Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 00:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
ang de 13 minuterna så skrev jag lite om det tidigare. Som jag ser det är 13 min "ingen tid alls" för en 17-åring att gå igenom dagens skörd på facebook och instagram. Fullt naturligt beteende att kolla sociala medier när man kanske inte gjort det på hela dagen och har 1 timmes mopedfärd framför sig.

Kolla instagram när det blåser stark kuling?

Nej hon ville nog hem så fort som möjligt.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
/../

...Men Lisa Holm kan ha haft en omgång ombyteskläder och klätt sig utmanande sexigt och blev offer för sexuell handling. Låter väl troligt. [b]Tjejer måste lära sig att klä sig inte enbart efter väder utan efter sexualvåldsrisken...
Nu skulle hon ju åka moppe och vädret var väl inget vidare.
Tror du då hon satte på sig ett raff-set..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Ingen som tänkt följande:

Alla säger att dem är dumma som planterat bevis så nära sig själva. Att det då inte kan vara dem.

Men tänker man såhär.
Att bevisen är planterade så långt bort dem kunnat komma med tanke på all aktivitet i området. Dem har inte kunnat komma längre utan misstanke & då har dem slängt sakerna där.
Det är detta polisen sett.

Sakerna är småsaker man kan ha i fickan.
Mobilskal, mobildelar, ett klockspänne... Småsaker man lätt kan kasta ifrån sig & som då kan hamna en bit ifrån.
Å andra sidan hade hade de tillgång till både gårdar och byggarbetsplatser, varför springa runt och sprida saker lite här och där, när man lätt kan få dem försvinna i latrinbrunnar, väggar, tak och golv, medans man jobbar... Vilket de ju faktiskt har gjort..
2015-06-17, 00:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillee89
Vad jag har förstått
Är Johan systerson till markägaren alltså
Väldigt förmögen! Inte helt omöjligt att a*ne själv varit med
På detta!
Kolla filmen som lades upp på youtube 13 dagar innan försvinnandet!
Jag tror det ligger något i de, att de va planerat och tror dock inte litauerna ligger bakom
Det klippet!

Länk http://youtu.be/n3IuUuNV_zk

Hvad heter den Johan till efternamn? âr det Johan V du menar ?
Har du enkälla på att denne Johan är systerson till markägaren?
2015-06-17, 00:58
Medlem
Horrorgrams avatar
[quote=pobeda1945|53726859]
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det som för mig är det enda som talar emot att bröderna skulle gjort det är varför de, som verkar vara någorlunda normala och skötsamma, som dessutom jobbat på orten ett par år och varit uppskattade är beredda att ge upp jobb, pengar och allt annat för livstid fängelse?

Då borde det snarare vara så som någon skrev att det borde vara någon som har mer att förlora på att åka fast som gjort det och vill peka ut bröderna.

Ja just det !

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. IStop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !

Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer o tänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.

Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa.
Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan

Nån som ska skärpa till sig så är det du. Varför i hela helvete ska pappan ha nått med LHs död att göra? Yngre brodern sitter nu för sannolika skäl. Svårt att fatta att de är dom som ligger bakom detta?
Gå och lägg dig istället, det verkar din hjärnkapacitet redan gjort i alla fall.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Fast är inte nämndemän politiskt tillsatta i Sverige?
Jo. Men inte de lagfarna domarna. I USA är det helt accepterat att en demokratisk guvernör bara utser demokratiska domare, och en republikansk bara republikanska. Och det har varit i princip omöjligt att se skillnader i hur nämndemän dömer baserat på deras partifärg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Vad har en 17 årig tjej och en 35 årig litauisk som inte kan svenska gemensamt jo rökning
Hur vet du att de inte kan svenska?
2015-06-17, 00:59
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Om det är litauerna så tror jag att det handlade om sex. När hon stretade emot kunde inte männen hantera det utan blev ursinniga. Hon kanske sa att hon kände deras arbetsgivare och att hon skulle berätta vad de gjort. De skulle då kanske förlorat sitt välbetalda jobb?

Ja något sådant vore inte helt orimligt, eller att hon hotade med att hennes pappa var militär varav de två gästarbetarna greps av panik och trodde i stundens hetta att det var bättre att slå henne i bakhuvudet (dråp?) än att släppa henne fri
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
Om balterna är skyldiga så låter det mycket troligt. Bra teori. Då måste Lisa Holm varit attraktiv vid tillfället (såvida inte eventuellt intag av vodka förvirrar balternas bedömningsfråga)

Hade Lisa Holm verkligen "lager på lager med kläder" som vissa påstår? Ingen som sett kroppen har väl uttalat sig? Bara att Lisa Holm förmodligen skulle vara röt påklädd pga moppefäed. Men Lisa Holm kan ha haft en omgång ombyteskläder och klätt sig utmanande sexigt och blev offer för sexuell handling. Låter väl troligt. Tjejer måste lära sig att klä sig inte enbart efter väder utan efter sexualvåldsrisken. Våldtäkter på vita, etniska svenska brudar som utförs av MENA-bruschor är epidemiskt hög i storstäderna och närförorter men i Kinekulle?? Kom igen......

Det där med kläderna och lager på lager har jag för mig att någon av kollegorna vittnade om, men jag är högst osäker, men prova att söka på det.

Beträffande berusade personer så kanske det kan vara en förklaring till de med facit i hand illa valda dumpningsplatserna?
Medlem
Grisjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jep! 3 styck tog upp samma handske, mycket kostigt.

Ladan ? Det stod i mitt inlägg "Ladan mitt emot cafeet" Cafeet där Lisa arbetade och försvann ifrån.

Mycket osäkert intryck under intervjun och märkligt beteende !!
2015-06-17, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri

Det vet väl egentligen ingen här, men det är ett rimligt antagande då tolk användes i domstolen, eller?
2015-06-17, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
"De har varit hur trevliga och sociala som helst. Även om vi inte förstår varandra på grund av språkförbistring, säger mannen" http://www.expressen.se/gt/grannen-klart-att-det-har-inte-kanns-bra-alls/

Finns dock INGET som tyder på att hon rökte. Återigen är det något sorts skitsnack som florerar här på forumet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in