Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 08:06
Medlem
Eller så har nån av de litauiska männen tappat nåt verktyg från taket som landar i huvet på lisa som dör de blir rädda och chockade och gömmer kroppen i stället för att ringa sos
2015-06-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Det obegripliga innefattar att det aldrig spekulerats i det från polis, inga spår efter detta finns på plats.

Fynden av BO:s tillhörigheter utefter vägen till fyndplats, gömmer man ett befarat trafikolycksoffer i en garderob på sin arbetsplats?

Jag tror inte det är så ovanligt om man initialt gömmer kroppen på ett ställe man känner väl till men som känns säkert, t. ex går att låsa.
Det har väl förekommit flera ggr gällande källarförråd som exempel.

Det brukar väl dock vara för att man riskerar upptäckt om man bär ut kroppen ur ett hyreshus samt kanske inte har tillgång till bil osv.
Det stör mig lite i detta fall, varför inte snabbt få bort kroppen längre? Bil hade de väl.
2015-06-16, 08:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej. Sluta övertolka skräpmedia och skapa egna fantasier. Självklart vet inte polisen precis när Lisa dog. Förstår du inte det? Ungefär när hon dog får man reda på efter obduktion och provsvar på prover tagna vid denna enligt uppgift ej ännu påbörjade obduktion. Hade hon avlidit tätt inpå fyndet, däremot, hade man mycket tidigare haft en rimligt tid. Sent igår stod det att läsa i någon tidning (tyvärr minns jag inte vilken, hittar det inte nu. GP, DN, SvD, Expressen, Aftonbladet eller annan) att kroppen finns på rättsmedicin i väntan på obduktion. Obduktionen i sig ger knappast svar på när, däremot kan prover tagna då eller tidigare på kroppen vid fyndplatsen peka åt en viss riktning. Men dylikt tar *givetvis* tid. Dagar, veckor eller rentav månader. Det är mycket svårt rent allmänt att bestämma när döden inträffat, speciellt om det gått en tid.

Så, det finns inga som helst skäl i att försöka "tolka" vad polisen inte vet ännu i någon speciell riktning. Det är bara tramsigt att bygga luftslott och postulera frysar som GM skulle placerat kroppen i (för det gör man väl, bara sådär?) baserat på vad man _inte_ i nuläget vet. Speciellt inte som det är tämligen självklart givet rådande omständigheter att man inte kan förvänta att man _skulle veta_. En enda möjligt tolkning, som inte är vilt spekulerande, är att hon dog tidigt i skedet. Vilket man kan tro av flera andra skäl, så det är en minimalistisk spekulation som inte kräver horder av obevisade, fantasifulla, antaganden.

Varför kan man tro att Lisa dog tidigt i skedet, vilken information bygger du din uppfattning på?
Senast redigerad av OY 2015-06-16 kl. 08:15.
2015-06-16, 08:14
Medlem
Callightmans avatar
De anhållna är anhållna på det lägre misstankegraden, om jag förstått det rätt. Det finns så många potentiellt gräsliga scenarior.
1) De är skyldiga men bevisningen håller inte. Mordet förblir "olöst".
2) De är oskyldiga och släpps. Vem är då gärningsmannen?
Jag antar att polisen inte slutar leta alternativa gärningsmän bara för att de har någon i förvar. Eller?
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Jag gissar också på olycka.
Fall, putt, krock eller vad som helst. Full panik därav det dåliga arbete med att dölja kroppen
Jag börjar också misstänka att det rör sig om en olycka och att dom drabbats av panik.
Det hela verkar väldigt konstigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Börjar också tro att bröderna är oskyldiga. Något står inte rätt till. Inte för att man kan se på någon om det är en mördare men man brukar ändå ha en inre känsla.
Kolla här: http://avpixlat.info/2015/06/15/detta-ar-de-anhallna-for-mordet-pa-lisa-holm/
Det är naturligtvis ren och skär pseudovetenskap, debunkad sedan hundra år, att "tolka" utseende på detta sätt.

Anledningen till varför antalet fåntrattar som "börjar misstänka att de är oskyldiga" växer i tråden just nu är enbart på grund av otålighet. Inga nya, smaskiga detaljer har framkommit, så då står väl allt still? I själva verket handlar det givetvis om att massvis, kanske tusentals, provsvar och analyser ligger köar på diverse avdelningar hos NFC och annorstädes. Samt att polisen också gör mängder med riktade undersökningar för att krossa eller verifiera vad MGM uppger i förhör. Givetvis är det tyst.

Nästa "burst" av lösryckt information kommer väl om några timmar då häktningsförhandlingar ska hållas.

