2015-06-16, 01:31
Medlem
ThordOlavssons avatar
Expressen ger bra information via caféets ägare:
1) De misstänkta har arbetat på taket på ladan
2) De misstänkta har arbetat i huset längst i söder i området, det som sist blev avspärrat.

Alltså letar förmodligen polisen efter spår av BO i dessa lokaler, kanske i förhoppningen att visa att hon blivit våldtagen eller rent av mördad i någon av dessa lokaler.

Citat:
De anhållna bröderna har synts flitigt i området kring Lisa Holms arbetsplats på kaféet i Blomberg. Förutom att renovera ett hus i närheten har de arbetat på kaféets fasad och under våren har de renoverat taket på ladan mitt emot, berättar kaféägaren Lena Svedung.

– Vad jag förstår så har de jobbat här i området under ett antal år. Det har bara varit så självklart att de har funnits här, säger hon och fortsätter:

– Men alla som nu vet att de har suttit där på taket och renoverat ladan är i chocktillstånd nu, säger hon.

Inför tisdagen råder en spänd stämning hos folket i Blomberg. Förhoppningen är att häktningen ska ge tydligare besked om det är rätt personer som sitter häktade.

– Folk har inte ord för det som hänt. Jag tror inte vi har fattat det ännu. Vi går bara och väntar på att få ett besked om de är skyldiga eller inte, säger L€na Sv€dung.
http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
2015-06-16, 01:31
Medlem
AngelDevils avatar
Får mer och mer en känsla av att dem inte har rätt person/personer gripna. Hoppas på mer klarhet om några timmar.
2015-06-16, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Om vi säger att lisa varit hemma hos de misstänkta på kaffe kanske även med någon annan från cafét. Å sen glömt något där. Å sen ser dom det efter det kommit fram att hon försvunnit. Å blir jätte nojjiga å lägger ut de glömda sakerna. För att ej verka misstänkta. För det har la kommit fram att någon sett dem lägga ut något.

MEN NEJ. HENNES NYCKLAR SATT JU I MOPPEN. Fan skulle hon dricka kaffe hos gm för ?! jösses folk alltså.
2015-06-16, 01:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Får mer och mer en känsla av att dem inte har rätt person/personer gripna. Hoppas på mer klarhet om några timmar.

Postar igen:

Från nyreggad användare som inte kan skriva i tråden:

GODSÄGARSONEN

Tjena kan inte posta i tråden tyvärr men har en nära vän inom polis ärendet som är inkopplad i detta fallet och enligt honom ska förhör komma att hållas med godsherrens son så verkar som att han har en delaktighet i mordet på något sätt enligt min källa.Hans far Arne ska tydligen befinna sig på sjukhus för tillfället på grund av chock troligen hjärtat . Detta är säkra ingen nonsens med andra ord.. posta gärna detta i tråden men maska mitt namn Tack
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Det finns liknande fall som detta naturligtvis. Kommer ihåg ett fall i USA, en ung kvinna som var rädd för några byggnadsarbetare i närheten av hennes hem. Hon berättade om sin rädsla för sina föräldrar. Några dagar senare blev hon mördad. Banemannen tog henne när hon var påväg in i sitt hem. Det var en ensam gärningsman. Han blev nästan fångad på bild av en kamera när han parkerade hennes bil med liket i en stad. Oturligt nog kunda man inte urskilja hans ansikte på filmen. Byggnadsarbetarna var tillfälligt inhyrda från Mexico så det gick inte att få tag på honom.
Jo, vad vill jag säga med detta. Det behöver inte finnas något speciellt motiv. I USA fallet ville gärningsmannen enbart mörda pga sin egen sjuka mordlystnad.
Vad vet anhöriga, hustrur och vänner om om vad som rör sig i huvudet på en person. Vet man 10% så är det bra.
Anhöriga till Himmler sa att han var så snäll och kunde inte döda en fluga. Sure!!

Vi vill ha en förklaring och jag hoppas verkligen att vi får en förklaring som är rimlig och någorlunda sann.
Ingen mördare skulle vidstå att han/hon mördat för att de njuter av att mörda. Ingen vill framstå som sexualsadist/sexualmördare.
Andra orsaker till att människor mördar och blir våldsamma kan ex vara patologiskt rus. Vi vet ju att det mesta av våldet sker under alkoholens inverkan. Inget nytt.
Skulle dessa bröder sitta på landet en hel sommar utan alkohol? Sällan.

