Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Tanken har slagit mig efter att jag läste att herrarna utryckt rädsla för att bli anklagade med anledning av att de är Litauer. Det finns ju en risk att de råkat ramla över något av bevisen, och insett att de klampat rakt in i syltburken, utan att för den sakens skull vara inblandade. Och av ren rädsla för att misstros då valt att hålla defensiv och avvaktande ställning istället.
Människor reagerar ibland väldigt irrationellt, i synnerhet när de känner sig pressade eller inträngda i ett hörn.
Vi får helt enkelt se vad det leder till, men GW har en bra poäng:
"- Det som oroar mig är att det här är tidigare ostraffade gärningsmän som utför ett sexualrelaterat brott, riktat mot en för dem relativt okänd kvinna genom ett bortrövande och övergrepp följt av ett mord, säger Leif GW Persson till Nyheter24 och fortsätter:
– Det är väldigt ovanligt scenario i Sverige. Det här är ju en typisk ensamsysselsättning om man säger så."
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800998-leif-gw-persson-om-lisa-holm
Människor reagerar ibland väldigt irrationellt, i synnerhet när de känner sig pressade eller inträngda i ett hörn.
Vi får helt enkelt se vad det leder till, men GW har en bra poäng:
"- Det som oroar mig är att det här är tidigare ostraffade gärningsmän som utför ett sexualrelaterat brott, riktat mot en för dem relativt okänd kvinna genom ett bortrövande och övergrepp följt av ett mord, säger Leif GW Persson till Nyheter24 och fortsätter:
– Det är väldigt ovanligt scenario i Sverige. Det här är ju en typisk ensamsysselsättning om man säger så."
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800998-leif-gw-persson-om-lisa-holm
Men vad säger GW.???
att man tidigare är ostraffad innebär inte att man aldrig ägnat sig åt brott.
Den ena GM var ju dessutom straffad för tv-stöld.
Att vara ostraffad kan bero på att man är bra på att ljuga, falska alibin eller att bevisen inte höll. Finns säkert fler anledningar.
Ang stölden av byggställningen:
Skulle inte den ena GM bygga ut sitt hus?
Jag utesluter inte att en våldtäkt med oplanerad dödlig utgång var betalning till någon av deras bekanta för stöld och leverans till hemlandet.