Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Ur min synvinkel så fixa Arne son alkhol till Lisa och han ville ha en kram som tack, sw kramas men han tafsar och Lisa knuffar iväg honom och han får slint och slår till henne så hon ramlar medvetslös. Nu får grabben panik och ringer sin pappa och pappan får panik, men kommer ihåg att Litauerna jobbar för honom och lägger henne där och åker iväg. Varför skulle annars hennes mobil och handske vara på hans egna gård?
Menar att litauerna anlitats för att dumpa liket?
Men hur smart är det att blanda in tre icke närstående? Folk som förstås kommer att prata när det bränner under fötterna eller troligen blankt vägrar att bli inblandade när de förstår vad det är fråga om. Litauerna kanske är svagbegåvade men så dumma är de nog inte att de förstår allvaret i att bli delaktiga i mord.
2015-06-16, 10:28
Medlem
Hobbybondes avatar
I en intervju med de gripna brödernas mor så sa hon att ett vittne sett bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid tiden för Lisas försvinnande.. Finns det något mer än moderns uttalande som styrker detta?
2015-06-16, 10:29
Medlem
GainerWheys avatar
Bara jag som tycker det är lite konstigt att bara en handske hittas en bit bort? handskar mitt sommarn också?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
I en intervju med de gripna brödernas mor så sa hon att ett vittne sett bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid tiden för Lisas försvinnande.. Finns det något mer än moderns uttalande som styrker detta?

nej. tvärtom. det var blåsigt och kallt och helt rubbat att sitta utomhus och dricka kaffe den tiden den dagen.

kärringen sitter i litauen. nyckelvittne, knappast.
Medlem
Citat:

Jag har i alla fall inte läst någon uppgift om detta tidigare. Tror inte det är sant.
2015-06-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Bara jag som tycker det är lite konstigt att bara en handske hittas en bit bort? handskar mitt sommarn också?

Mopedhanske. Antagligen hade hon den andra på sig.
Medlem
Citat:

Ja vittnet . Tyvärr tror jag fortfarande detta är fel män , nu häktade men utan att nån teknisk bevisning visar att det är dom . Dom kommer släppas efter förhandlingarna i efm tror jag .
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Någon tv som försvunnit när han jobbade för en budfirma eller något tyckte jag mig läsa.

Stöld av TV för länge sedan som ung, säger inget om killen, och indikerar inte att han kommer mörda flera år senare i 30 årsåldern.

Det fanns inget misstänkt över dessa personer innan Lisa mördades. Det är ju det som är så otäckt. Det kryllar av folk från Östeuropa runt om i landet som gör "gammeldags" arbeten, som svenskar inte vill göra. Särskilt vanligt på landsbygden.
2015-06-16, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Stäng gränserna. skjut råttorna när de väller in. Slaver har historia, slaves, ursprunglit namn på dem , har i betydelsemening Slav. Varför var då det östeuropeiska folkets vilja svagare? - Jo, de var av ett svagare släkte, så är de idag.

Du får nog tänka lite till innan du försöker sprida dina "kunskaper"

1. Litauiska tillhör den baltiska och inte slaviska språkgruppen
2. Ordet slav (språkgrup) och slav (träl) har helt olika ursprung och inget med varann att göra.
2015-06-16, 10:32
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra att det finns fotografier som visar att de ser helt normala ut, och att det är ren ondska det handlar om. Ondska är egenskaper hos mänskligheten, och inte diagnoser!

I de flesta fall med svenska gärningsmän blir det diskussion om hur brottslingar mår. I detta fall har den diskussionen inte börjat, tack och lov.

Jag brukar bli arg när den vanliga idotiska diskussionen om "sjukdom" pågår i trådarna, och om vad psykundersökningen kommer fram till för att förklara mord på oskyldiga och värnlösa offer. Jag har Dalbyfallet i tankarna där man vill ha en förklaring till ondskan hos en svensk helyllekille genom att stämpla gärningsmannen med en diagnos. Han blev psykundersökt direkt, medan dessa gärningsmän förhörs, och jag tror ingen inom rättsväsendet kommer intressera sig för vad de har för störningar!

Det som dock är intressant är att nu finns inte denna diskussion, då det är lättare att acceptera ondska från främlingar. Det visar faktiskt att det är folks fördomar som lindar in saker i diagnoser om det är svenskar, och jag funderar en hel del på den saken. Det är ju omöjligt att veta vem som är farlig och en eventuell mördare. Dessa killar ser ju helt normala ut, inga man misstänker direkt när en flicka är försvunnen.

Sant, det finns inte, har aldrig funnitsc nåt sätt att SE på en person om han/hon är en mördare, helt absurt...De kan vara fula, vackra, se snälla ut, se elaka ut, etc etc.
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Mamman sitter i litauen och gråter och kan inte äta för att hennes pojkar plockat upp en handske och blivit oskyldigt anklagade för mord?

Vad var den störste pojken känd för sedan tidigare hos polisen undrar man ju lite lätt!

I Litauien skulle han skulle kört ut gods med lastbil,en TV försvann som han delvis fick betala.
Moderator
OYs avatar
Citat:

Uppgiften är hyfsat intetsägande om vi inte vet hur länge före och efter 18:15 de gjorde observationen tycker jag. Om någon såg dem dricka kaffe vid bostaden senast 18:15 så kan de teoretiskt hunnit till ladan/caféet till 18:23 om de tog bilen, eller allra helst cykeln då det går en minut snabbare enligt google.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in