Citat:
Ursprungligen postat av
vasilisacat
"Vill du leva enligt traditionella värderingar måste du ju för helvete fatta att du måste hitta en partner som delar dessa värderingar" Nu var det ju som sakt att jag inte visste att min partner inte delade samma värderingar som mig. Just därför kom det som en shock vilket ledde till slaget.
Jag respekterar dina värderingar, men jag respekterar inte ditt känslostyrda beteende.
Jag får inte ihop dina traditionella värderingar med ditt traditionellt feminina känslostyrda beteende. Du skulle ha stannat upp, analyserat situationen och efter logiskt övervägande beslutat om vad som varit den bästa lösningen på problemet och sannolikt hade du kommit på en bättre lösning än att ge henne en på käften.
Det är dags för dig att börja bete dig som en man. Du bör ta ditt straff för misshandeln. Därefter bör du leva i celibat tills dess att du lärt dig att inte styras av dina känslor utan kontrollera dem.
Jag kan till viss del förstå att man kan bli så arg på sin partner att man får lust att bruka våld, men insikten om att man borde avsluta relationen torde inträffa långt innan man kommer så långt i sina uppdämda aggressioner att man går från tanke till handling.