Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte hur Litauer upplever det att jobba i Sverige, med avseende på misstänkliggöranden etc. Men är det så att de faktiskt inte är skyldiga, så är ju uppgiften att MPS tyckte de var "skumma" en bekräftelse på att de är vana att misstänkliggöras, oavsett om det det beror på att de är Litauer eller ej.

Kan också vara modern som överbetonar den biten, att de inte sagt mycket mer än att de upplever det att "de som letar" (MPS) tittar på dem med en misstänksam blick.

Jag känner iallafall polacker som är akut medvetna om fientlighet mot dom.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Spekulationer blir det när man inte har fakta till hands, gästarbetarna kändes ju trovärdigt till en början men när man ser att bevis saknas så blir man ju förbannad att polisen gick i den lätta fällan.

Vi vet inte vilka bevis polisen har. Vi få en indikation vid häktningsförhandlingen i morgon.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det är ett par hundra meter mellan bitarna och så långt kan ingen kasta så små saker. De måste vara droppade.

Utplacerade genom att kasta i hård vind via ett transportmedel?

Det konstiga är att dessa "utplacerade" objekt leder direkt till de 3 misstänkta gärningsmännens hus, eller åtminstone ett stenkast därifrån.

Det rimmar illa med "finurlig utplacering".

Mer rimligt en jakt, alternativt en konspiration att leda misstankar mot just "de utländska gästarbetarna".
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ok, men om vi släpper fokus på gästarbetarna. Kan nån annan vara skyldig? det är ju uppenbarligen någon som har god kännedom om området och byggnader runt omkring som gjort detta, godsägaren? Kanske ville han sätta dit dom?

Fast det lutar såklart att det var gästarbetarna. Känns som de var minst två st som förde bort henne.

Varför är det uppenbarligen någon med god lokalkännedom?
2015-06-16, 01:04
Medlem
Att GW inte uttalar sig konkret beror sannolikt på att han väljer sina ord o bidar sin
tid - han är nog välinformerad i fall som detta - men kommer inte så att förbli
om han använder sin tunga för tidigt
2015-06-16, 01:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Glöm inte bort att MGM har setts och konfronterats med MP i samband med ett fynd med koppling till Lisa.

http://sla.se/incoming/2015/06/13/tv-intervju-med-insatsledaren
Det var ju precis det vi diskuterade. Detta hände ju vid marstorp när MPS var där och sökte.
Fyndet hittades väl endast på gården där litauerna befann sig?
2015-06-16, 01:05
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Att GW inte uttalar sig konkret beror sannolikt på att han väljer sina ord o bidar sin
tid - han är nog välinformerad i fall som detta - men kommer inte så att förbli
om han använder sin tunga för tidigt

Förmodligen sitter han med en whiskey och skriver.
2015-06-16, 01:06
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Missing people reagerade på dom flera ggr, och dom blev påkomna när dom var inne på avspärrat område och "grejjade"?!

Också en fråga jag ställt mig, varför skulle MGM i efterhand plantera ut bevis? Om man har BOs tillhörigheter försöker man inte göra sig av med dem så ingen kan hitta dem eller plantera ut dem långt fån brottsplatsen? Bränna upp dem, gräva ner dem eller plantera ut dem långt från platsen för att förvilla?

Antingen är de misstänkta imbeciller eller är de oskyldiga.
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Hoppas jag har fel men fy fan om svenska polisen tagit in fel "skyldiga" i detta fall, vad ska dom säga? Ni är fria att gå, tyvärr tog vi fel? Ja allmänheten vill ju veta vem som mördade Lisa Holm och inte veta av massa strul.. ett förslag är ju att inte bara ta Missing People till hjälp utan även Flachback om dom ger all information från början..
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hade man lyssnat på flashback vet jag en väldigt förvånad polsk speedwayförare som skulle fråga sig varför i helvete han blev satt på ett plan till Sverige mitt i natten.
Ja stackars kille men måste tacka för ett gott skratt mitt i all bedrövelse
Hade man lyssnat på flashback så hade polisen fått uppbringa vartenda häkte på 25 mils omkrets för att få plats med alla som har misstänkts här i tråden.
Tack o lov jobbar polisen med annat än en massa spånerier och vansinnigheter som skrivs här.
Bevisning är det som gäller och inget annat och jag hoppas innerligt att polisen inte har anhållit fel personer. Är dom oskyldiga så är deras liv troligen raserat för all framtid på grund av alla skriverier.
I morgon vet vi mer...
Medlem
Tyvärr har jag fått känslan utav att dem inte kommer ha tillräckligt mycket bevis för att häkta GM utan blir tvungna att släppa ut dem på frifot för att sedan lägga ett span på dem. Misstänker även att dem "buggat" bostaden där båda männen samt kvinnan bor och hoppas på att där skall pratas. Görs inte det här, eller det visar sig att dessa personer är falskt anklagade så tror jag polisen har satt sig ordentligt i skiten och slarvat till det.

Vi får hoppas polisen vet vad dem gör, att dem faktiskt har något starkt o gå på och inte slarvar bort hela fallet för att sedan låta familjen leva med ovisshet
2015-06-16, 01:07
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi vet inte vilka bevis polisen har. Vi få en indikation vid häktningsförhandlingen i morgon.

Ja det får vi, ska bli intressant, svårt för polis och åklagare att komma undan med nåt halvdant i detta fall..
2015-06-16, 01:08
Medlem
Citat:
Spekulationer blir det när man inte har fakta till hands, gästarbetarna kändes ju trovärdigt till en början men när man ser att bevis saknas så blir man ju förbannad att polisen gick i den lätta fällan.

Så bevis saknas eller? Källa på det tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in