Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 23:59
Bannlyst
Man undrar ju hur Lisas ena handske hamnat i ladan? Och dödsorsak borde väl rättsläkare ganska enkelt kunna fastställa dvs om det använts tillhygge eller om hon blivit strypt etc.?
2015-06-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipolino
Kan ju lika gärna vara ett "planterat" bevis.
Kan vara skitsnack också. Att hitta ett litauiskt cigarettpaket på ett område de rör sig dagligen kan inte användas som bevis. Fakta.
2015-06-17, 00:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Jag var med i sökandet och kan avslöja att ena fyndet som gjordes i samband med ett fynd tillhörande Lisa var ett tomt cigarettpaket från Litauen. Därav gjorde polisen kopplingen till Litauerna

Vet du vilket fynd i övrigt som gjordes i samband med cigarettpaketet? Klädesplagg, låg paketet bredvid fyndet eller till exempel i en ficka på ett klädesplagg?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Precis, skoavtryck speciellt känner jag, ute på landet grusigt o dammigt. Någon typ av spår känns ju som ett "måste" o det kan polisen säkra direkt.

Ter sig mer och mer konstigt att dom inte spärrade av runt caféet. Nu har där sprungit hur mycket folk som helst och förstört ev bevis även om blodstänk såklart ändå går att hitta.. om dom "äntligen" börjar leta där. Tyvärr verkar ju polisen haft för lite fokus på att leta efter mordplatsen och istället lagt all fokus på fyndplatsen. Dom har säkert rätt GM men dom skall dömas också och i det här landet dömer vi ingen utan bevisning och polisen saknar bevisning. Dåligt läge.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Debattera istället för att förolämpa, tönt. Du har redan farit med felaktigheter i vad som ska vara ditt, men inte mitt, yrke - nämligen att åklagare får hålla tyst om saker. Detta är som jag förstår saken olagligt.
Jag är inte jurist, utan naturvetenskapsman till professionen. Den relevanta delen av min yrkeskompetens för trådarna här är mina kunskaper om DNA-profilering och DNA i allmänhet. Jag har bara lärt mig en del om straffrätt och processrätt under resans gång.

Min avsikt var vidare inte att förolämpa, utan jag tyckte på fullt allvar att du formulerade dig som man bara gör när man inte riktigt bottnar intellektuellt. Kan du formulera om De avgör väl bevisframställningen i åklagarens regi och om det räcker att gå vidare med. så att det är alldeles klart vad du menar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Att ett ciggpaket från litauen ses som ett fynd tillhörande Lisa, som då kopplas till bröderna är kanske ingen slump men lite långsökt.

1. Om paketet återfanns i lisas jacka eller bland andra personliga föremål så bör paketet ha dna från någon av bröderna.

2. Om bröderna besökt cafét ofta så bör de haft kontakt med all personal där, mer ytligt som kan liknas vid kallprat. Lisa röker och ber om/köper cigg av bröderna.

Det känns lite som att hitta ett gröna lund-kort och direkt häkta enda stockholmaren på orten. Krävs nog en del om det ska bli ett fällande bevis.

Att ett tomt ciggpaket legat i ett område där dem bor & jobbar är ju inga konstigheter
2015-06-17, 00:01
Medlem
Egentligen är det inte så jävla svårt om man har rent mjöl i påsen.

Då ska man banne mig kunna redogöra för varenda minut under en viss tidsperiod.

Om man tänker efter då kan man skrapa fram detta och kanske till och med kan man styrka med surfing på nätet, telsamtal, matinköp, vittne etc etc....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du vilket fynd i övrigt som gjordes i samband med cigarettpaketet? Klädesplagg, låg paketet bredvid fyndet eller till exempel i en ficka på ett klädesplagg?

Du tror inte att han bara trollar dig då?
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Pappan (med ev. sällskap) gav sig av 20.00 när Lisa inte kommit hem. De torde väl varit där ca 20.30. Vem pappan hade med sig, om någon alls, har inte jag fått klarhet i.

Enlig vad som stått i tidningar åkte han själv. När han fann moppen körklar kontaktade han polis och därefter kollegor från militär som i princip kom omedelbart( om det då stämmer?).
Bannlyst
Sitter och läser folks förklaringar till cigarettpaketer. "Det är planterat". Tror ni det här är morden i Midsummer ala Sherlock eller?

Det litauiska cigarettpaketet är ännu ett bevis/indicium som pekar mot bröderna. ALLT pekar mot att det är bröderna som är skyldiga. Det finns för mycket som är fishy kring dessa litauer och som inte går att bortförklara utan att behöva leta långt ner på Hollywood-serie-listan.
2015-06-17, 00:02
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
/.../

Skulle kvinnan vara skyldig till grov skyddande av brottsling borde hon till 90% erkänna och berätta vad hon vet vid det här laget. Hon har inget att vinna på att skydda bröderna längre om hon tro att polisen är så nära att lösa fallet. Att bröderna och hon själv är häktade borde få henne att knäckas och berätta sanningen. En skicklig polis borde lätt få henne att erkänna. Enda anledning att hon skulle fortsätta ljuga vore om hon var mer delaktig i mordet.
Hon skulle kunna vara skyldig till mordet/dråpet/vållandet. Bröderna tar på sig GM-rollen men kan med den oskyldiges vetskap blåneka (de ljuger ju inte när de nekar till att ha dödat flickan).
2015-06-17, 00:02
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Hur vet du detta? Kände du Lisa? Hur känner du till hennes relation till MGM?

Ge oss allt du vet, om du vet något. Inga kukförlängningsmeningar. Allt rakt av.
det finns andra saker som tyder på det att ofta när det händer åt det här hållet så är det en romantisk eller nästan sexuell förbindelse som urartar och då har det varit fallet här. Behöver jag inte vara sherlock holmes för att fatta heller. Sen att dom är arbetare av ett undermåligt slag i ett främmande land och att dom har en slags "smutsighet" kring sig gör att jag tror att dom har uppvaktat henne på ett taktlöst sätt som ledit till att hon blivit rädd då har dom blivit på nått sätt oroliga och dödat henne det är i alla fall vad allt tyder på och det är ingen kukmätning med det jag säger bara det troligaste

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in