2015-06-15, 23:13
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Trots att du avskyr oligarker (påstår du) så hyllar du separatisterna och ryssarna som i själva verket AVGUDAR oligarkerna och har byggt hela sitt samhälle och ideologi kring dem?

Det rimmar illa och kan beskrivas som hyckleri.
Hyckleri är ett passande ord för "vedhuggare" och de andra ryska troll som försöker snacka om oligarker i Ukraina. Ukraina har ett fåtal oligarker, inte i närheten av de i Ryssland:
Citat:
Between 2000 and 2004, Putin apparently engaged in a power-struggle with some oligarchs, reaching a "grand-bargain" with them. This bargain allowed the oligarchs to maintain their powers, in exchange for their explicit support of – and alignment with – Putin's government.

Many more business people have become oligarchs during Putin's time in power, and often due to personal relations with Putin, such as the rector of the institute where Putin obtained a degree in 1996, Vladimir Litvinenko,[9] and Putin's childhood judo-teacher Arkady Rotenberg.[However, other analysts argue that the oligarchic structure has remained intact under Putin, with Putin devoting much of his time to mediating power-disputes between rival oligarchs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_oligarch#Oligarchs_during_Putin.27s_presid ency

Snacket om oligarker i Ukraina är trams alltså, då det är ett ryskt fenomen från jeltsins tid som tyvärr spred sig till Ukraina med den kända ryska korruptionen. Ukraina har tagit itu med problemet, något Ryssland inte lär göra så länge maffiabossen Putin sitter vid rodret. Ukraina gav Janukovitj foten, får se om det ryska folket är starka och intelligenta nog att göra sig av med deras rövarbaroner á la Putin.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-15 kl. 23:16.
2015-06-15, 23:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Lögner är inte nyheter. Det är fortfarande så. Varför har du ännu inte lärt dig detta?
Jag såg direkt att Novoryska lögnbyråer var ute med egna "tolkningar" om demonstrationen. Men på twitter kan man läsa vad demonstranterna sagt:
"Shame on "DPR!"
"U made us live shield!"
"DPR" betrayed us&took families 2 Rostov!"
"Zakharchenko: What's your name?
Lady: No way! So that I get shot?"
Man kan läsa i svensk media också, de ukrainska civila kräver att de ryska terroristerna slutar skjuta med artilleri i deras bostadsområden, de kallar dom fega som använder dom civila som mänskliga sköldar: http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article20971847.ab
Citat:
Några hundra ukrainare gick på måndagen ut för att protestera mot de proryska rebellernas vårdslöshet gentemot civila liv.
"Skäms" och "Ni gömmer er bakom oss" skallade några av ropen när demonstranter - några hundra enligt nyhetsbyrån AFP:s korrespondent - samlades utanför rebellhögkvarteret i Donetsk stad med krav på att separatisterna slutar skjuta raketer från deras bostadsområden.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-16 kl. 00:00.
2015-06-15, 23:59
Medlem
Spännande utveckling:

"Ukrainian President Petro Poroshenko urged top-level talks over a $3 billion Russian loan to his country, labeling the cash a “bribe” sealed by his ousted predecessor."
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-06-15/there-s-no-winner-in-eastern-ukraine-conflict-president-says

Medvedev: "If the $3 bln loan was a bribe, as Mr Poroshenko says, then the billions from the IMF is grand larceny "

Peskov: “In the first place, we are expecting some kind of explanations on whether the current Ukrainian authorities are planning to reject their status as a successor in terms of the country's commitments, including international, and, primarily for us, financial and other obligations to Russia,"
http://rt.com/business/267397-ukraine-russia-debt-talk/

Bollen har flyttats och ligger nu åter hos Poroshenko.
2015-06-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hyckleri är ett passande ord för "vedhuggare" och de andra ryska troll som försöker snacka om oligarker i Ukraina. Ukraina har ett fåtal oligarker, inte i närheten av de i Ryssland:

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_oligarch#Oligarchs_during_Putin.27s_presid ency

Snacket om oligarker i Ukraina är trams alltså, då det är ett ryskt fenomen från jeltsins tid som tyvärr spred sig till Ukraina med den kända ryska korruptionen. Ukraina har tagit itu med problemet, något Ryssland inte lär göra så länge maffiabossen Putin sitter vid rodret. Ukraina gav Janukovitj foten, får se om det ryska folket är starka och intelligenta nog att göra sig av med deras rövarbaroner á la Putin.

