Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 03:09
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om det nu är en av dom MGM som har dödat Lisa så tror jag inte det fanns några planer på mord. Kan det vara så enkelt som "där spriten går in går vettet ut"
En av dom var kanske full och stötte på Lisa och blev avvisad och blev aggressiv... sen om det blev en våldtäkt eller inte vill jag lämna osagt... men aggressiviteten ledde till Lisas död och familjen hjälptes åt för att försöka dölja brottet. Svårare än så behöver det inte vara.
Hoppas innerligt att vi får något form av svar i morgon vid häktningsförhandlingarna. Skulle det vara fel GM så får hela bygden leva i skräck tills rätt GM är tagen... om hen någonsin åker fast för detta.

Håller med, det var inget planerat dåd och mycket troligt att alkohol spelat en stor roll i det hela.

Vad mamman säger i sin intervju tror jag inte ett dugg på, då hennes uppgifter baserar sig på vad hennes söner har sagt till henne över telefon.

Om det skulle vara grannar som har sagt att de såg bröderna sitta o ch dricka kaffe vid 18:15-tiden, (vilket jag inte tror på, snarare att någon av bröderna har sagt detta till sin mamma) varför skulle de säga en sådan exakt tid dessutom, med tanke på vad man vet om tiden före Lisas försvinnande?
Eller är dessa "grannar" vänner till bröderna som vill skydda dom?

Om det stämmer med uppgifter om att flickan som lämnade arbetsplatsen först på söndagen, att hon noterat en "silvrig van" som stod konstigt parkerad i närheten, så låter det där kaffedrickandet ännu mera märkligt.
2015-06-16, 03:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermanlab
Rätte mig om jag har fel, DERAS MAMMA påstår detta?
Helt rätt. Vilket Expressen återgav
2015-06-16, 03:12
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Den enda tidningen jag sett som beskrivit fyndplatsen i detalj på Martorp är Skövde Nyhheter. De skriver:

"I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död. "

Bild:
http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg

Poliserna står till och med vända mot byggnaden där hon alltså ska ha hittats. Ingången är även öppen till byggnaden vilket tyder på att de har varit där inne nyligen. Behöver iofs inte vara för att liket hittades där, men ändå. Lite skumt också att de behövde bryta sig in i byggnaden. Arne Jönsson var ju i Stockholm men det borde väl funnits fler som hade nyckel dit? Förutom litauerna då
Bra bild, har du någon aning vad byggnaderna används till?
2015-06-16, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Borde inte finnas skillnad. Om man vet om allting så är man lika delaktig.
Så kan man ju tycka och det håller jag med om men så är det väl tyvärr inte i Sverige? I USA hade det varit annorlunda där kan fler en den som utdelat dödligt våld dömas för mord .
2015-06-16, 03:21
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Nu råkar personen du nämner med namn vara godsägaren. Personen jag tror är hans son, han har ett helt annat namn och han bor på en annan adress.

Den "potentiella dottern" hon står själv skriven på en adress, enligt upplysning verkar det inte vara någon mer skriven på den adressen.

Godsägaren heter Arne Jönsson, han jag nämner i mitt innlägg, Nil* Gust*v Jönsso*, är hans son.
2015-06-16, 03:23
Medlem
Någon som har någon källa som säger var det sista avgörande fyndet gjorde som ledde till genombrottet och gripandet?

Enda jag hittat säger:

"– Personer i den omedelbara närheten till fyndet beter sig enligt både Missing people och polisen avvikande. Vi släpper därför fyndet och söker männen som försvunnet från platsen. Vi hittar dem ett par 100 meter därifrån."

På andra ställen har det väl sagts att GM hittades 500 meter från detta fynd.
2015-06-16, 03:24
Medlem
lirareflashbacks avatar
Tror dom kommer att slappas i brist pa bevis.
Tror det ar nagon som Lisa KANNER mycket val som utfort mordet.
2015-06-16, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Bra bild, har du någon aning vad byggnaderna används till?
Tyvärr inte.
2015-06-16, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Intressant minst sagt, fick detta av en nyregistrerad användare:

Tjena kan inte posta i tråden tyvärr men har en nära vän inom polis ärendet som är inkopplad i detta fallet och enligt honom ska förhör komma att hållas med godsherrens son så verkar som att han har en delaktighet i mordet på något sätt enligt min källa.Hans far Arne ska tydligen befinna sig på sjukhus för tillfället på grund av chock troligen hjärtat . Detta är säkra ingen nonsens med andra ord.. posta gärna detta i tråden men maska mitt namn Tack
Vem skrev det där? Varför skulle han inte kunna skriva i tråden själv? kan det ligga i någons intresse att sprida falska rykten?
Har ju varit fler konton som skickat PMs till andra personer med "insider" information. Intressant också att personen som först länkande "13" videon var reggad 3 dagar innan Lisa försvann..
Senast redigerad av dums44 2015-06-16 kl. 03:28.
2015-06-16, 03:26
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Tyvärr inte.
Vad synd, någon med lokalkännedom här?
2015-06-16, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Godsägaren heter Arne Jönsson, han jag nämner i mitt innlägg, Nil* Gust*v Jönsso*, är hans son.

Nej faktum är att godsägaren heter Arne & hans bägge andranamn är just de två namnen du nämner.

Såvitt jag kan se på Upplysning så finns det ingen potentiell son med det namnet bosatt i Källby.
2015-06-16, 03:27
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Inne på samma spår som dig faktiskt. You don´t shit where you eat.

Här är någon som är inne på ett annat spår.
https://www.youtube.com/watch?v=ln2W8-sWdtM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in