2015-06-16, 22:50
Avslutad
Varför frågade du henne inte innan ni blev ihop om hon höll med dig eller om hon är feminist eftersom det är så viktigt för dig?
Citera
2015-06-16, 22:53
Medlem
Adelaides avatar
Du har en fruktansvärt dålig kvinnosyn, så därför avråder jag dig starkt från att skaffa förhållanden i framtiden.
Citera
2015-06-16, 22:55
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Varför frågade du henne inte innan ni blev ihop om hon höll med dig eller om hon är feminist eftersom det är så viktigt för dig?
För hon ser verkligen inte ut som en feminist och jag hade aldrig fått reda på det ifall jag inte läste konversationen. Fast jag borde ha anat oråd när jag såg hennes kompisar som hade vintage kläder samt ringar i näsan.
Citera
2015-06-16, 22:58
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Du har en fruktansvärt dålig kvinnosyn, så därför avråder jag dig starkt från att skaffa förhållanden i framtiden.
Ska ta och cykla till hennes lägenhet nu och försöka ta ett snack med henne.
Citera
2015-06-16, 22:59
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasilisacat
"Vill du leva enligt traditionella värderingar måste du ju för helvete fatta att du måste hitta en partner som delar dessa värderingar" Nu var det ju som sakt att jag inte visste att min partner inte delade samma värderingar som mig. Just därför kom det som en shock vilket ledde till slaget.

Jag respekterar dina värderingar, men jag respekterar inte ditt känslostyrda beteende.

Jag får inte ihop dina traditionella värderingar med ditt traditionellt feminina känslostyrda beteende. Du skulle ha stannat upp, analyserat situationen och efter logiskt övervägande beslutat om vad som varit den bästa lösningen på problemet och sannolikt hade du kommit på en bättre lösning än att ge henne en på käften.

Det är dags för dig att börja bete dig som en man. Du bör ta ditt straff för misshandeln. Därefter bör du leva i celibat tills dess att du lärt dig att inte styras av dina känslor utan kontrollera dem.

Jag kan till viss del förstå att man kan bli så arg på sin partner att man får lust att bruka våld, men insikten om att man borde avsluta relationen torde inträffa långt innan man kommer så långt i sina uppdämda aggressioner att man går från tanke till handling.
Senast redigerad av ekerilar 2015-06-16 kl. 23:10.
Citera
2015-06-16, 23:07
Avslutad
Citat:
För hon ser verkligen inte ut som en feminist och jag hade aldrig fått reda på det ifall jag inte läste konversationen. Fast jag borde ha anat oråd när jag såg hennes kompisar som hade vintage kläder samt ringar i näsan.

Gör som jag gör med killar, fråga nästa gång istället för att slösa tid på någon som inte passar dig.
Citera
2015-06-16, 23:35
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Inte 6 dagar utan 1 och en halv månad.

Då kommer saken i ett helt annat läge, herregud! Under en och en halv månad har hon spelat under täcket med sina feministiska värderingar!

Mitt förra inlägg var ironiskt menat eftersom jag tror att du driver gäck med oss. Om så inte är fallet borde du berätta för en psykolog om dina häftiga humörsvängningar och erhålla adekvat medicinering.
Citera
2015-06-16, 23:40
Medlem
vasilisacats avatar
Nu har jag vart hos tjejen och de blev ett jävla helvete! Hon börja skrika o svära mot mig samt kasta olika föremål. Jag försökte be om ursäkt och hålla lugnet så inget skulle eskalera från min sida. Men hon fortsatte skrika till mig. Men efter en stund lugna hon ner sig och började fråga vart jag har varit då säger jag att jag var hos A******* (min polare)
Sedan säger hon att hon måste tänka på ifall vårat förhållande kan hålla dvs ifall hon kan ändra sin politiska åsikt. sedan bad hon mig komma tillbaka till henne vid 16:00 tiden imorgon för att hon sa att hon hade det jobbigt på sitt arbete idag och att jag orsakde för mycket stress för henne när hon är i detta skicket. Får helt enkelt komma tillbaka till henne imorgon och försöka reda ut hela situationen och se till så hon inte anmäler mig.
Citera
2015-06-16, 23:51
Medlem
qrounxqrounxs avatar
om tråden är seriös och ts undrar varför det finns feminister? tja han kan ju kolla sig i spegeln.
Citera
2015-06-16, 23:54
Medlem
vasilisacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
om tråden är seriös och ts undrar varför det finns feminister? tja han kan ju kolla sig i spegeln.
Nu fick du mig att tänka till. Feminister vill ju att de ska vara jämnställt då borde ju det inte vara något fel ifall jag slog henne eftersom hon vill bli likadant behandlad som en man hmm.
Citera
2015-06-16, 23:59
Medlem
Citat:
Nu har jag vart hos tjejen och de blev ett jävla helvete! Hon börja skrika o svära mot mig samt kasta olika föremål. Jag försökte be om ursäkt och hålla lugnet så inget skulle eskalera från min sida. Men hon fortsatte skrika till mig. Men efter en stund lugna hon ner sig och började fråga vart jag har varit då säger jag att jag var hos A******* (min polare)
Sedan säger hon att hon måste tänka på ifall vårat förhållande kan hålla dvs ifall hon kan ändra sin politiska åsikt. sedan bad hon mig komma tillbaka till henne vid 16:00 tiden imorgon för att hon sa att hon hade det jobbigt på sitt arbete idag och att jag orsakde för mycket stress för henne när hon är i detta skicket. Får helt enkelt komma tillbaka till henne imorgon och försöka reda ut hela situationen och se till så hon inte anmäler mig.
En riktig feminist vet att det inte är en politisk åsikt utan en ideologi. Hon spelar dig ett spratt bara min vän.
Men ett tips är att åka till Kabul. Där kan du hitta en kvinna som passar dig.
Citera
2015-06-17, 00:00
Medlem
Slår en tjej för att hon är feminist? Visst, är hon i Schyman-nivå ska hon väl tas tillbaka till verkligheten, men på ett icke-våldsamt sätt. Hon är väl helt enkelt bara ute efter jämnställdhet och ett samhälle där kvinnor inte förtrycks? Är det mycket begärt i ett modernt samhälle? Du är ju en sån person som ger bränsle till feministerna... Skulle alla tjejer behandlas rätt i första början, hade feminism aldrig uppfunnits...

Be rejält om ursäkt till henne är väl det enda du kan göra.. Och hoppas att hon ser att du insett att du gjorde fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in