Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 14:11
Medlem
Snapcounts avatar
Kl är 14:10 nu och inget besked...

Grus i maskineriet för åklagaren ?
2015-06-16, 14:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husvagnen64
- Det tycks lite väl magstarkt att våldta om hustrun är i närheten för den gifte brodern i dagsljus precis vid stängning av kafeet. Av samma orsak verkar även inbrott lite väl åtminstone borde man ha avvaktat något.

- Det luktar narkotikaaffär om de har gjort detta och i panik, och att hustrun är involverad i så fall i affärerna.

- Vad är det som gör att Lisas pappa är så snabb? Dagsljus tidigt på kvällen, finns en tidigare hotbild? Narkotikamissbruk? Olämplg pojkvän/sommarflirt?

- Ett scenario är om en
Att hon skulle provad någon drog är väl ingen högoddsare?
Det har säkert pappan begripet, eller fått reda på i en liten stad som Skövde.
Alternativt endast umgåtts med sådana personer, vilket förfaller osannolikt att hon skulle kunna undvikit.
2015-06-16, 14:12
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Kan ju tänkas bli fördröjt då Tolken måste förmedla mellan varven.
2015-06-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
Det är liksom svårt att uttala sig om fakta man inte har tillgång till.

Absolut. Men GW´s sannolikhetsuttalande används ju här inne som "bevis" för att de är oskyldiga.
2015-06-16, 14:14
Medlem
gubbroras avatar
Däremot har Litauiske ambassadören framfört sin regerings kondoleanser till familjen.
2015-06-16, 14:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

En lång förhandling = ingen nackdel för åklagaren eftersom det innebär att det är mycket material som läggs fram

En lång överläggning = osäkerhet kring om personerna ska häktas

Det är min erfarenhet i alla fall och nu vet jag inte om tingsrätten har påbörjat sin överläggning?
2015-06-16, 14:15
Medlem
Djävulens advokat på svt live chatt:

Claes B: Tack för er rapportering. Det här fallet berör och upprör oss alla oavsett var vi bor. (bor själv i France). Omständigheterna och de uppgifter som kommit fram är dessutom mycket speciella. Polisen har uppenbarligen hittat en bevis som fått åklagaren att yrka häktning på sannolika skäl. Nu är det bara att hoppas att försvaret är så pass vaket och starkt nog att stå emot trycket att de också lyfter fram de omständigheter som klart talar emot att deras klienter är skyldiga. Det finns nämligen ett antal sådana omständigheter och därför bör alla vara väldigt försiktiga med att uttala sig om skuld till att en domstol får avgöra.

Claes B: Om de nu velat fly så hade de väl gjort det tidigare. De visste ju på ett tidigt skede att de var misstänkta eftersom polisen tog DNA på dem från första början. Om de nu lyckats dölja överfalla Lisa vid kafét utan att lämna minsta spår så är det ju också väldigt konstigt att de också inte gömde undan handsken de själva hittade på måndagen. Varför överlämna handsken till polisen och sedan också sprida spår i sin egen närhet som bara pekar ytterligare på deras skuld? Jag bara förutser att dessa frågor kan besvaras av åklagren samtidigt som han lägger fram andra starka bevis mot dem som sträcker sig längre än till ett märkligt beteende.
2015-06-16, 14:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Känns bara som att du överskattar mångas förmåga att ta hänsyn till utredningsläget m.m., men det är förvisso bra om du har rätt.

Du som verkar insatt i hur det går till i rättssalar, tror du tingsrätten låter sig påverkas av den massiva bevakningen?
Finns det en möjlighet att åklagaren spelar lite högt, han har underlag för skälig misstanke men räknar med att tingsrätten inte vågar annat än att gå på hans linje?
2015-06-16, 14:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
En lång förhandling = ingen nackdel för åklagaren eftersom det innebär att det är mycket material som läggs fram

En lång överläggning = osäkerhet kring om personerna ska häktas

Det är min erfarenhet i alla fall och nu vet jag inte om tingsrätten har påbörjat sin överläggning?

de kommer att häktas
2015-06-16, 14:16
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du som verkar insatt i hur det går till i rättssalar, tror du tingsrätten låter sig påverkas av den massiva bevakningen?
Finns det en möjlighet att åklagaren spelar lite högt, han har underlag för skälig misstanke men räknar med att tingsrätten inte vågar annat än att gå på hans linje?

Med tanke på min erfarenhet av de rådmän jag jobbat med är risken väldigt liten att de påverkas av det mediala intresset.

Jag tror också åklagaren är medveten om detta.

Men det är bara min gissning.
2015-06-16, 14:18
Medlem
Ikke glem at det er en mulighet for at de ikke er skyldige.

Det kan være mange grunner til at man er kritisk/nervøs til at f.eks. polisen eller missing people leter rett i nærheten; smuggling, droger, tjuvgods osv.
2015-06-16, 14:19
Medlem
Schlaktarnns avatar
Är det bara jag som inte tror att rätt GM är gripna? Känns so allt inte hänger samman på något sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in