Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 15:40
Bannlyst
Det här med kvinnans rubricering. Det gick ju uppgifter i tråden om att polisen ska ha knackat på i deras bostad varav kvinnan ska ha öppnat dörren och sagt att bröderna inte är hemma, trots att bröderna fanns i bostaden. Bara en sådan liten handling kan ju gå under "skyddande av brottsling" liksom.
2015-06-16, 15:41
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Motivet är högst troligt av sexuell karaktär sett till flickans utseende samt andra omständigheter rörande GM
Jag tror att de kommer att få "behandling" för sin annorlunda sexualitet, bara de kommer in till fängelset så startar det omgående. Tror nog vi kommer att få läsa om det i media... Det är en handfast rehabilitering som ger lite tröst till de lidande.
Så jag hoppas straffet blir riktigt långvarigt.
Sen får man hoppas alla tre får ta ansvar för vad de gjort, så ingen lyckas klara sig från fängelsestraff.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Tydligen skall rubriceringen för den yngre av bröderna vara "delaktighet i mord". Vad kan det skilja från medhjälp till mord?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20973673.ab
Det tyder på att åklagaren inte kunnat påvisa vem av dom som skulle vara den skyldige.
Alltså kommer det vara detsamma för den andra brodern troligtvis. Det utesluter inte flera gärningsmän, om jag får vara lite konspiratorisk. Jag tror dock fortsatt på endast en galen gärningsman.
Medlem
Kravallens avatar
En av börderna mördar, för han är helt enkelt dum i huvudet och det spårar ur och går fel - vad än som händer.
Den andra brodern hjälper till att gömma kroppen i panik.
Frugan skyddar genom att hålla käften efteråt.

Det spåret är ju solklart redan.
Senast redigerad av Kravallen 2015-06-16 kl. 15:45.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Någon kopplade en man vid namn Potapovas som är efterlyst av Interpol till några litauer med liknande namn som är bosatta i Skara, sedan var den karusellen igång. När det uppdagades att åldern inte stämde hittade man ett annat offer baserat på trollerier angående gästarbetarnas namn som skrevs kring gripandet.
Så det var inte alls de personerna? Suck! Var ju inte helt oväntat med tanke på att det är fb, var ju en hel del lyckligt tokrunkande till att det fanns "sexuella" bilder på de där FB profilerna. Sen att det inte visade sig vara rätt personer öht spela tydligen mindre roll. Gulit by association antar jag eftersom de alla är litauer.

Finns de nån FB på de "riktiga" MGM för den delen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noble
Utveckla gärna, om du orkar. Jag tänker inte motstrida att flickan "ser bra ut" - men ja, det är det ganska många som gör ju. Och vad jag förstått har bröderna som sagt skött sig i flera år samt har familj där hemma?

Såg att någon annan påpekat att detta behandlats förut, men jag har inte hittat något.

Ok, vi har alltså:

- Ung och vacker tjej
- GM har jobbat på andra sidan gatan till cafeet där Lisa jobbade, han har troligtvis sett henne flera gånger under flera dagar/veckor. Han har säkert fikat där
- Anställd på fiket anmärkte hur båda bröderna stirrade på dem från sin arbetsplats

Lisa blir ensam, GM har kanske tagit en sup. GM tar kontakt med Lisa med sexuella motiv. Detta antagandet är för mig väldigt logiskt och rimligt.
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Alltså hur får han det till att det finns sannolika skäl om det inte finns gnutta av teknisk bevisning? Särskilt med tanke på att de inte ens var misstänkta förrän nån från MP tyckte de betedde sig "konstigt"...

Nä det skulle vara oerhört spännande och veta vad åklagaren lagt fram för rätten idag!

Jag är bara rädd att det blivit lite av en masspsykos med tanke på den mediala uppståndelsen och att det är en blond oskyldig flicka i en liten by som är offret. Och att de därför gör allt för att få fram en GM att döma.

Är det någon som har koll på vad åklagaren är för en typ? Erfaren? Varit inblandad i nån tveksamheter innan som t.ex. bortträngda minnen, etc?

Jag förstår inte varför det är så viktigt för somliga i tråden att avföra gästarbetarna från utredningen. Ingen här vet hur bevisningen ser ut men den räcker uppenbarligen för häktning.
2015-06-16, 15:42
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Alltså hur får han det till att det finns sannolika skäl om det inte finns gnutta av teknisk bevisning? Särskilt med tanke på att de inte ens var misstänkta förrän nån från MP tyckte de betedde sig "konstigt"...

Nä det skulle vara oerhört spännande och veta vad åklagaren lagt fram för rätten idag!

Jag är bara rädd att det blivit lite av en masspsykos med tanke på den mediala uppståndelsen och att det är en blond oskyldig flicka i en liten by som är offret. Och att de därför gör allt för att få fram en GM att döma.

Är det någon som har koll på vad åklagaren är för en typ? Erfaren? Varit inblandad i nån tveksamheter innan som t.ex. bortträngda minnen, etc?

Det är inte åklagaren som fattade beslutet om häktning, i detta avseende är det mer intressant att veta vem rådmannen är som fattade beslutet om häktning och av min erfarenhet så låter en tingsrätt en av deras mer erfarna och bästa rådmän ta hand om en förhandling av detta slag.

I övrigt instämmer jag i att det är väldigt intressant att veta vilken icke-teknisk bevisning som finns eftersom rådmannen endast behövde fundera 5 minuter på att fatta sitt beslut.
2015-06-16, 15:44
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en bild:

http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Är det bekräftat att LH hittades där?
Medlem
Citat:
Så det var inte alls de personerna? Suck! Var ju inte helt oväntat med tanke på att det är fb, var ju en hel del lyckligt tokrunkande till att det fanns "sexuella" bilder på de där FB profilerna. Sen att det inte visade sig vara rätt personer öht spela tydligen mindre roll. Gulit by association antar jag eftersom de alla är litauer.

Finns de nån FB på de "riktiga" MGM för den delen?

https://www.facebook.com/ner*jus.bilevicius.7?pnref=lhc *=i

https://www.facebook.com/ir*nka.skripeliova?pnref=lhc *=i
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det här med kvinnans rubricering. Det gick ju uppgifter i tråden om att polisen ska ha knackat på i deras bostad varav kvinnan ska ha öppnat dörren och sagt att bröderna inte är hemma, trots att bröderna fanns i bostaden. Bara en sådan liten handling kan ju gå under "skyddande av brottsling" liksom.
Ja. Dock knappast som skyddande av brottsling, grovt brott.
Medlem
Var det på morgonen eller kvällen som A hittade handsken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in