X, jag känner dig, så jag vet att du inte kan övertygas om någonting. Jag skriver för de tysta läsarna. VP tog ned oligarkerna Berezovsky och Khodorkovski. De andra började lyda och plockade t.o.m. hem pengar från utlandet. Om detta skriker västvärlden. Säg mig en sak, vilka ukrainska oligarker har Kiev tagit ned? Här kan du se Vladimir Putin hantera oligarken Deripaska. Han räddar en hel fabrik. Helt suveränt. Njut:

Vladimir Putin Rage

https://www.youtube.com/watch?v=VjrlTMvirVo
2015-06-16, 05:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
X, jag känner dig, så jag vet att du inte kan övertygas om någonting. Jag skriver för de tysta läsarna. VP tog ned oligarkerna Berezovsky och Khodorkovski. De andra började lyda och plockade t.o.m. hem pengar från utlandet. Om detta skriker västvärlden. Säg mig en sak, vilka ukrainska oligarker har Kiev tagit ned? Här kan du se Vladimir Putin hantera oligarken Deripaska. Han räddar en hel fabrik. Helt suveränt. Njut:
Vladimir Putin Rage
Vi känner ditt spel och Putins spel. Som den fascistiska diktator han är och det troll du är så spelar ni på personkult av det fascistiska slaget. Vi minns Mussolini, Hitler, Ceausescu.
Vi demokratiska länder och folk har kommit längre än att låta oss förföras av retorik för neandertalare. Hade du som jag kommit ihåg de fascistiska ledare som plågade Europa hade du inte heilat en fascist återigen, en sjuk maffia vid namn Vladimir Putin som nu skriver in sig i historieböckerna bredvid de tyska nazisterna genom sin annektering av Krim och angreppet på det demokratiska Ukraina. Bara totalitära stater som den ryska kan komma på att angripa sitt demokratiska grannland, i detta fall även ett brodersfolk där man delar språk i hög grad. Som vi och Finland. Som du kanske minns var vi på Finlands sida mot ryssen som vi nu är på Ukrainas sida mot ryssen. Nu som då angriper ryssen med en tokig ledare vid rodret. Fascistiskt nu som då, men med ett annat K som styrelsesätt, råKapitalism med rövarbaroner av det värsta slag.
Där ser vi en av anledningarna till Kremls annekteringar och invasion av Ukraina. PENGAR. Svarta blodspengar.
För att hålla kvar Ukraina i kremlmaffians grepp så offrar man unga ryska män, vars blod och lidande Putin spottar på och vill ha mer. De ryska släktingarna till de fallna soldaterna interneras av Putin till okänt öde för att de inte ska kunna berätta sanningen och kräva hämnd på Putin.

Allt detta känner du till, "vedhuggare", men ditt stöd för ditt "Rodina", din ryska nationalism och stöd till er fascistiska ledare går före det sans och vett som förhoppningsvis finns någonstans under det låga pannbenet. För Ukrainas, det ryska folket och Europas skull hoppas vi demokrater att Ryssland går Sovjetunionens väg snarast, och den fascistiske Putin går samma väg som Mussolini, Ceausescu och Hitler som han dyrkar så.

Igår visade Riksdagen att vi står enade mot Rysslands angrepp på Ukraina och att vi tänker bemöta det fascistiska Rysslands hot:
Citat:
Inför beslutet hölls en säkerhetspolitisk debatt i riksdagen under måndagen, och hoten från Ryssland och IS dominerade agendan.

Nu är det säkerhetspolitiska läget så allvarligt att Sverige åter ska börja planera för totalförsvar i krig.

Den ryska upprustningen, annekteringen av Krim och krigföringen i Ukraina fördömdes av samtliga partier. Höstens ubåtsintrång samt incidenter med ryskt militärflyg kräver högre svensk beredskap.
http://www.dn.se/arkiv/nyheter/putins-upprustning-dominerade-debatten

Ukrainas sak är vår som Carl Bildt sa redan för mer än ett år sedan.
Senast redigerad av Xelious 2015-06-16 kl. 05:57.
2015-06-16, 08:07
Medlem
Det är bara i ett demokratiskt land med demokratisk media som man kan finna artiklar som är självkritiska och anklagar de egna styrkorna för korruption och inkompetens.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/volunteer-says-ukraines-military-suffers-from-corruption-poor-training-391131.html

Vi skulle aldrig få sen en rysk artikel eller ett nyhetsinslag som påstår att den ryska armén lider av korruption och inkompetens, vilket vi vet att den gör i betydligt högre grad än ukrainska armén.

Separatisterna skulle aldrig heller publicera ett självkritiskt reportage.
2015-06-16, 08:30
Medlem
Citat:

Vladimir Putin Rage

Du är ju rolig! Så du menar att vi ska vara tacksamma för att oligarkerna plockat hem pengar från utlandet? Tror du dessa pengar investeras i skola och sjukvård?

