2015-02-28, 12:01
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helliano
Jag ligger kvar tung, jag tror inte på någon besvikelse vid MWC. Men vi får se vem av oss som gjorde rätt beslut?
Tjena Helliano!

Missförstånd kanske. Jag sålde inte allt, har fortfarande 60% av portföljen i Fingerprint men minskade vid 53kr eftersom 55an höll. I samband med Huaweis lansering av Mate 7 blev jag 110% bombsäker på att kursen skulle börja dra kraftigt uppåt så jag satte allt på Fingerprint plus ett mindre lån, sen kom attacken med insiderhärva och där satt man fast. Lyckades med hjälp av TA sänka GAVet kraftigt och sen iår träffade jag stort i Enquest så nu har jag vänt ett stort MINUS(2014) till PLUS så kändes klokt att minska igår med den analys jag gjort angående Samsung/Htc nu imorgon.

Nu kan jag lösa lånet och sen har jag även cash för att köpa billigare om det blir som jag har på känn att det kan bli, går kursen upp i Callen blir jag ändå happy face!

***Nu till min analys för MWC***
Vi har 3 trigger för MWC:
- Samsung S6(Söndag 1/3)
- HTC M9 Plus(Söndag 1/3)
- Lenovo

Rapporten blev en besvikelse med följande:
Omsättning: 105miljoner Resultat: -30miljoner
Orderstock: 70miljoner
Prognos Q1: 105miljoner
Prognos helåret 2015: +1Miljard

Ett konstaterande är att folket på Placera har NOLL koll i det stora hela och försöker få detta till att vi har samsung trots allt, yeah right Jag utnyttjar dock deras inkompetens och minskade igår för att kanske kunna fånga billigare aktier på Måndag tillfälligt.

Samsung?
- Man behöver bara tänka logiskt och använda Rapportens siffror.
- Orderstocken på 70miljoner är irrelevant, prognosen för Q1 och helåret är det som är intressant! Där får inte ens en demo presentation plats av SS.
- Vad kan SS vara värd? 3$/sensor ger 24kr*30 000 000st = 720miljoner i omsättning, det här är väldigt lågt räknat.
- Analysfirmor tror Synaptics fått även S6

Slutsats: Finns nästintill ingen som helst chans till samsung, ända tänkbara är att fpc får en liten del i någon världsdel.

HTC M9 Plus?
- Vi har ett DW för 1150 som skulle passa denna.
- Tillhörde nog Tier-1 när DW kommunicerades.
- Hittar ingen annan tänkbar mobil som lanseras i Q1 med hemmaknapp.
- Ryktena är extremt luddiga så det är låångt ifrån säkert att den ens kommer med sensor.
- Konstigt att man har hemmaknapp i ena versionen och i den andra inte ens har hemmaknapp, osmart utvecklingsprocess om det nu är så.
http://www.cnet.com/es/noticias/fotos-htc-one-m9-plus-caracteristicas-sensor-de-huellas-digitales/

Lenovo?
- Vi har passande DW.
- Skulle passa bra med Q1 prognosen.
- Lanserar 1-3modeller med sensor
- Jag är dock ändå osäker.
http://phoneradar.com/lenovo-vibe-x3-details/

Stalltipset:
- Ingen Samsung
- Kanske HTC
- Antagligen Lenovo

Det här är kommande veckas analys, blir morgondagen dålig ser jag köpläge på Måndag/Tisdag.
2015-02-28, 21:09
Medlem
Är veckans uppgång enbart baserat på folks tro på sensor i S6?

Själv tror jag inte att det kommer hända men låg ändå kvar iochmed att andra släpp kommer göras på mässan och hoppas på lite mer uppgång.
2015-03-01, 10:43
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Är veckans uppgång enbart baserat på folks tro på sensor i S6?

Själv tror jag inte att det kommer hända men låg ändå kvar iochmed att andra släpp kommer göras på mässan och hoppas på lite mer uppgång.
Veckans uppgång är till stor del pga UBS som stortankat:
2015-01-18 ---> 2015-02-27
UBS UBS Limited 1997299 369114 1 628 185st
2015-02-18 ---> 2015-02-27
UBS UBS Limited 968872 170487 798 385st

Sen har givetvis Rapporten och förhoppningar om MWC hjälpt till, lägg där till att kursen varit nedpressad.

