbiga, men det är intressant hur de som ylar mest om att man inte ska göra skillnad på olika grupper, inte ska generalisera, inte ska bry sig om hudfärg eller kön är de som ofta är väldigt snabba med att själva göra det när det passar deras egna syften.
Citera
2015-06-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Hon fastslår att det är en låg promille av alla etniciteter som våldtar. Att man inte ska blanda in etnicitet är slutsatsen.

Hennes slutsats ja, den kan man väl få ha synpunkter på. Att det är en låg andel av alla människor som våldtar är knappast någon nyhet. Det hon försöker göra är att förminska ett problem som man istället bör försöka åtgärda.

Citat:
Att man inte ska säga "hiva ut alla vita svenskar" så fort man läser om Haga-mannen eller kapten klänning.

Finns flertalet problem med den analogin. Var skulle du hiva alla svenskar hade du tänkt?

Citat:
Hur kan man missa den logiken?

Tveksamt om det är så mycket logik inblandat i det där resonemanget. Slutsatsen att det är få människor som våldtar kan väl än 7-åring dra.

Citat:
Det är långt ifrån det erkännandet som TS hoppas på. Statistiken för detta har varit officiell länge.

Att AB någonsin skulle stänga av propagandamaskineriet var kanske en naiv tanke, ja det håller jag med om.
Citera
2015-06-17, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Betoningen ligger nog på misstanke - till skillnad från dig tar hon inte för givet att en misstanke anmäld till polisen, eller som gått till ett åtal, måste vara lika med att personen ifråga faktiskt har gjort sig skydlig till brott.

Alla våldtäkter som bevisligen är utförda i landet finns idag i polisregistret. Det går med 30 års erfarenhet av (MENA)immigranter att genomföra säker statistik. Jag tror siffran blir signifikant högre om man tittar på invandrare med muslimsk härkomst kontra etnisk Svensk. Jag tycker det är väldigt märkligt hur AF presenterar statistik,, nästan så man tror de vill marginalisera skillnaden, varför ?.
Citera
2015-06-17, 18:15
Medlem
Germangestalts avatar
En liten andel våldtar skriver hon men ändå har vi nu uppåt 7000 anmälda våldtäkter om året jämfört med runt 400 om året när svenskarna fick vara ifred för några årtionden sedan. Sådana siffror är inget att trivialisera. Det är oerhört många svenskor som får lida på grund av det här oansvariga mångkulturexperimentet. Om ett par år har vi 10000 anmälda våldtäkter om året och sedan kanske 15000 och 20000 om inget görs.

Minst var tionde kvinna i Sverige väntas utsättas för våldtäkt, våldtäktsförsök eller sexuellt tvång någon gång i livet.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/forskare-skandalos-dom-3658704.aspx

Var tionde norska våldtagen
http://www.dn.se/nyheter/varlden/undersokning-var-tionde-norska-valdtagen/

Samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo under 5 år var begångna av personer med icke-västlig bakgrund. Nästan alla offer var etniska norskor.
https://www.youtube.com/watch?v=8IDweyTBkRk
Senast redigerad av Germangestalt 2015-06-17 kl. 18:26.
Citera
2015-06-17, 18:25
Medlem
Länk till rapporten från BRÅ 2005:17 Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet

Nog för att rapporten är utgiven 2005 men den verkar vara baserad på data från 1997-2001. Det är inte utan att man undrar hur siffrorna skulle se ut nu efter Reinfeldt-eran då vi har en helt annan karaktär på invandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in