Nä, jag tror inte på några olyckor eller misstag. Om de är skyldiga så kan det vara en stundens ingivelse under inflytande av alkohol och ev annan drog. De har varit i ladan och supit/drogat, sett flickan och hämtat henne eller lockat in henne i ladan.
Alternativt är det planlagt av båda eller en av dem. Det behöver som sagt inte vara för att våldta utan enbart för att mörda. Så störda människor går omkring i vårt samhälle tyvärr. Hoppas bara att Polisen hittar gärningsmannen/männens DNA på offret.
Vållande till annans död är också ett brott.
Medlem
Underskatta inte svårigheten i att göra sig av med en avliden person. I majoriteten av alla fall som tas upp i Veckans brott och liknande produktioner så hittas den avlidna i området som gärningsmannen rör sig i. Att den avlidna inte hittas långt bort betyder inte direkt att GM har låg intelligens. Det kan bero på en mängd andra orsaker: panik, kontrollbehov, rädsla att bli påkommen under transport, ingen möjlighet att transportera den avlidna och så vidare.
2015-06-16, 01:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror de hittade henne här
http://z.cdn-expressen.se/images/af/3c/af3c18903b23436d9cb2ec4ec93fb38e/16x9/265@70.jpg
http://z.cdn-expressen.se/images/83/14/8314730e022e4c6dbbd56193d92ac0f7/16x9/760.jpg
Skulle de verkligen ha förvarat hennes kropp i en bod?
http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
Vem har grävt här? Är det fyndplatsen för handsken som rivs upp i hopp om att finna fler tillhörigheter?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nej, men de flesta mördare är väl inte psykopater?

Kanske inte, men någon typ av personlighetsstörning är inte ovanlig vid grova våldsbrott.

Att männen tog hand om en bortsprungen kattunge talar i vart fall inte för bristande empati.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Postar igen:

GODSÄGARSONEN

Tjena kan inte posta i tråden tyvärr men har en nära vän inom polis ärendet som är inkopplad i detta fallet och enligt honom ska förhör komma att hållas med godsherrens son så verkar som att han har en delaktighet i mordet på något sätt enligt min källa.Hans far Arne ska tydligen befinna sig på sjukhus för tillfället på grund av chock troligen hjärtat . Detta är säkra ingen nonsens med andra ord.. posta gärna detta i tråden men maska mitt namn Tack
För helvete det där är bara bullshit!
2015-06-16, 01:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Postar igen:

GODSÄGARSONEN

Är det någon av alla dessa användare som pm:at andra som inte trollat? Finns det nåt av alla dessa pm som talat sanning? Minns tyvärr inte nåt. Minns bara trollerierna. Men jag kan ha fel...
2015-06-16, 01:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Enligt Skövde Nyheter hittades Lisa efter att polisen bröt sig in i den här byggnaden till höger i bilden:

http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/styles/nyhet_480x320/public/nyhetsbilder/martorp-1.jpg?itok=K6TzfNRE

Alltså inte i verktygsboden. Eftersom teknikerna har synts i verktygsboden kan man undra vad det var för bevis som fanns där? Kan de ha stycket kroppen där inne?
De kanske höll henne inlåst i boden, kanske skadad.
2015-06-16, 01:37
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Fynden är gjorda vinkelrätt mot vindriktningen under den aktuella natten, så att vinden fört vissa saker flera hundra meter vinkelrätt vindriktningen kan vi nog bortse från.

Däremot håller jag helt med dig om att det inte är någon finurlig utplacering. Jag trodde först att saker var droppade med flit och menade då att spåren skulle föra till Husaby men att man där borde ta norrut och inte till Götene, som spåren kanske vill få en att tro. Martorp, där kroppen ligger, finns faktiskt precis norr om Husaby. Med andra ord så leder spåren mig i rätt riktning.

Jag utesluter inte alls konspiration. 13 filmen med nedräkningen för L*sa, socialaterkomsts registrering av sitt konto några dagar före mordet och hans/hennes pekande på GMML:s inlägg är det en slump. Den som i tråden tydligast pekar på litauerna är användaren J.R. Är det en slump att hans första tråd på flashback handlar om en person som diskuterade mordplaner på flashback? Visst finns det mycket att ösa ur vad gäller en konspiration, men det krävs en himsken massa antaganden för att konspirationen skall vara trovärdig...

Jag ser det så här: saknas alla tekniska spår som binder de gripna till mordet så är det extremt märkligt. Är de skyldiga och gömmer kroppen på sin egen bakgård så är de korkade och är de korkade borde det vimla av DNA-spår i bilar, fingeravtryck osv. Men om allt det saknas så tror jag det är läge att väcka konspirationshypotesen igen, men till dess får den vila för min del.

Då är detta "13" gruppens första mord. Det kommer förmodligen bli fler... kanske nästa har beteckningen "12". Det är då minst två personer, varav en är psykopat och låtsas inte vara smart. Denne är inte så dum att han skriver inlägg på flashback för att leda konspiration mot gästarbetare. Han kanske annars borde ha skrikit sig hes här om "gästarbetare" redan från start.
Senast redigerad av Hull 2015-06-16 kl. 01:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in