Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 19:33
Medlem
Ja den där fiskehistorien som mamman infiltrerat i storyn...

Det vill till att de tre häktade personerna nu berättar samma historia i förhören...
Medlem
cem77s avatar
Problemet nu för åklagare och polis är att hålla ett öppet sinne och inte koncentrera sina resurser på att hitta bevis för att binda de häktade vid brottet.

Det är lätt att falla in i att nu måste vi hitta något som gör att vi kan häkta de misstänka lite till och då kan man lätt missa annan viktig information som både pekar på andra/fler gärningsmän och sådan som talar mot de häktades skuld.

Samma sak gäller nyhetsreportrar och oss som skriver här i våra spekulationer.
Medlem
Vilken jävla bullshit att de har hittat en hammare, det är bara skitsnack!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Detta är säkert nämnt i tråden någonstans men.....om dessa män är skyldiga, varför har dom då inte flytt landet?
Jag har också undrat över det men kan vara så att dom övervägde det men kom fram till att det var för stor risk för att dom inte skulle hinna för om dom försvinner plötsligt och någon upptäcker det så är det ju samma sak som att erkänna !!
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det knepiga här är att vi faktiskt inte alls vad det är som talar för att de är skyldiga.

Nej, men som sagt vi vet att en professionell rådman har lyssnat på vad åklagaren haft att säga och i 1 fall gått emot åklagaren såvitt avser misstankegraden och i två fall häktat de misstänkta efter att ha funderat i 5 resp. 2 minuter.
2015-06-16, 19:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Svårt att ta det där påståendet om att ett vittne sett bröderna dricka kaffe ute klockan 18:15. De har säkerligen koll på genom media att caféet stängde 18.00 och LH skickade sms 18:23, så därför är det utmärkt att säga just att de sågs dricka kaffe ute under den tidpunkten och just så lämpligt som 18:15 och ett vittne har stenkoll på tiden.

Skitsnack.

Precis lika utmärkt som att säga att de sågs dricka kaffe därför att de sågs dricka kaffe.
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det där rör Helena Anderssons försvinnande. Inte Lisas. Vid Lisas försvinnande finns inget vittne.

Jag vet att det gäller Helena fallet. Cedaro eller Cadaro...sorry minns inte namnet så bra, var lite osäker på var han hört detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Har det framkommit om BO och GM kände varandra typ kk eller liknande?

Absolut INTE.
2015-06-16, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Enligt uppgifter så skulle ju den ena brodern setts i verktygsboden var väl en person i Mp vem är ju en intressant teori. Om så nu vore fallet att brodern var i verktygsboden så borde en rimlig förklaring kunna vara att han hängt tillbaka mord vapnet som troligtvis rengjorts rigoröst innan han hängde tillbaka det.

Det intressanta är att han inte kunnat ge en bra förklaring till VARFÖR han befann sig där. Läser man intervjun med mamman så nämner hon att dem håller kvar bröderna för att de inte har kunnat ge en trovärdig förklaring till varför de befinner sig 100 meter från liket.
2015-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Precis lika utmärkt som att säga att de sågs dricka kaffe därför att de sågs dricka kaffe.
Självklart, men jag tror inte ett dugg på det. De har säkert kommit överens med någon som går i god att de sågs den tidpunkten, men då bevis läggs fram mot bröderna så kommer vittnet själv att bli dömd. Min gissning bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Precis det jag frågade här innan också utan att få svar.

Procentsats tack. Nån som vet??
Har ju florerat lite personer här med insyn i rättssystemen.

Och hur vanligt är det att man bedömer det som SANNOLIKT utan teknisk bevisning.

Man måste ju i princip ha tagit dem med händerna i syltburken för att få till det.
Jag ser det som ett oerhört starkt tecken på att rätt människor faktiskt sitter där dem ska.

Jag har en studie hemma som visar på fyra av tio går fria som använder expertvittnesmål, medans 1 av 10 som inte använder det går fri. Det verkar som att utgången är väldigt beroende av helt andra faktorer. Det är ytterligare en av de faktorer som gör åklagarens positon starkare i förundersökningen, då inga expertvittnen tillkallas
Senast redigerad av adminulator 2015-06-16 kl. 19:38.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det knepiga här är att vi faktiskt inte alls vad det är som talar för att de är skyldiga.

Njae, men de som vet mer än oss och har erfarenhet av rättsfall och bevisföring samt indiciekedjor bedömer dem som sannolikt skyldiga, den absolut starkaste misstankegraden.

So you tell me, vad talar för att de INTE är skyldiga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in