2015-06-16, 08:06
Medlem
Grandesporross avatar
Viktigt att förstå hur det rör sig.
inköpspriset idag vid öppning är redan 113,75 enligt min trader, trenden är förmodligen upp idag allt enligt tidigare mönster.
2015-06-16, 08:08
Medlem
Citat:
Fingerprint Cards får touchsensororder om 375 miljoner SEK

16 juni, 2015

Fingerprint Cards (FPC) har fått en order om 375 Mkr avseende samtliga touchsensorer i FPC:s touchsensorportfölj från en av bolagets modulpartners i Asien. Leveranserna planeras att huvudsakligen ske under det tredje kvartalet. Sensorerna kommer att användas av smartphoneleverantörer i Asien.

Jörgen Lantto, VD på FPC, kommenterar: ”Denna order visar på ett fortsatt stort intresse från smartphoneleverantörer att integrera touchsensorer i sina produkter och att FPC har en mycket stark position på marknaden tack vare vår ledande teknologi och breda produktportfölj”.

För mer information kontakta:

Jörgen Lantto VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20,

Citat:
Fingerprint Cards höjer försäljningsprognosen för Q2 2015 och helåret 2015

16 juni, 2015

Fingerprint Cards (FPC) höjer intäktsprognosen för Q2 2015 från att uppgå till minst 340 Mkr till att uppgå till omkring 390 Mkr. Som en följd av en snabbt ökande marknad och tillkommande ordrar höjs intäktsprognosen för 2015 från att uppgå till minst 1 500 Mkr som tidigare kommunicerats till att uppgå till omkring 2 200 Mkr.

Som en effekt av nya ordrar på touchsensorer med omedelbar leverans höjs intäktsprognosen för andra kvartalet 2015 från att uppgå till minst 340 Mkr till att uppgå till omkring 390 Mkr.

FPC har under de senaste månaderna sett ett kraftigt stigande orderflöde och fortsatt ökande intresse från smartphoneleverantörer att integrera bolagets touchsensorer i sina produkter. Som en följd av detta antas intäkterna för andra halvåret 2015 att bli väsentligt högre än tidigare prognosticerat och uppgå till omkring 1 700 Mkr.

Mot den bakgrunden höjs försäljningsprognosen för 2015 från den tidigare kommunicerade prognosen på att överstiga 1 500 Mkr till att uppgå till omkring 2 200 Mkr. Skälet till detta är det allt större intresset från marknaden för att integrera touchsensorer och bolagets starka produktportfölj.

Jörgen Lantto, VD på FPC, kommenterar: ”2015 framstår nu än tydligare som året då touchsensorer på bred front införs i smartphones. Googles införande av ett fullständigt plattformsstöd för fingeravtryckssensorer i Android M releasen antas spela en stor roll i den kraftiga efterfrågan vi nu ser. FPC har en bred produktportfölj och ledande teknologi vilket enligt vår uppfattning bidragit till att våra touchsensorer ingår i en mycket stor del av kommande smartphonelanseringar med touchsensorer under den resterande delen av 2015. Det faktum att sju smartphoneleverantörer hittills har lanserat smartphones med våra touchsensorer innebär att vi etablerat en tydlig position som den ledande leverantören på denna marknad. Att hantera den kraftigt stigande efterfrågan på bolagets hela produktportfölj kommer att bli påfrestande för hela organisationen, men är samtidigt en utmaning vi är redo för”.

För mer information kontakta:

Jörgen Lantto VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20,

We are back in business bitches:=)

Källa:http://www.fingerprints.com/corporate/fingerprint-cards-far-touchsensororder-om-375-miljoner-sek/

Jag skämtar. Haha. Nu vet jag att jag tog ett bra beslut men det är andra krafter som leker.
2015-06-16, 08:15
Medlem
Grandesporross avatar
perfekt! Då blir det extra strong rally idag
2015-06-16, 08:19
Medlem
zorb89s avatar
Älskar att ha rätt!!!! Där kom den eftersökta ordern

Räkna med en en till då detta är ifrån ett enda modulhus!

