Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hittade denna blogg som kan vara intressant att läsa då den har beröring till flickans pappa och pressetik som media ofta hyllar.

http://skyttevarn.blogspot.se/2015/06/lisa-holms-forsvinnande-pressens-etik.html

Många journalister tycks helt sakna både empati och samvete. De gör allt för att få sin jävla historia i tidningen, de gör allt för pengar.

Jag såg presskonferensen som hölls i lördags, dvs dagen efter att de hittat BO död. På presskonferens vädjade polisen till och med till journalisterna att lämna BO:s familj ifred, för tydligen hade en del journalister tagit sig in på familjens trädgård under lördagsmorgonen, i syfte att fota, filma och få tala med BO:s familj.

Jävla kräk är vad dem är en del journalister.
2015-06-17, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Det verkar inte vara ett sexbrott vad jag har fattat iallafall? Isåfall om det varit våldtäkt borde det ju finnas massor med dna från gärnigsman/männen.?

Förutsatt att obducenten vet vad han/hon sysslar med. Är det en amatör som fått obducera henne? Inte ens tidpunkten för hennes död har ju kunnat fastställas av denne.
2015-06-17, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Sant!

Kaféägaren Svedung uppger att Lisa jobbat där ungefär tre veckor. Eftersom Lisa knappast arbetade där under vardagar, då hon hade skola fram till kl 14-15, så borde det första tillfället för ett möte med GM bli helgen den 16-17 eller 23-24 april – det vill säga högst 7 dagar sammanlagt, exkluderat dagen för försvinnandet.

Hon har tidigare jobbat på kaféet i Varnhem. Tror det var Herr Bert Karlsson som sa det i intervjun på Expressen. Kan hon ha träffat sin baneman redan på det kaféet?
2015-06-17, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Förutsatt att obducenten vet vad han/hon sysslar med. Är det en amatör som fått obducera henne? Inte ens tidpunkten för hennes död har ju kunnat fastställas av denne.

Hur vet du det. För att de inte gått ut med informationen till dig?
Sen är det inte säkert att obduktionen är klar. Det är en massa testsvar som skall fram innan ett slutligt obduktionsprotokoll skrivs på.
Det är helt självklart att obduktionen inte utförs av en amatör och tidpunkt för död kan sällan fastställas speciellt exakt.
Det är inte som på CSI där man på 5minuter ser att BO dog mellan kl 10:00 och 10:30.
Ofta kan det inte fastställas mer exakt än med flera timmars marginal.
2015-06-17, 04:20
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke

Jävla kräk är vad dem är en del journalister.

Sant. Men bara en del journalister. Jag har själv erfarenhet från ett mord där en elev till mig var ansvarig. Slaskpressen ringde stup i kvarten. Jag behandlade dem som jag behandlar varje slumpmässig telefonförsäljare, det vill säga *lur av*!

Jag misstänker att det har med branschen i sig att göra också...Folk har inga rejäla anställningar utan tvingas jaga *sensationer* för att få in sin artikel i pressen. Det kryllar av timsluskar, wannabe-journalister och frilansare inom denna bransch.

Att man ska lämna Lisas familj ifred i detta fall är ganska självklart. Man måste befinna sig väldigt långt ned på den moraliska stegen för att inte fatta denna enkla omständighet.,
2015-06-17, 04:25
Medlem
JaneDoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
"– Man har också pejlat telefonen och det pekar åt ett speciellt område som är det området som vi nu fokuserar på, säger Christer Fuxborg."

Enligt NLT.se

Det borde ju rimligtvis betyda att dom visste att telefonen vid 18.30 befann sig i området där de senare sökte och hittade delar från den. Då måste ju allting gått väldigt fort om sms:et skickades utanför caféet 18.23 och telefonen 7 minuter senare finns i det området...
2015-06-17, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneDoe
Det borde ju rimligtvis betyda att dom visste att telefonen vid 18.30 befann sig i området där de senare sökte och hittade delar från den. Då måste ju allting gått väldigt fort om sms:et skickades utanför caféet 18.23 och telefonen 7 minuter senare finns i det området...

-Polisen har pejlat Lisas telefon, den sista platsen de fått fram är hennes arbetsplats.
2015-06-17, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneDoe
Alternativt att signalerna lokaliserades till ladan mittemot kaféet och det är därför man började sökandet just där. Med reservation för att jag har missuppfattat, alt. tänkt helt fel. Klockan är mycket.
2015-06-17, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The13
-Polisen har pejlat Lisas telefon, den sista platsen de fått fram är hennes arbetsplats.

Kan man verkligen triangulera en mobil i efterhand? Någon insatt som vet?
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
varför vill man bli störd av en mobbe som ringer/messar och kanske även vibrerar i jackan när man ska koncentrera sig på att köra 50 min i trafik

Skulle jag kört moppe i 50 minuter hade jag haft in-ear lurar i öronen under hjälmen.
Medlem
Läste precis AB och såg att GW uttalat sig... Han nämner att "man inte har någon tid för döden" - Klart man har! Är på söndagen! Tror han börjar bli lite gammal för att uttala sig!

Men ärligt, vi vet ingenting om vad polisen fått fram! Att spekulera leder endast till paranoia!
GW har med all säkerhet inside info, men hans uttalande är fortfarande korkat!
2015-06-17, 04:42
Medlem
JaneDoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Alternativt att signalerna lokaliserades till ladan mittemot kaféet och det är därför man började sökandet just där. Med reservation för att jag har missuppfattat, alt. tänkt helt fel. Klockan är mycket.

Men eftersom de säger så här: "Man har också pejlat telefonen och det pekar åt ett speciellt område som är det området som vi nu fokuserar på, säger Christer Fuxborg", och det är samma dag som telefondelarna hittas så det känns det ju rimligt att det faktiskt var just det området som de syftade på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in