Citat:
Ursprungligen postat av
Alternativa
Och omständigheterna här är sök efter en försvunnen 17årig flicka. Då hade jag backat undan rätt fort om jag sett något föremål, vad som helst. BÅDE för att inte förstöra ev spår på prylen OCH för att skydda mig själv. (Misstag har ju skett förr).
Jag säger inte att jag tar någon i försvar, men inte heller anklagar någon för något,, som vi inte vet några speciella omständigheter kring.
Vill ogärna spekulera, men det är nog bra att titta ur alla vinklar. Det är allt.
Lite så här i grova drag då:
Om det var mitt i en sökinsats där man är uppe i varv över försvinnandet och man som privatperson befinner sig i den direkta periferin, och samtidigt gör det här fyndet i samband med att man kollar runt sina ägor av denna anledning i huvudsak, eller anledning ligger närvarande i sinnet,, då hade jag inte plockat upp eller rört någonting alls.
Sker det däremot i samband med att man är sinnesmässigt i ett helt annat ärende,, då är det inte säkert att man för stunden tänker sig för. Man är klantig och mänsklig.
Som sagt,, omständigheterna är det avgörande kring om detta är ett suspekt beteende.
Dessvärre framgår inte vilka omständigheter som råder fullt ut, mer än att gubben påstår att han samtalade med sina arbetare i anslutning till detta.
Jag förutsätter att polismakten har koll på hur omständigheterna ser ut.