Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Om det nu är en av dom MGM som har dödat Lisa så tror jag inte det fanns några planer på mord. Kan det vara så enkelt som "där spriten går in går vettet ut"
En av dom var kanske full och stötte på Lisa och blev avvisad och blev aggressiv... sen om det blev en våldtäkt eller inte vill jag lämna osagt... men aggressiviteten ledde till Lisas död och familjen hjälptes åt för att försöka dölja brottet. Svårare än så behöver det inte vara.
Hoppas innerligt att vi får något form av svar i morgon vid häktningsförhandlingarna. Skulle det vara fel GM så får hela bygden leva i skräck tills rätt GM är tagen... om hen någonsin åker fast för detta.
Håller med, det var inget planerat dåd och mycket troligt att alkohol spelat en stor roll i det hela.
Vad mamman säger i sin intervju tror jag inte ett dugg på, då hennes uppgifter baserar sig på vad hennes söner har sagt till henne över telefon.
Om det skulle vara grannar som har sagt att de såg bröderna sitta o ch dricka kaffe vid 18:15-tiden, (vilket jag inte tror på, snarare att någon av bröderna har sagt detta till sin mamma) varför skulle de säga en sådan exakt tid dessutom, med tanke på vad man vet om tiden före Lisas försvinnande?
Eller är dessa "grannar" vänner till bröderna som vill skydda dom?
Om det stämmer med uppgifter om att flickan som lämnade arbetsplatsen först på söndagen, att hon noterat en "silvrig van" som stod konstigt parkerad i närheten, så låter det där kaffedrickandet ännu mera märkligt.