Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det har förekommit olika versioner av händelseförloppet i tråden. Någon hävdade att det gick flera timmar mellan fyndet, det misstänkta beteendet, och gripandet.
Att kroppen hittades strax efter gripandet är inte så konstigt om man då sökte igenom männens bostad och arbetsplats (gården).
Enligt Martin Fredman på polisen blir polisen kontaktade av MP angående nya fynd, samt att man får vetskap om de MGM närvaro kring fyndplatsområdet. Man får en grov beskrivning av fyndet och det är så pass intressant att man behöver identifiera MGM och de stoppas av polisen. Man åker sedan tillbaka mot fyndplatsen där man kopplar fynden med tydlighet till Lisa. Man åker ner mot MGM bostad och griper dem samtidigt som man avspärrar området kring fyndplatsen, en husrannsakan genomförs i det avspärrade området där man senare under kvällen påträffar Lisa avliden.
Enligt VG: "Bare noen få hundre meter fra arbeidsplassen til Lisa Holm ble to menn pågrepet av politiet klokken
19.45 fredag kveld.
VG var tilstede da de to mennene ble påført håndjern og satt inn i en politibil på stedet.
På Joh*nn* Toftb*s bloggsida (hon var en av flera gruppledare för MP eftersök) kan man läsa;
"Men jag får ett samtal
runt 21.00 från vår gruppchef för vår grupp att alla skulle avbryta sökningen. Där kände jag i magen att nu händer det något. Dom har hittat nåt. Vi går därför tillbaka och där får jag lämna in kartan där vi sökt och antecknat och bocka av alla. Vi får reda på att något har hittas men inte mer och att sökningen ska avbrytas."
http://www.johannatoftby.se/2015/06/13/rip-lisa-holm-detta-kan-inte-vara-sant/