Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, ingen har påstått det, det är jag som påstår att alla inte måste. Kritik är tillåtet precis när som helst, i vilket läge som helst, och av vem som helst, det är inte du som avgör när det är befogat eller nödvändigt för andra att kritisera.

Jag har till exempel riktat kritik mot att polisen tappade föremål på marken som yrde iväg i vinden när de lastade om en container, jag har absolut inte ett dåligt samvete för att jag gjorde det. Och nu tar jag mig friheten att kritisera polisens presstaleskvinna som inte sa mer än i princip jag kan inte kommentera det, jag tänker inte kommentera det, jag svarar inte på det. Ibland undrar jag om polisen gör så därför att man gör det enkelt för sig. Om polisen tänker till lite så kan man förmodligen berätta mer än man gör men det är enklast att inte säga någonting. Jag har för mig att auktoriteter på området också har kritiserat polisen för sitt sätt att informera, ett sätt som föder spekulation helt i onödan.

Vi ventilerar åsikter här, eller hur? Och min åsikt är den jag skrev. Jag TYCKER att kritik är bra när den är befogad. Andra tycker annorlunda.

Ja det är ju på grund av att polisen är så tyst som spekulationerna skjuter fart. Samtidigt är det nog svårt att veta om information man ger kan försvåra något i utredningen i framtiden. Därför väljer man the easy way out. Att hålla tyst.
2015-06-16, 10:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Man får dåliga vibbar när det skrivs att det inte finns teknisk bevisning i pressen. Är de kanske oskyldiga, fel personer utpekade? Det är aftonbladet so skriver att teknisk bevisning saknas.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2015-06-16 kl. 10:08.
2015-06-16, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den "stora sökningen" pågick inte nattetid.
Vem informerade bröderna om detta faktum då, menar du?
Sluta nu för fan att komplicera saker och ting...tre är häktade på sannolika skäl, det är jag nöjd med.

mvh
2015-06-16, 10:07
Medlem
Troians avatar
Ska häktningsförhandlingen ske i Vänersborgs Tingsrätt? Någon som vet varför? Bör väl vara Skaraborgs Tingsrätt?
2015-06-16, 10:07
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
GW verkar lite förvånad och skepisk:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/800998-leif-gw-persson-om-lisa-holm

Ja, läser man vad GW säger så verkar han skeptisk till att de är dessa herrar som gjort det...
2015-06-16, 10:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Varför skulle de män som sitter häktade riskera sina liv när de får 20 lax i månaden.

Jag tycker den där Arne säger mycket av hans korta svar.

"Den uppburne affärsmannen Arne Jönsson, 79, äger herrgården Blombergs säteri. Den slottsliknande byggnaden kan sägas vara själva navet i det lilla samhället, och det är in mot esplanaden och den imponerande slottsbyggnaden som grusvägarna leder.

De viktigaste kända fynden hittills, delar av Lisa Holms mobiltelefon och hennes mopedhandske, har gjorts på Arne Jönssons ägor.

Och det senare av fynden, handsken, hittade godsägaren själv när han i tisdags besökte sin ladugårdsbyggnad mittemot kaféet där Lisa jobbar, berättarP4 Skaraborg.

– Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson till radiokanalen.

Han har dessutom flaggat för att det stora antalet ödetorp på hans ägor bör sökas igenom.

– Små torp. Det finns små torp, som de kanske redan undersökt. Jag tänkte på det eftersom de ligger öde. Det kanske vore bra om de undersöktes. Man vet aldrig, säger han till*P4 Skaraborg, samtidigt som han berättar om den oländiga terrängen vid kalkgruvan, söder om kaféet".

Han intervjuas väl efter det att polisen har gått ut med att det kan vara Lisas handske, eller? I skenet av det så är uttalandet inte konstigt tycker jag. Han vet att det kan vara Lisas handske när han berättar om hur det gick till när de hittade handsken.

Har det benats ut vem det var som först såg handsken och i vilken ordning den plockades upp av de olika aktörerna? Finns det någon information om det sades något i samband med fyndet, varför fanns behovet för minst tre personer att plocka upp handsken? Det räcker väl med att en person plockar upp den och låter den gå runt.
2015-06-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ska häktningsförhandlingen ske i Vänersborgs Tingsrätt? Någon som vet varför? Bör väl vara Skaraborgs Tingsrätt?

Nej enligt häktningsframställan är det Skaraborgs TR.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen får i många fall inte sparka in dörrar utan anledning, dock är det tillåtet att knacka på dörren och ställa frågor, till exempel får vi komma in och titta. De allra flesta skulle förmodligen inte neka polisen tillträde därför att de är angelägna om att hjälpa polisen att hitta Lisa, och de som nekar polisen en titt, ja det säger kanske något i sig själv.

De knackade väl på och ställde frågor?
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Troligen har det väl med hotbilden att göra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Att polisen stannade bilar i området under veckan för att ställa frågor och informera. Då ska man vara jävligt iskall om man transporterar en kropp i den miljön.

Nu har jag inte full koll på polis patrullerandet under natten/dagen men kikar du på bilden http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg, så finns det ju vägar bakom ladan ännu längre bort.

Enligt morsan så har dom ju jobbat på taket på ladan (vid cafet) på måndagen och blivit tillsagda av polis att sluta jobba där, ifall dom har fått andra arbetsuppgifter från sin chef eller fått ledigt vet jag inte.
2015-06-16, 10:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nej enligt häktningsframställan är det Skaraborgs TR.
Nej, häktningsframställan lämnas till Skaraborgs - sedan kan den genomföras någon annanstans av till exempel säkerhetsskäl.
2015-06-16, 10:11
Medlem
De kommer att bli häktade, kvalificerad flyktfara. Finns det bara minsta lilla som knyter dem eller skäl att anta så blir de inlåsta. Brottet är så pass grovt. Dessa gynnare blir ofta häktade i stöldärenden med just pga flyktfaran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in