Vi har nu säkrat 1,375miljarder, lägg till 350 och vi har ca 1,7miljarder. Vi komer nå 2miljarder helt säkert!

Det här är varför MAN inte skulle chansa med att ligga utanför under stängningstid.

Skål, idag ska jag bort och kommer endast kunna chatta över mobilen.
2015-06-16, 08:21
Medlem
zorb89s avatar
HAHAHAHAHAHHA den här var rolig! Känns som man är steget före hela tiden nu:

FINGERPRINT CARDS
HÖJER INTÄKTSPROGNOSER (NY) (Direkt)
2015-06-16 08:19
(Tillägg: på flera ställen i texten)
STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards höjer intäktsprognosen för andra kvartalet 2015 från att uppgå tillminst 340 miljoner kronor till att uppgå till omkring 390 miljoner kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Som en följd av en snabbt ökande marknad och tillkommande order höjs också intäktsprognosen för helåret 2015 från att uppgå till minst 1.500 miljoner kronor, som tidigare kommunicerats, till att uppgå till omkring 2.200 miljoner kronor.

Bolaget har under de senaste månaderna sett ett kraftigt stigande orderflöde och fortsatt ökande intresse från smartphoneleverantörer att integrera bolagetstouchsensorer i sina produkter. Som en följd av detta antas intäkterna för andra halvåret 2015 bli väsentligt högre än tidigare prognosticerat och uppgå till omkring 1.700 miljoner kronor.

"2015 framstår nu än tydligare som året då touchsensorer på bred front införs i smartphones. Googles införande av ett fullständigt plattformsstöd för fingeravtryckssensorer i Android M releasen antas spela en stor roll i den kraftiga efterfrågan vi nu ser", säger Jörgen Lantto, vd för Fingerprint Cards, i en kommentar.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt
2015-06-16, 08:27
Medlem
zorb89s avatar
Herregud det blir bara bättre och bättre!!!

Prognos Q2: +390mln
Prognos 2015: +2200mln

"2015 framstår nu än tydligare som året då touchsensorer på bred front införs i smartphones. Googles införande av ett fullständigt plattformsstöd för fingeravtryckssensorer i Android M releasen antas spela en stor roll i den kraftiga efterfrågan vi nu ser", säger Jörgen Lantto, vd för Fingerprint Cards, i en kommentar.

Så, nu kan ni fråga varför google var så stort flickor.

Och jag vann tävlingen över SparkMan!!
2015-06-16, 08:32
Medlem
zorb89s avatar
Här ska ni få se något jag missade!!!

70mln leverans Q2
90mln leverans Q2
110mln leverans Q2

235mln leverans Q3
230mln leverans Q3
375mln leverans Q3

Jag trodde det här var Q4

Det här stämmer med mina första beräkningar om att vi har 3 stora Hus som beställer.

Då kan vi vänta oss 3 mega order för Q4 och kan då med stor säkerhet närma oss 2,5miljarder eller mer.

Mot 3-400kr nästa år
2015-06-16, 08:42
Medlem
Grandesporross avatar
garanterat det bästa jag hört sen jag gick in i fingret nån nisse som vill köpa för 135 i öppning haha
2015-06-16, 08:47
Medlem
zorb89s avatar
Idag tänkte Avanzamannen och hans kollegor köra upp kursen.

Mega PM
Jätteomsättning
Trader
CBK

Kommer inte kunna köra bil idag
2015-06-16, 08:54
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
garanterat det bästa jag hört sen jag gick in i fingret nån nisse som vill köpa för 135 i öppning haha

Och några stackare som ligger kvar med sina säljorder på 108 från igår
2015-06-16, 09:00
Medlem
Grandesporross avatar
jävlar vilket tryck 131 jämnviktspris!
2015-06-16, 09:02
Medlem
fråga är då, om vi når 130 kursen, är det bäst att sälja och vara förberedd för att köpa vid lägre kurs?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in