Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 22:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Så du menar alltså att fallet hade fått lika stor mediebevakning om hon såg ut som en total junkie?

Jag skrev till stor del.

Vissa har ju hävdat att det är enda anledningen.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Handsken, polisen sökte igenom ladan och hittade inget (kvitto) , senare hittades Lisas handske mitt i ladan av en av Litauerna, hade jag varit mördare hade jag stoppat den i fickan för att senare slänga den (borde han gjort även som oskyldig med facit i hand) nej polis kontaktas för att överlämna handske, denna handske är uppenbart placerad där av någon för att kasta misstankar..

Det är precis vad jag själv skrev för en stund sedan. Men vet vi verkligen att ladan genomsöktes utan att handsken hittades?
Medlem
Skriver detta sen beger jag mig.

Jag tror det var planerat att Lisa skulle tas. L. tas med våld alternativt luras iväg bakom cafeet vid mopeden. Ladan på andra sidan vägen har hon aldrig varit i. Varför skulle man riskera att ta henne över vägen in i en lada när det är så pass skyddat för insyn bakom cafeet? Hon har varit gömd & vid liv i ett par dagar. Planen var att hon skulle flyttas från området tidigare men pga den snabba polisinsatsen gick detta inte att genomföra. Istället fick man försöka rädda sig själva från upptäckt. Vissa saker såsom klocka, hjälm, mobil m.m. går inte att få att försvinna helt. Därav utplacerandet av dessa fynden. Kroppen är möjligt att avlägsna helt. Se kartan till Arn*s sammarbetspartner. Vad finns där? Vilket fynd finns på halva vägen dit i korsningen vid kyrkan? Kroppen identifierad genom foto.

Youtube filmen är äkta och har med fallet att göra. JV är inblandad men som syndabock. Hur kan en hemlös resa, köra fina bilar m.m.?

På ålderns höst blev någon lite slarvig och högmodig. Se tidigare uppmärksammat fall några år bakåt i tiden.

Sök på Arn* J*nsson på flashback innan något hade skrivits om honom på Flashback.
Läs Elaka mannen och kakburks noveller. Liknelse någon? Berättelse om Arne 79 år uppväxt på bonngård som nu bor på Arnska herresätet. Första efternamnet i berättelsen är Jönsson. Sök på namnen i texten och Blomberg. Geografiskt samma område. Handlar om en kvinna som kidnappas m.m. Andra liknelser oxå.

Vilka är Arn*s affärsbekanta? Enbart 2st. Vilka är dessa? (Who`s crying now) for Lisa

De häktade är inblandade i detta men det finns fler. Därav så tyst från polisen.

Tack för mig.
2015-06-16, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Vet inte om vi sett samma intervju men andra här på FB upplevde samma sak som mig, hon uppvisade ett avvikande beteende. Alla hanterar sorg olika självklart men det där var något annat. Särskilt som de flesta som befann sig på platsen grät eller visade tecken på sorg och bedrövelse.

Att börja gråta mitt under en intervju är något de flesta skulle undvika. Har du möjlighet att länka till intervjun? Verkar som att jag har missat den.

Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Hur som helst, efter alla rättsskandaler som varit så vore det sjukt om de fälls utan stark teknisk bevisning. Även om det föreligger så att allt talar mot bröderna så ska inte det räcka för fällande dom.

Nu har ju varken obduktion genomförts eller svaren på proverna kommit tillbaka, det finns ingenting som talar för att de INTE har teknisk bevisning. De vill helt enkelt vara på den rätta sidan och låter det ta lite längre.

För övrigt har varken du eller jag någon aning om vad polis och åklagare vet och vilka bevis som finns än det som har sagts i media. Är övertygad om att det har kommit fram saker under utredningens gång som knyter bröderna till LH.
Medlem
Många verkar tro att hon dött av ett slag mot huvudet med en hjälm. Men hur lätt är det att döda någon med en hjälm? Är ett hårt slag tillräckligt eller tror ni de fick slå upprepade slag? Hoppas att hon dog av ett oavsiktligt dödande slag mot huvudet så hon slapp lida. Olyckligt för både GM och BO men känns bättre om det skedde oavsiktligt.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är precis vad jag själv skrev för en stund sedan. Men vet vi verkligen att ladan genomsöktes utan att handsken hittades?

Jag har läst det i tråden att handsken påträffas EFTER att polis sökt igenom ladan.
2015-06-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surnisse
Det verkar mer och mer osannolikt att de häktade utfört mordet.
1. Lisa gick ut genom dörren vek av till höger och satte kassen på styret hjälmen på huvudet och nyckeln i mopeden. Längre kom hon inte och måste ha förts bort i denna stund, hon gick ut genom dörren tillsammans med övrig personal. Skulle då någon av bröderna velat visa sig där om han avsåg döda henne ?
2. Att lämna kläder och tillhörigheter utspridda på ett annat område än där kroppen dumpas verkar ju helknasigt, det talar bara för att dessa är planterade an någon. Skulle det vara de häktade som utfört det så hade dom haft gott om tid att städa efter sig.
3. Motiv saknas, att de häktade skulle bli störtkåta och beredda att döda tror jag inte ett skvatt på.

Nej det talar inte alls bara för att de är planterade. Motiv saknas, här på Flashback.
2015-06-16, 22:49
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Skriver detta sen beger jag mig.

Sök på Arn* J*nsson på flashback innan något hade skrivits om honom på Flashback.

Tack för mig.

Hur tänkte du där?
Innan något hade skrivits om honom lär vi inte hitta mycket.
2015-06-16, 22:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jag har läst det i tråden att handsken påträffas EFTER att polis sökt igenom ladan.

Jo, jag har också sett det. Undrade bara vem källan var.
2015-06-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Hur tänkte du där?
Innan något hade skrivits om honom lär vi inte hitta mycket.

Han menar nog i denna tråden. Tycker hans lite svamliga inlägg var lite intressant. Jag skall i alla fall söka runt lite även om jag inte tror ett dugg på att storbonden är inblandad.
2015-06-16, 22:51
Medlem
GrafvityRidees avatar
Kanske var så att Lisa och den äldre bror älskade varandra, och hans fru och lillbror blev så arga på henne att dem gjorde sig av med henne? vad tror ni??

Den här tråden har 19 miljoner visningar its INSANNNNNNNNNNE =))
2015-06-16, 22:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Oaktat vad anledningen var vid gripandet så har åklagaren idag lyckats övertyga en rådman om att det i vart fall föreligger sannolika skäl och då krävs det mer än magkänsla, även om det givetvis är ett långt steg från sannolika skäl till ställt utom rimligt tvivel men det bör vi inte, och ska vi inte, diskutera idag för utredningen är långt ifrån klar.

Att övertyga en rådman torde inte kunna visa på huruvida rådmannen i sig är kompetent och proffesionell inom sitt yrke.

Man bör inte heller glömma att det trots misstankegraden på sannolika skäl kan resultera i en friande dom ifall bevisningen sedermera inte visar sig hålla. Detta har, enligt svensk rättspraxis, skett tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in