Kursen har gått upp nästan 60% på 1månad och vill man säkra lite pengar kändes Fredagen som det bästa läget att välja innan Samsung S6.
1 månad 31,60 58,23%

När rapporten släpptes gick kursen ned till 35,4kr ifrån 39,3kr för att sedan sluta på 49kr, jag hoppas se liknande mönster på Måndag morgon men då vara redo med köp.

Får vi samsung trots ingen chans så blir vi ändå rika

1/3
16:00 htc
http://www.htc.com/se/go/launch/

18:30 Samsung
http://www.samsung.com/se/isthisthenext/
2015-03-01, 12:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Kursen har gått upp nästan 60% på 1månad och vill man säkra lite pengar kändes Fredagen som det bästa läget att välja innan Samsung S6.
1 månad 31,60 58,23%

När rapporten släpptes gick kursen ned till 35,4kr ifrån 39,3kr för att sedan sluta på 49kr, jag hoppas se liknande mönster på Måndag morgon men då vara redo med köp.

Får vi samsung trots ingen chans så blir vi ändå rika
Jag höll i mitt innehav i alla fall. Hade jag satsat väldigt mycket pengar hade jag kanske inte gamblat men det är peanuts i sammanhanget för mig.
2015-03-01, 13:12
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag höll i mitt innehav i alla fall. Hade jag satsat väldigt mycket pengar hade jag kanske inte gamblat men det är peanuts i sammanhanget för mig.
Alla som ligger lång kommer bli stora vinnare inom ett par år.

Dumt att sälja om man inte verkligen vet vad man gör, jag räknar inte min minskning som sell utan det var bara en säkerhetsåtgärd efter stor uppgång/återhämtning.

Jag hoppas verkligen på Lenovo nu i veckan.
2015-03-01, 16:26
Medlem
lifeabroads avatar
Ingen sensor i HTC M9 verkar det som.
Senast redigerad av lifeabroad 2015-03-01 kl. 16:37.
2015-03-01, 16:57
Bannlyst
Citat:
Tjena Helliano!

Missförstånd kanske. Jag sålde inte allt, har fortfarande 60% av portföljen i Fingerprint men minskade vid 53kr eftersom 55an höll. I samband med Huaweis lansering av Mate 7 blev jag 110% bombsäker på att kursen skulle börja dra kraftigt uppåt så jag satte allt på Fingerprint plus ett mindre lån, sen kom attacken med insiderhärva och där satt man fast. Lyckades med hjälp av TA sänka GAVet kraftigt och sen iår träffade jag stort i Enquest så nu har jag vänt ett stort MINUS(2014) till PLUS så kändes klokt att minska igår med den analys jag gjort angående Samsung/Htc nu imorgon.

Nu kan jag lösa lånet och sen har jag även cash för att köpa billigare om det blir som jag har på känn att det kan bli, går kursen upp i Callen blir jag ändå happy face!

***Nu till min analys för MWC***
Vi har 3 trigger för MWC:
- Samsung S6(Söndag 1/3)
- HTC M9 Plus(Söndag 1/3)
- Lenovo

Rapporten blev en besvikelse med följande:
Omsättning: 105miljoner Resultat: -30miljoner
Orderstock: 70miljoner
Prognos Q1: 105miljoner
Prognos helåret 2015: +1Miljard

Ett konstaterande är att folket på Placera har NOLL koll i det stora hela och försöker få detta till att vi har samsung trots allt, yeah right Jag utnyttjar dock deras inkompetens och minskade igår för att kanske kunna fånga billigare aktier på Måndag tillfälligt.

Samsung?
- Man behöver bara tänka logiskt och använda Rapportens siffror.
- Orderstocken på 70miljoner är irrelevant, prognosen för Q1 och helåret är det som är intressant! Där får inte ens en demo presentation plats av SS.
- Vad kan SS vara värd? 3$/sensor ger 24kr*30 000 000st = 720miljoner i omsättning, det här är väldigt lågt räknat.
- Analysfirmor tror Synaptics fått även S6

Slutsats: Finns nästintill ingen som helst chans till samsung, ända tänkbara är att fpc får en liten del i någon världsdel.

