2015-06-16, 02:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
http://www.dn.se/nyheter/sverige/grafik-har-mordades-lisa-holm/

Vet inte om denna bild är postad, men om vi antar att hon mördades i ladan mitt emot caféet och sedan fraktades till den andra ladan kan någon klytfig person markera in på denna bild var man hittade hennes påstådda ägodelar och posta den igen, skulle vilja se en evetuell färdväg.

Det står iofs inget om att hon mördades i ladan mitt emot caféet. Bara att man hittade handsken där, vilket vi redan vet.

Mopedhjälmen hittades enligt vad som påståtts vid en kyrka flera km längre norrut, alltså utanför bilden.
2015-06-16, 02:00
Medlem
supermanlabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prophetto
Vi kan omöjligen titta på samma sak. Det jag talar om är en vit lådliknande grej mellan den tredje och den fjärde polisen, räknat från vänster. Den har en slang/sladd som kommer ut från sidan. Det ser absolut inte ut som en betongkant.

Du ser väl ändå att sladden kommer från en vinkelslip/slagborr?
2015-06-16, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror de hittade henne här
http://z.cdn-expressen.se/images/af/3c/af3c18903b23436d9cb2ec4ec93fb38e/16x9/265@70.jpg
http://z.cdn-expressen.se/images/83/14/8314730e022e4c6dbbd56193d92ac0f7/16x9/760.jpg

Var stod den "arbetsbaracken" geografiskt?

Edit. Maratorp?
Senast redigerad av Remark 2015-06-16 kl. 02:08.
2015-06-16, 02:02
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Tror ni att mordet var planerat?

Om det nu var det, tror ni fortfarande att de anhållna är skyldiga?

Om man planerat att mörda BO så tycker jag det är märkligt val av brottsplats. "Don't shit where you eat". Vid planlagt mord, borde inte bröderna då rimligtvis mördat BO på annan plats?Exempelvis i hennes bostadsort flera mil bort, det skulle onekligen öka chanserna att komma undan.

De kan varit planerat. De kanske hade koll på att hon skulle stänga caféet och visste att idag så skulle inte hennes mamma hämta henne. Då blir hon ett extremt lätt offer.
2015-06-16, 02:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Bröderna ser så trevliga ut på Avpixlats bilder. Men jovisst kan skenet bedra. Och att de har fruar/sambos betyder ingenting. Visst var Lisa mycket sötare och yngre än fruarna.. Men att de skulle riskera sina liv för våldtäkt och ett bestialiskt mord... Någonting är konstigt. Nu måste man snart komma fram med bevis, dna, annat. Förklaringen kan vara narkotika. då blir även vanligt folk bestialiska, galna.

Det är dock mindre sannolikt att de var drogpåverkade eller berusade om de som det påståtts arbetat på taket till ladan hela dagen.
2015-06-16, 02:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske inte, men någon typ av personlighetsstörning är inte ovanlig vid grova våldsbrott.

Att männen tog hand om en bortsprungen kattunge talar i vart fall inte för bristande empati.
"Stalin läste poesi, Hitler älskade hundar och Pol Pot sydde gardiner."

https://books.google.se/books?id=xMGKAwAAQBAJ&pg=PT35&lpg=PT35&dq=hitler+% C3%A4lskade+hundar&source=bl&ots=WJpinH2vDA&sig=Xs do-VarTqx0BzwR9GpRqVZms90&hl=sv&sa=X&ved=0CCsQ6AEwAjg KahUKEwj9tf-G9JLGAhVoQ9sKHejAAEo#v=onepage&q=hitler%20%C3%A4ls kade%20hundar&f=false
2015-06-16, 02:04
Medlem
Ja, av bilderna at döma på avskyvärda avpixlats lynchmobbsuthängning så måste man säga att det där är inga tandlösa hemlösa hobos.
Medlem
Kan det vara så att polisen har säkrat ex DNA eller andra fysiska bevis från brottsplatsen men ej gått ut med detta i media för att komprimera eventuell rättegång? Att de redan fastställt att det exempelvis skulle tillhöra någon av bröderna eller ändras det från "den lägre misstankegraden" då? Någon som
har koll???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En av de anhållna personernas grannar ställer sig frågande till om rätt personer är gripna.

