Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Spår i området och definitivt fyndplatsen minskar drastiskt antalet möjliga banemän, det hade varit betydligt knivigare om hon hittats mitt ute i ingenstans av någon bärplockare eller hundägare långt från platsen hon försvann. Jag har hela tiden varit inne på att det har utförts av någon som kan området som hand i handske och väcker ingen särskild uppmärksamhet då personen bor eller jobbar i området.
Tittar man på den klassiska triangeln, platsen för försvinnandet - fynd (mobil delar) - fyndplats av offret så finns t.o.m. bostaden inom den triangelytan. Denna yta och angränsade områden lär man söka av nogsamt om man fortfarande saknar tillhörigheter från offret eller söka efter MP om man inte tror sig ha den redan.
Det enkla är ofta det rätta, jag håller med om att triangeln är klassisk,gärningsmän håller sig gärna i trakter de känner igen.
Polisen är på rätt spår till 99% enligt min åsikt, så det är bara att avvakta dna och andra bevis.
Finns ingen anledning att spekulera med den lilla info som kommit fram,men är lite nyfiken på de bevis som hittades bredvid fyndplatsen som direkt kunde knytas till Lisa. Sko eller hjälm??
borde ha varit något som polisen kände igen på tidigare beskrivning av klädsel osv.
Det kommer att bli en intressant fup.