Citat:
Ursprungligen postat av
Sara98
Varför skulle de män som sitter häktade riskera sina liv när de får 20 lax i månaden.
Jag tycker den där Arne säger mycket av hans korta svar.
"Den uppburne affärsmannen Arne Jönsson, 79, äger herrgården Blombergs säteri. Den slottsliknande byggnaden kan sägas vara själva navet i det lilla samhället, och det är in mot esplanaden och den imponerande slottsbyggnaden som grusvägarna leder.
De viktigaste kända fynden hittills, delar av Lisa Holms mobiltelefon och hennes mopedhandske, har gjorts på Arne Jönssons ägor.
Och det senare av fynden, handsken, hittade godsägaren själv när han i tisdags besökte sin ladugårdsbyggnad mittemot kaféet där Lisa jobbar, berättarP4 Skaraborg.
– Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson till radiokanalen.
Han har dessutom flaggat för att det stora antalet ödetorp på hans ägor bör sökas igenom.
– Små torp. Det finns små torp, som de kanske redan undersökt. Jag tänkte på det eftersom de ligger öde. Det kanske vore bra om de undersöktes. Man vet aldrig, säger han till*P4 Skaraborg, samtidigt som han berättar om den oländiga terrängen vid kalkgruvan, söder om kaféet".
Han intervjuas väl efter det att polisen har gått ut med att det kan vara Lisas handske, eller? I skenet av det så är uttalandet inte konstigt tycker jag. Han vet att det kan vara Lisas handske när han berättar om hur det gick till när de hittade handsken.
Har det benats ut vem det var som först såg handsken och i vilken ordning den plockades upp av de olika aktörerna? Finns det någon information om det sades något i samband med fyndet, varför fanns behovet för minst tre personer att plocka upp handsken? Det räcker väl med att en person plockar upp den och låter den gå runt.