– Jag har inget ont att säga om dem. De har jobbat hårt och varit skötsamma och sparat pengar för att köpa ett eget boende, säger kvinnan.

Hon berättar att hon aldrig har störts av de tre litauerna. De har hjälpt till att fixa i ordning trädgården – och en dag kom de båda byggnadsarbetande bröderna hem med en övergiven kattunge.

– De har tagit hand om den där katten och gett den mat och kärlek. Framför allt kvinnan, men även männen har varit fantastiska med den lilla katten.

Låter ju inte som några psykopater, precis.

Alla tjejer jag vart tillsammans med som har haft katt har det varit något fel med, så jag går nu under regeln, inga kvinnor med HKP begär, "Hund Katt Pingvin" det med pingvin är en lång och privat historia så det tar vi inte upp här.
2015-06-16, 02:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Äger godsherrens son fortfarande byggnaden där caféet ligger?
http://www.hallekis.com/arkiv/xx031217a.htm

Godsherren's son, Nil's Gust*v Jönsso* (född 1963) nuvarande företag ligger här, just bredvid där det hittats flera Lisa Holm fynd !!!

https://www.google.se/maps/place/H%C3%85KAN+JONSG%C3%85RDEN,+GUM,+531+95+K%C3%A4llb y/@58.5323871,13.3363934,3493m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465b246e02989c59:0x363f7 0ae42fbc002

Här är upplysningar om företaget:

http://www.allabolag.se/5565649836/THV_Global_AB
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunne
Jag har en nära familjevän som bor i Skövde och jobbar som samordnare från MP. Min bror pratade med han idag då han varit extremt upptagen tills nu, med all rätt. Det jag fick reda på gjorde att det vred sig ritkigt ordentligt i magen och jag käde mig tvungen att dela detta. Först och främst har MP ingen skyldighet till Polisen att hålla inne med information förutom de som Åklagaren bett skriva ett sekretessavtal med, vilket bara ska vara med max ett 10-tal personer. Antagligen de som gjort fynden.

Fakta som har dokumenterats av MP, detta har det även skrivits lite om i media:
-Poliser som bryter ihop när kroppen hittats
-En hundförare spyr utanför platsen där kroppen hittats
-Endast tekniker har tillgång till BP (fortfarande)
-Enl MP är detta den största Polisinsats NÅGONSIN (med alla inkopplade kanaler ~ca 250 poliser/tekniker)
-Locket är på från alla håll från Polisen, verkligen ALLA håll.

Tydligen skall kroppen ha blivit brutaliserad. Styckad i flera bitar. Kan vara för nermalning (spekulation).
Nu blir jag tyvärr en 3ehandskälla och som akademiker vet jag att det inte är optimalt sanningsenligt att lyssna på en sån men ni får tro mig eller ej. Kände att jag ville få ut detta då sömn denna natt blir svårt.

Ha det bra och ta hand om era kära!

Tack för infon!

Om den stämmer; väldigt ovanligt statistiskt sett med ett styckmord. Styckmord beror väl främst på två anledningar:

1. Personligt agg/ hat mot personen
2. Transport av kroppen blur lättare / lättare att göra sig av med kroppen

I det här fallet lär nr 2 ligga närmast till hands.

Är de skyldiga så blir rubriceringen i och med styckningen MORD
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
De kan varit planerat. De kanske hade koll på att hon skulle stänga caféet och visste att idag så skulle inte hennes mamma hämta henne. Då blir hon ett extremt lätt offer.

Som sagt, "don't shit where you eat".

Vid planerat brott, borde inte brottet då rimligtvis ägt rum på annan ort? Istället för bara några hundra meter från egna ytterdörren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in