Men nej, misstanken mot MGM är inte mindre nu än i fredags. Enligt uppgift har den stärkts. Missta inte er egna frustration för att det "egentligen" pekar åt ett annat håll eller att polisen "egentligen" inte har belägg. Saken är bara den att man ännu ej vet vilka belägg man har. När avgörande provsvar kommer så kommer misstankegraden ändras omedelbart. Från att åtal är troligt till att de släpps. I nuläget finns inget som indikerar att de skulle vara det senare som gäller...
2015-06-16, 08:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Eller så har nån av de litauiska männen tappat nåt verktyg från taket som landar i huvet på lisa som dör de blir rädda och chockade och gömmer kroppen i stället för att ringa sos

Tror du själv att det kan ha gått till så? Finns det något som stödjer den teorin?
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Verkar vara jävligt olika bud om när handsken hittades. Har nu läst allt från sönd kväll, till måndag och tisdag. Det kan vara så att Arne har svävat på sanningen för att inte sabba polisens utredning. Han ville ju först inte nämna att det var en handske han hittat utan benämnde det som "klädesplagg".

Det är inte olika bud. Vi vet att polisen hittade den på måndag. Det som ställer till det är att godsägaren i en intervju pratar om vad som skedde på söndagen och sedan sömlöst glider över till att berätta vad som hände på måndagen. Han har i den intervjun bara berättat vad som skett inte när det skett.
Medlem
Detta känns planerat.
Det som förbryllar mig är att försvinnandet sker direkt i anslutning till Nationaldag och Prinsbröllop samt kanske fler saker som jag inte vet om, om det är ett lustmord/sommarmord eller nu vad onda dåd likt dessa kallas så ligger nog svaret nära orten initiellt, men det känns som det finns en fortfarande för offentligheten okänd mr.x? eller något med i brottet. Kan det vara så att bröderna med fru har agerat "fixare" och att det kanske funnits en "beställare" med i bilden , detta gör ont att ens tänka i mig, skräcken/det sjuka svårförstådda som vilar runt detta mord är direkt påtaglig känner man , här vilar baksidan av människan och den är nästan hypnotiserande ond, men det skymtas ljus nu, polisen har nog lyckats pumpa dessa anhållna torra vid detta lag, det känns som att de är inblandade de anhållna.

Det som förbryllar dock är att mopeden stod kvar, snabbt rov på plats, nedsövd? Eller bort lurad då BO gått självmant iväg till ditt BO lockades och sedan iväg till någon annan plats, det kan förklara att nycklarna satt kvar i moppen då förövaren inte vet vad BO har i fickor/väska direkt?
Eftresom det gått dagar så kan BO vart iväg körd till viken ort som helst i Sverige om man tänker så och sedan körd tillbaka? Att spekulera i detta är jobbigt men det behövs nu i sorgen att försöka förstå något ändå ur detta oförklarligt onda som drabbat oss alla på olika sätt.
Senast redigerad av UddaVerb 2015-06-16 kl. 08:21.
2015-06-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag tror inte det är så ovanligt om man initialt gömmer kroppen på ett ställe man känner väl till men som känns säkert, t. ex går att låsa.
Det har väl förekommit flera ggr gällande källarförråd som exempel.

Det brukar väl dock vara för att man riskerar upptäckt om man bär ut kroppen ur ett hyreshus samt kanske inte har tillgång till bil osv.
Det stör mig lite i detta fall, varför inte snabbt få bort kroppen längre? Bil hade de väl.

Det stör mig också, varför ligger alla fynd så jävla nära om man har bil.

Vi får hoppas på DNA fynd på Lisa.

Runt tolvslaget får vi en hint om hur det ligger till.
2015-06-16, 08:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
vilka eller vem hade nycklar till ladan

Den står vidöppen för vem som helst
2015-06-16, 08:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är naturligtvis ren och skär pseudovetenskap, debunkad sedan hundra år, att "tolka" utseende på detta sätt.

Anledningen till varför antalet fåntrattar som "börjar misstänka att de är oskyldiga" växer i tråden just nu är enbart på grund av otålighet. Inga nya, smaskiga detaljer har framkommit, så då står väl allt still? I själva verket handlar det givetvis om att massvis, kanske tusentals, provsvar och analyser ligger köar på diverse avdelningar hos NFC och annorstädes. Samt att polisen också gör mängder med riktade undersökningar för att krossa eller verifiera vad MGM uppger i förhör. Givetvis är det tyst.

Nästa "burst" av lösryckt information kommer väl om några timmar då häktningsförhandlingar ska hållas.

Men nej, misstanken mot MGM är inte mindre nu än i fredags. Enligt uppgift har den stärkts. Missta inte er egna frustration för att det "egentligen" pekar åt ett annat håll eller att polisen "egentligen" inte har belägg. Saken är bara den att man ännu ej vet vilka belägg man har. När avgörande provsvar kommer så kommer misstankegraden ändras omedelbart. Från att åtal är troligt till att de släpps. I nuläget finns inget som indikerar att de skulle vara det senare som gäller...

Jag skulle inte förvånas om någon erkänner inom kort, tre personer som sitter i ständiga förhör utan att kunna kommunicera med varandra, jag tror att polisen snart spräcker deras historier och någon av dem ser det som meningslöst att fortsätta undanhålla sanningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in