HTC M9 Plus?
- Vi har ett DW för 1150 som skulle passa denna.
- Tillhörde nog Tier-1 när DW kommunicerades.
- Hittar ingen annan tänkbar mobil som lanseras i Q1 med hemmaknapp.
- Ryktena är extremt luddiga så det är låångt ifrån säkert att den ens kommer med sensor.
- Konstigt att man har hemmaknapp i ena versionen och i den andra inte ens har hemmaknapp, osmart utvecklingsprocess om det nu är så.
http://www.cnet.com/es/noticias/fotos-htc-one-m9-plus-caracteristicas-sensor-de-huellas-digitales/

Lenovo?
- Vi har passande DW.
- Skulle passa bra med Q1 prognosen.
- Lanserar 1-3modeller med sensor
- Jag är dock ändå osäker.
http://phoneradar.com/lenovo-vibe-x3-details/

Stalltipset:
- Ingen Samsung
- Kanske HTC
- Antagligen Lenovo

Det här är kommande veckas analys, blir morgondagen dålig ser jag köpläge på Måndag/Tisdag.
Tja Zorb,

Ah jag missuppfattade helt klart dig.
Din analys känns korrekt.

Vi kan nu dock konstatera att det sannolikt inte är HTCn (med facit i hand).
Frågan är om man verkligen klassar Lenovo som T1?

Hur som helst kommer jag sitta bänkad framför Samsungs event ikväll.
Även om jag inte tror på FPCs sensor i någon större utsträckning i denna modell.
Men kopplat till din analys så tror jag att FPC fått minska sin marginal för att få chans på SS, och då kännss det helt plötsligt möjligt med balansräkningen.

Men om, jag säger om... då har vi en raket på måndag morgon.
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Ingen sensor i HTC M9 verkar det som.
Yes, de nämnde iallafall inget om det.
Senast redigerad av Helliano 2015-03-01 kl. 17:00.
2015-03-01, 17:17
Medlem
zorb89s avatar
HTC - Ute
Huawei - Ute
Samsung - Extremt liten chans

Lenovo - Störst chans som jag påstått MEN ser inte att lenovo satt upp ett event, kommer vibe x3 och P1 Pro inte nu så har vi säkerligen Lenovo som kund

Lenovo är en tier 1(Top 10) och även Top 5 global tillverkare. HTC ligger nu på plats 11-13 globalt.

Därför hade Lenovo varit det bästa som kunnat hända.
2015-03-02, 09:02
Medlem
zorb89s avatar
Köpte tillbaks rubbet på 46 grabbar!!

Told you so!

Fpc for life
2015-03-02, 09:37
Medlem
timmmys avatar
Citat:

Told you so!

Fpc for life

Väntad utgång vid callen, snyggt! Synd att jag inte hade tid att följa marknaden ordentligt i fredags eftersom ryktena om htc var väldigt tunna. Samtidigt svårt att vara bitter.
2015-03-02, 09:52
Bannlyst
Citat:
HTC - Ute
Huawei - Ute
Samsung - Extremt liten chans

Lenovo - Störst chans som jag påstått MEN ser inte att lenovo satt upp ett event, kommer vibe x3 och P1 Pro inte nu så har vi säkerligen Lenovo som kund

Lenovo är en tier 1(Top 10) och även Top 5 global tillverkare. HTC ligger nu på plats 11-13 globalt.

Därför hade Lenovo varit det bästa som kunnat hända.
Magkänslan känns helt klart som Lenovo i nuläget.

Kika på sensorn under kameran på X3:an.
Ser verkligen ut som en 1020 alt 1021.
http://www.digit.in/mobile-phones/lenovo-to-announce-the-vibe-max-shot-s1-x3-p1-and-p1-pro-aat-mwc-2015-25364.html

Vibe Max ryktas också ha en sensor, har dock ingen bra bild på denne.
Hoppas dock isåfall att det är 1150 som är i hemknappen, för att få visa upp även denne.

Citat:

Told you so!

Fpc for life
Well played, Sir.
2015-03-02, 17:05
Medlem
Crashs avatar
Citat: