Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Jag tror att Lisa och Brodern yngsta hade ett förhållande! Sen när han ville ha sex så blev allt fel. Sen har säkert storebror tagit hand om resten, men sen tror jag att frun har avslöjat dem omedvetet och dom insett de lika ge upp.... Vad tror ni om de ????

Nä, det tror jag är fullständigt osannolikt.
2015-06-16, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Alltså det starkaste beviset mot bröderna är ju VART kroppen hittades. Hittades den inne i lada så är det bara några få som har tillgång till den och har lokalkännedom att veta hur man gömmer en sak där osv.

Annars sas det i början att 99% av de som passerar vägen vid cafeét är turister och då skulle det kunna vara nån random anders eklund typ om kroppen aldrig hittades.

Men eftersom man hittade den relativt snabbt och på en plats som endast går att komma åt för ett visst antal personer så tror jag detta är väldigt avgörande gällande att de häktades "på sannolika skäl".

Just därför är det av intresse att reda ut vilka som jobbar för fastighetsägaren. Jag har sagt det tidigare, det låter lite med två personer som tar hand om byggverksamhet, djurskötsel och jordbruk.

Men det är ju klart, mycket roligare att besudla tråden med tv-apparat, nationalitet, väder, fika och allt vad det kan vara, sida upp och sida ner. För att inte tala om alla frågor som har ett svar i sammanfattningen på sida ett.
2015-06-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du glömde nämna katten som hade tagit handsken.

Din teori är fullständigt värdelös och du har ingen aning om hur central handsken varit i utredningen.

Notera att kroppen hittades snabbt efter sista fyndet och att polisen åkte till en plats där de direkt mer eller mindre hittade kroppen strax efter att bröderna anhållits.

Det fyndet måste vara kopplat till en plats (verkstaden) som kopplades till bröderna och att lägga ihop dessa två gjorde att de kunde hitta kroppen på nolltid.

Handsken är ju helt central för precis alla teorier om mötesplats och mordplats. Hittar inte polisen mordplatsen kommer dom eventuellt aldrig kunna döma för mord.

Inte f-n "gräver dom i ladan efter hjälmen" - dom letar desperat efter mordplatsen men hittar den inte. Det är ev därför dom inte kunnat häkta på sannolika skäl..

men ok - leta vidare i ladan och snöa in på handsken och låt dom gå fria.. är ju bättre än att sätta sig in i ett mer troligt händelseförlopp än de flesta andra osannolika teorier som framförs.
Senast redigerad av Burkgurka 2015-06-16 kl. 20:53.
2015-06-16, 20:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Håller med. Skulle nu utredarna få en DNA-träff så är det ju klappat och klart. Mardrömmen för utredarna är om de nu hittar DNA och den inte stämmer överens med MGM. Då är det tillbaka till ruta ett.

DNA används ju för att knyta någon till något, inte tvärtom. Om de skulle hitta annat DNA på Lisa eller Lisas föremål, så kan det ju bero på att hon träffat någon annan under dagen.
2015-06-16, 20:50
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Plus att det hela drog i gång väldigt snabbt pga av en orolig far gjorde nog att bröderna blev en mer stressade 18:23 hör hon av sig men kommer inte hem kl 20:00 är det fullt pådrag !!

Ja, det är många som benämner dem som klantiga och finner saker osannolika pga att de inte varit sluga. Men det bygger ju på iskallt planerande. Inte på något som gått överstyr och att de sedan varit tvungna att förhålla sig till omgivningens pådrag och lupp. Jag är tämligen övertygad om att Lis redan flyttats. Men det psykologiskt riktiga när man inte kan göra sig av med kroppen, är nog att ha den så nära sig som möjligt för att ha kontroll. Möjligen har de försökt göra henne lite mindre... och lättare att gömma.
2015-06-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om någon på Blomberg är inblandad så är de svårt att förstå varför man lägger ut spår mot Blomberg. Jag tror att spåren märkligt nog kommer från brottsoffret, vilket ställer frågor på vilket sätt transporten från cafeterian till eller förbi säteriet skedde.
Tror du har en poäng där.
2015-06-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
DNA används ju för att knyta någon till något, inte tvärtom. Om de skulle hitta annat DNA på Lisa eller Lisas föremål, så kan det ju bero på att hon träffat någon annan under dagen.

Jo, jag var lite luddig ser jag nu. My bad.
2015-06-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men efter nästan 4 dagar så hade de såklart haft en DNA matchning vid häktningsförhandlingar om sexuellt våld har skett.

En sådan uppenbar chans hade man inte missat och tiden har funnits för detta.
Då hade domen slutat med "Viss teknisk bevisning styrker detta..."

Nej, inget sexuellt våld har skett.

Jag håller med i så måtto att om sexuellt våld hade skett så var det ingen av de två MGM som kunde bindas till detta. Men om någon av mördade tjejen och/eller gömde hennes kropp, borde det inte funnits en DNA-matchning ändå, på hennes kropp eller i deras bil osv.?
2015-06-16, 20:52
Medlem
Många här inne förutsätter att bevisen inte har förstörts.
Det lär finnas saker att använda, om kroppen var dumpad i ett förråd som man förvarar kemikalier i.
En bonde kan ha allt möjligt frätande till att rensa rör, rengöra glas osv. Saltsyra, fosforsyra osv.
Har hon våldtagits, och kroppen är välbevarad hade detta upptäckts. Då hade det väl lagts till i anklagelsen? Eller hur funkar det ni som kan?

Har kroppen förstörts på något sätt att man inte kan fastställa våldtäkt eller säkerställa någon form av bevis, ja det låter nästan mer troligt. Ja utan mer noggranna undersökningar dom jobbar med nu.
Senast redigerad av Tomatcho 2015-06-16 kl. 20:54. Anledning: missade ord
2015-06-16, 20:54
Medlem
Har några oberoende av varandra cafegäster sett Lisa mellan tex 17-18.00. Om inte skulle det kunna förklara ägarinnans hemfärd redan 15.00, iväg med kroppen? Storstädning av blod därefter
som inbegriper hela köket typ, kan förklara varför städningen var klar redan vid stängning. Har det funnits en tät telefonkontakt mellan flickorna i cafeet och någon som instruerat dom om spridningarna av brottsoffrets tillhörigheter?
Medlem
Intressant. Kolla. Tack
Kolla Hastings Kyrka, var det inte där de hitta något spänne från L?

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://gestaltningsverket.se/documents/kinnekullesdoldaparlor.pdf&ved=0CB0QFjABOB5qFQoTCK _O2obxlMYCFQOGLAodF78AiA&usg=AFQjCNEtfRUqTQ19omobj 1ankeTnXlfyWw
Senast redigerad av Sara98 2015-06-16 kl. 20:58.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Just nu vet vi att de saknar teknisk bevisning - vilket gör att det som ligger emot dem idag inte skulle hålla i rätten.
Den bevisning om föreligger vid första häktningstillfället skulle ytterst sällan hålla i en huvudförhandling, så det säger just inte någonting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in