Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Tror ni skatteverket kommer att utreda godsherren så att hans papper (anställningsförfarande sas) stämmer?

Risken är väl stor att han har anlitat dem svart. Ska man tipsa skatteverket att syna honom mån tro?
Tjänar bönder svarta pengar? Svarta pengar ut kräver svarta pengar in.
Troligare att de jobbar som egenföretagare med litauisk firma.
2015-06-17, 13:02
Bannlyst
Många som hakar upp sig på att bröderna ska ha varit trevliga och skötsamma eller att de båda är gifta och har barn. Skenet bedrar i många fall. Något som talar för att de skulle vara kapabla till LH:s försvinnande är att de skulle hem till Litauen igen, någon av bröderna permanent. De trodde väl att de kunde komma undan.
2015-06-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Tror ni skatteverket kommer att utreda godsherren så att hans papper (anställningsförfarande sas) stämmer?

Risken är väl stor att han har anlitat dem svart. Ska man tipsa skatteverket att syna honom mån tro?

Normalt har uppdragstagaren en firma registrerad i hemlandet som är den fakturerande parten vilket innebär att svartarbete i Sverige omöjliggörs per definition, vad sedan uppdragstagaren redovisar i hemlandet ligger utanför Svensk jurisdiktion att agera på.
2015-06-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Hur vet du det. För att de inte gått ut med informationen till dig?
Sen är det inte säkert att obduktionen är klar. Det är en massa testsvar som skall fram innan ett slutligt obduktionsprotokoll skrivs på.
Det är helt självklart att obduktionen inte utförs av en amatör och tidpunkt för död kan sällan fastställas speciellt exakt.
Det är inte som på CSI där man på 5minuter ser att BO dog mellan kl 10:00 och 10:30.
Ofta kan det inte fastställas mer exakt än med flera timmars marginal.