Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
X, jag känner dig, så jag vet att du inte kan övertygas om någonting. Jag skriver för de tysta läsarna. VP tog ned oligarkerna Berezovsky och Khodorkovski. De andra började lyda och plockade t.o.m. hem pengar från utlandet. Om detta skriker västvärlden. Säg mig en sak, vilka ukrainska oligarker har Kiev tagit ned? Här kan du se Vladimir Putin hantera oligarken Deripaska. Han räddar en hel fabrik. Helt suveränt. Njut:
Vladimir Putin Rage
Vi känner ditt spel och Putins spel. Som den fascistiska diktator han är och det troll du är så spelar ni på personkult av det fascistiska slaget. Vi minns Mussolini, Hitler, Ceausescu.
Vi demokratiska länder och folk har kommit längre än att låta oss förföras av retorik för neandertalare. Hade du som jag kommit ihåg de fascistiska ledare som plågade Europa hade du inte heilat en fascist återigen, en sjuk maffia vid namn Vladimir Putin som nu skriver in sig i historieböckerna bredvid de tyska nazisterna genom sin annektering av Krim och angreppet på det demokratiska Ukraina.
Bara totalitära stater som den ryska kan komma på att angripa sitt demokratiska grannland, i detta fall även ett brodersfolk där man delar språk i hög grad. Som vi och Finland. Som du kanske minns var vi på Finlands sida mot ryssen som vi nu är på Ukrainas sida mot ryssen. Nu som då angriper ryssen med en tokig ledare vid rodret. Fascistiskt nu som då, men med ett annat K som styrelsesätt, råKapitalism med rövarbaroner av det värsta slag.
Där ser vi en av anledningarna till Kremls annekteringar och invasion av Ukraina. PENGAR. Svarta blodspengar.
För att hålla kvar Ukraina i kremlmaffians grepp så offrar man unga ryska män, vars blod och lidande Putin spottar på och vill ha mer. De ryska släktingarna till de fallna soldaterna interneras av Putin till okänt öde för att de inte ska kunna berätta sanningen och kräva hämnd på Putin.
Allt detta känner du till, "vedhuggare", men ditt stöd för ditt "Rodina", din ryska nationalism och stöd till er fascistiska ledare går före det sans och vett som förhoppningsvis finns någonstans under det låga pannbenet. För Ukrainas, det ryska folket och Europas skull hoppas vi demokrater att Ryssland går Sovjetunionens väg snarast, och den fascistiske Putin går samma väg som Mussolini, Ceausescu och Hitler som han dyrkar så.
Igår visade Riksdagen att vi står enade mot Rysslands angrepp på Ukraina och att vi tänker bemöta det fascistiska Rysslands hot:
Citat:
Inför beslutet hölls en säkerhetspolitisk debatt i riksdagen under måndagen, och hoten från Ryssland och IS dominerade agendan.
Nu är det säkerhetspolitiska läget så allvarligt att Sverige åter ska börja planera för totalförsvar i krig.
Den ryska upprustningen, annekteringen av Krim och krigföringen i Ukraina fördömdes av samtliga partier. Höstens ubåtsintrång samt incidenter med ryskt militärflyg kräver högre svensk beredskap.
http://www.dn.se/arkiv/nyheter/putins-upprustning-dominerade-debatten
Ukrainas sak är vår som Carl Bildt sa redan för mer än ett år sedan.