Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Återgå till mitt tidigare inlägg där finns citaten där åklagaren vägrar svara .. från morgonen.
Att det nu gått ett besked talar för - inte emot - det jag säger att man inte brukar sitta och krysta på de uppgifterna.
Vad yrar du om? Man har i "detta skede" (ditt ordval, känn dig fri att ge en adekvat definition) gett ut precis den information du anser är brukligt vid "detta skede". Så, vad är din poäng? Räknar du "skeden" i absoluta timmar och dagar? Betänkt då som sagt mängden spår. Annars vet jag inte vad du menar med "skeden". Vidare, vad MGM yttrat under förhör är också av vikt och kan i hög grad påverka vilken information polisen anser sig kunna gå ut med, speciellt om det görs riktade insatser för att verifiera eller debunka vad som sägs. Detta kan mycket väl ta längre tid än brukligt med tanke på arealer, mängder av spår och att vi har tre, inte en, som är misstänkt för brott. Dessutom har polisen säkert myriader med kompletterande förhör att hålla med massvis med människor, varav kanske inte alla talar svenska eller engelska.
Du kan inte jämföra detta med ett fyllemord i en lägenhet med tre personer, ett offer, en misstänkt och ett vittne samt trettio kvadratmeter brottsplats.
Jag vidhåller: Du misstar ditt sug efter svar för tystnad. Tystnaden är som vanligt, ditt sug är högre än vanligt. Därav diskrepansen. Den är betydelselös.