Det finns liknande fall som detta naturligtvis. Kommer ihåg ett fall i USA, en ung kvinna som var rädd för några byggnadsarbetare i närheten av hennes hem. Hon berättade om sin rädsla för sina föräldrar. Några dagar senare blev hon mördad. Banemannen tog henne när hon var påväg in i sitt hem. Det var en ensam gärningsman. Han blev nästan fångad på bild av en kamera när han parkerade hennes bil med liket i en stad. Oturligt nog kunda man inte urskilja hans ansikte på filmen. Byggnadsarbetarna var tillfälligt inhyrda från Mexico så det gick inte att få tag på honom.
Jo, vad vill jag säga med detta. Det behöver inte finnas något speciellt motiv. I USA fallet ville gärningsmannen enbart mörda pga sin egen sjuka mordlystnad.
Vad vet anhöriga, hustrur och vänner om om vad som rör sig i huvudet på en person. Vet man 10% så är det bra.
Anhöriga till Himmler sa att han var så snäll och kunde inte döda en fluga. Sure!!
Vi vill ha en förklaring och jag hoppas verkligen att vi får en förklaring som är rimlig och någorlunda sann.
Ingen mördare skulle vidstå att han/hon mördat för att de njuter av att mörda. Ingen vill framstå som sexualsadist/sexualmördare.
Andra orsaker till att människor mördar och blir våldsamma kan ex vara patologiskt rus. Vi vet ju att det mesta av våldet sker under alkoholens inverkan. Inget nytt.
Skulle dessa bröder sitta på landet en hel sommar utan alkohol? Sällan.
Nä, jag tror inte på några olyckor eller misstag. Om de är skyldiga så kan det vara en stundens ingivelse under inflytande av alkohol och ev annan drog. De har varit i ladan och supit/drogat, sett flickan och hämtat henne eller lockat in henne i ladan.
Alternativt är det planlagt av båda eller en av dem. Det behöver som sagt inte vara för att våldta utan enbart för att mörda. Så störda människor går omkring i vårt samhälle tyvärr. Hoppas bara att Polisen hittar gärningsmannen/männens DNA på offret.