Citat:
Ursprungligen postat av
Hull
Utplacerade genom att kasta i hård vind via ett transportmedel?
Det konstiga är att dessa "utplacerade" objekt leder direkt till de 3 misstänkta gärningsmännens hus, eller åtminstone ett stenkast därifrån.
Det rimmar illa med "finurlig utplacering".
Mer rimligt en jakt, alternativt en konspiration att leda misstankar mot just "de utländska gästarbetarna".
Fynden är gjorda vinkelrätt mot vindriktningen under den aktuella natten, så att vinden fört vissa saker flera hundra meter vinkelrätt vindriktningen kan vi nog bortse från.
Däremot håller jag helt med dig om att det inte är någon finurlig utplacering. Jag trodde först att saker var droppade med flit och menade då att spåren skulle föra till Husaby men att man där borde ta norrut och inte till Götene, som spåren kanske vill få en att tro. Martorp, där kroppen ligger, finns faktiskt precis norr om Husaby. Med andra ord så leder spåren mig i rätt riktning.
Jag utesluter inte alls konspiration. 13 filmen med nedräkningen för L*sa, socialaterkomsts registrering av sitt konto några dagar före mordet och hans/hennes pekande på GMML:s inlägg är det en slump. Den som i tråden tydligast pekar på litauerna är användaren J.R. Är det en slump att hans första tråd på flashback handlar om en person som diskuterade mordplaner på flashback? Visst finns det mycket att ösa ur vad gäller en konspiration, men det krävs en himsken massa antaganden för att konspirationen skall vara trovärdig...
Jag ser det så här: saknas alla tekniska spår som binder de gripna till mordet så är det extremt märkligt. Är de skyldiga och gömmer kroppen på sin egen bakgård så är de korkade och är de korkade borde det vimla av DNA-spår i bilar, fingeravtryck osv. Men om allt det saknas så tror jag det är läge att väcka konspirationshypotesen igen, men till dess får den vila för min del.