Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 01:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Märkligt nog har man hittat hennes ägodelar två km norr, som några hundra meter söder om arbetsplatsen.

Så de kanske började åka åt ett håll, kastade ut mobilen, och sedan vände. Folk som handlar i panik agerar inte alltid rationellt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo. Men inte de lagfarna domarna. I USA är det helt accepterat att en demokratisk guvernör bara utser demokratiska domare, och en republikansk bara republikanska. Och det har varit i princip omöjligt att se skillnader i hur nämndemän dömer baserat på deras partifärg.

Har du någon källa? Jag frågar mest för att när jag beskrev tillståndet i USA så har jag fått den infon i förbigående hänvisningar i studier som egentligen inte handlar om just det (men har nämnt det som jämförelse med problem som även ska finnas i svenska rättssystemet) och har därför aldrig riktigt kollat upp det här.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-17 kl. 01:06.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Å andra sidan hade hade de tillgång till både gårdar och byggarbetsplatser, varför springa runt och sprida saker lite här och där, när man lätt kan få dem försvinna i latrinbrunnar, väggar, tak och golv, medans man jobbar... Vilket de ju faktiskt har gjort..

Jo absolut men det känns ju ändå som ett vilospår. Dem har lagt ut saker så långt dem kunnat komma helt enkelt för att polis/mp ska fokusera där & inte på gården...
2015-06-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Teknisk bevisning.
De har inte sagt ett jota om övrig bevisning.

Att det inte finns teknisk bevisning vid häktningen, behöver inte betyda att det inte finns någon teknisk bevisning. Det brukar betyda att den finns men är inte analyserad så den kan inte brukas i sak utan i en allmän bedömning.
2015-06-17, 01:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Bara jag som reagerar på Aftonbladets snyft artikel där dom intervjuar MGMs mamman/svärmor?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20978608.ab

Känns som Aftonbladet tar hennes parti. Väldigt oklart nu när Sverige är ganska hatiska mot dom/den som nu utfört brottet. Och när läget ser ut som de gör känns det inte så snyggt att vara "gullig" med MGMs mamma/svärmor.

Varför skulle de tapå "hårdhanskarna" vi vet ju inte vad som mer specifikt gör bröderna mer misstänkta? Deras morsa eller frun till den ene är väl inte skyldiga....snarare har väl en presumtiv mördare ofta fler offer än det direkta i det denne sviker sin egen familj. Istället för att komma hem och skaffa bra boende till fru och barn efter jobben i Sverige kanske de blir tvungna att flytta till råtthål och barnen förlora kontakt helt med en förälder?
2015-06-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Hon finns fortfarande på Interpols sida över Saknade personer. Varför tar de inte bort det? Är de så sega och trötta, eller...?

http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944

Reagerade på det också. Märkligt.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Jag var med i sökandet och kan avslöja att ena fyndet som gjordes i samband med ett fynd tillhörande Lisa var ett tomt cigarettpaket från Litauen. Därav gjorde polisen kopplingen till Litauerna

Jamen om en evt. alternativ GM ville sätta dit bröderna från Litauen, och känner dom/har tillgång till dom, då är det väll det lättaste i värden att knycka ett cigg paket från dom och slänga det tillsammans med något som tillhöde Lisa.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Handsken har haft en stor central roll för spekulationerna här, men det behöver inte alls betyda att den haft en stor central roll i den riktiga förundersökningen.

Sista fyndet + Anhållan av MGM = hittad kropp på kort tid.

Det är den ekvationen ni ska koncentrera er på.

Sista fyndet är någonting som MP kunde berätta om i telefonen för att poliserna skulle åka och anhålla MGM direkt utan att ens åka till fyndplatsen. Sen åker de direkt och spärrar av ett område och hittar strax kroppen.

Fyndet är alltså något som talar om vart de ska leta samt att det på nåt sätt pekar mot bröderna. Vad? Det får ni gärna spekulera i.

Just det! Vad kan det vara dom gjorde sig av med alt vad såg Missing People som var misstänkt. Kanske nycklar till den bod där Lisa hittades, det var ju om jag har uppfattat det rätt låst när polisen kom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
ang de 13 minuterna så skrev jag lite om det tidigare. Som jag ser det är 13 min "ingen tid alls" för en 17-åring att gå igenom dagens skörd på facebook och instagram. Fullt naturligt beteende att kolla sociala medier när man kanske inte gjort det på hela dagen och har 1 timmes mopedfärd framför sig.
utomhus, med hjälmen på och i kraftig blåst?
Och undertiden stod bröderna och väntade på att kunna rusa fram?
2015-06-17, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
Om balterna är skyldiga så låter det mycket troligt. Bra teori. Då måste Lisa Holm varit attraktiv vid tillfället (såvida inte eventuellt intag av vodka förvirrar balternas bedömningsfråga)

Hade Lisa Holm verkligen "lager på lager med kläder" som vissa påstår? Ingen som sett kroppen har väl uttalat sig? Bara att Lisa Holm förmodligen skulle vara röt påklädd pga moppefäed. Men Lisa Holm kan ha haft en omgång ombyteskläder och klätt sig utmanande sexigt och blev offer för sexuell handling. Låter väl troligt. Tjejer måste lära sig att klä sig inte enbart efter väder utan efter sexualvåldsrisken. Våldtäkter på vita, etniska svenska brudar som utförs av MENA-bruschor är epidemiskt hög i storstäderna och närförorter men i Kinekulle?? Kom igen......

Det vet du väl att efter lite intag av alkohol så kan ju även den fulaste bruden bli attraktiv. Om då Lisa var ganska snygg redan från början så blev hon väl rena modellen i fulla balters ögon
2015-06-17, 01:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Bara jag som reagerar på Aftonbladets snyft artikel där dom intervjuar MGMs mamman/svärmor?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20978608.ab

Känns som Aftonbladet tar hennes parti. Väldigt oklart nu när Sverige är ganska hatiska mot dom/den som nu utfört brottet. Och när läget ser ut som de gör känns det inte så snyggt att vara "gullig" med MGMs mamma/svärmor.
Jaha? Varför får inte hon komma till tals. Är det hon som har mördat Lisa? Hon har säkert varit en god mor som gjort sitt nästa och som älskar sina barn.
Är det inte bra att en annan röst får yttra sig än alla de som pekar finger åt hennes söner?
Hon har nog det ibre speciellt lätt, nu. Tycker det var bra gjort av AB att intervjua henne.

Och kom inte med nåt trams om att hon är en misslyckad förälder - det finns nog en potientell mördare i oss alla, bara omständigheterna är de rätta (eller kanske snarare; de felaktiga).
2015-06-17, 01:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jamen om en evt. alternativ GM ville sätta dit bröderna från Litauen, och känner dom/har tillgång till dom, då är det väll det lättaste i värden att knycka ett cigg paket från dom och slänga det tillsammans med något som tillhöde Lisa.

Det är nog allra lättast för den som kommer bröderna nära, till exempel en arbetskamrat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in