Det finns hur många oligarker som helst i Ryssland, vissa mer rika än andra. Ryssland är ett av världens mest korrupta länder och utan att betala din lärare, din läkare, din kompis, din kassör, din bankman, din bilmekaniker och så vidare så kommer du ingenstans.

Jag tror inte ens att du kan föreställa dig detta så innan du jublar över att Putin "tagit ner" två oligarker bland tusentals andra kanske du ska tänka både en och två gånger.
2015-06-16, 08:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det är bara i ett demokratiskt land med demokratisk media som man kan finna artiklar som är självkritiska och anklagar de egna styrkorna för korruption och inkompetens.

http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/volunteer-says-ukraines-military-suffers-from-corruption-poor-training-391131.html

Vi skulle aldrig få sen en rysk artikel eller ett nyhetsinslag som påstår att den ryska armén lider av korruption och inkompetens, vilket vi vet att den gör i betydligt högre grad än ukrainska armén.

Separatisterna skulle aldrig heller publicera ett självkritiskt reportage.
Den ryska terroristen Igor "Strelkov" Girkin är en av få som kommit med svidande kritik mot de ryska trupperna i Ukraina. Han gör det för att han misslyckades så kapitalt och blev utjagad ur Ukraina för mer än ett år sedan innan ryssarna kom med fler reguljära trupper. Han hyllar nu Ukraina.

Den ryska ockupationsmakten i östra Ukraina kan inte tillåta kritik i övrigt. Deras nationalfascistiska ledning tillåter inte sådana uttryck för demokrati. Yttrandefrihet är såklart också ett skällsord för de ryska fascisterna, nästan värre än demokrati och frihet. Förtryck, mord och hot mot det ukrainska folket är deras språk. Därför är det imponerande med de protester det ukrainska folket vågade genomföra igår mot de ryska ockupanterna. Vi får hoppas att dessa är vid liv idag! De vågade stå upp mot de fega ryska kräk som använder civila som mänskliga sköldar i Donetsk.
2015-06-16, 09:52
Medlem
fitz-humes avatar
Denna källa påstår sig ha kommit över verifierade dokument från ryska generalstaben där det planeras rysk invasion. De ska ha upprättats i april i samband med ett möte i S:t Petersburg. Startskottet sker möjligen genom avrättningar av civila i Donbass där de ryska soldater som utför dåden har ukrainska arméns uniformer. (viss likhet med Nazitysklands invasion av Polen 1939)

https://psb4ukr.org/
2015-06-16, 11:18
Medlem
Citat:

Vladimir Putin Rage

Att börja ta hem pengar från utlandet är att förstöra rysk ekonomi totalt om det görs av politiskt syfte. Putin kan ju inget om ekonomi och inser inte konsekvenserna av vad han gör. Så Putin räddar ingen där han drar fram, fråga folket i östra Ukraina eller för den delen hela Ukraina. Du upphöjer Putin till det han aldrig kan bli, en skicklig och ansvarsfull politiker.
2015-06-16, 13:18
Bannlyst
"Captured Russian soldier wants to sue Russia's Ministry of Defense"
http://uatoday.tv/politics/captured-russian-soldier-wants-to-sue-russia-s-ministry-of-defense-439896.html

Citat:
Russian serviceman Alexandrov says he wants to take Russia's Ministry of Defense to court

Alexander Alexandrov, who was captured with his colleague Yevgeny Yerofeev in east Ukraine in May, told Novaya Gazeta that he plans to sue Russia's Ministry of Defence. Alexandrov says that he is still a serviceman in the Russian army, despite claims by Russian officials. He says that it won't be hard to prove the truth in Russian court.

Alexandrov also said that he would seek reclassification of his criminal case in Ukraine from 'terrorism' to 'subversive activities'. "I was not a terrorist. I was following orders. I am a soldier until my contract expires", the Russian soldier said.

Det är ett bra initiativ av honom, men jag tvivlar på att han har en chans att komma levande in i Ryssland. Putler är ju känd för att mörda folk som kan avslöja hans kriminella affärer.

Vad tror vi?
Hur många procents chans har denna man att komma levande ända fram till rättssalen?
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-06-16 kl. 13:22.
2015-06-16, 13:44
Medlem
Vilket skämt terroristerna i DNR och LNR är!

Zacharchenko säger nu (efter gårdagens stora protester från invånarna i Donetsk) att demonstrationer mot makten kan komma att förbjudas i framtiden.

https://www.youtube.com/watch?v=vGBwS80VppY

Folkrepublikerna visar återigen sitt rätta ansikte och den lurade befolkningen börjar mer och mer inse att man bytte bort demokrati mot diktatur. Det är bara en tidsfråga innan invånarna i Donetsk gör en kupp mot Zacharchenko och hans följe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in