2015-06-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det har hänt otaliga gånger förut. 35-åringen i Anna Lindh-fallet är ett bra exempel

Christer Pettersson är väl det mest klockrena exemplet på en person som fick vara syndabock när sanningen inte fick komma fram. Detta var ju som bekant 30 år sedan så Palmemordet och fallet Lisa Holm spelar i två olika divisioner om man ser till polisens vilja att lösa brottet. SJÄLVKLART gör polisen allt i sin makt för att sätta ditt detta/dessa avskum som gjort det här.
Senast redigerad av Dominguez 2015-06-16 kl. 01:03.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ok, men om vi släpper fokus på gästarbetarna. Kan nån annan vara skyldig? det är ju uppenbarligen någon som har god kännedom om området och byggnader runt omkring som gjort detta, godsägaren? Kanske ville han sätta dit dom?

Fast det lutar såklart att e var gästarbetarna. Känns som de var minst två st som förde bort henne.
Det måste väl finnas rätt många anställda, eller är lantbruket utarrenderat? Det måste ju finnas ett antal bonnmiffon som jobbat på ett sådant ställe med att harva, sköta skogen m.m
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Hoppas att detta inte tas som OT - men vill ändå lägga några commentz.

För att citera fräsch estniska som Deski känner - Estland har högre kriminalitet
än sverige (med res för invandring) Lettland har högre kriminalitet än Estland
o Litauen har högre krimialitet än Lettland.

Manlig est har förklarat det lite annorlunda - ju fler ryssar i de baltiska länderna
desto högre kriminalitet o enligt honom har lituaen relativt sett flest

.
Fel. Mängden ryssar i Litauen är mycket mindre än i de andra baltländerna. Med den tesen så borde Litauen ha mycket lägre kriminalitet.
2015-06-16, 01:01
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ok, men om vi släpper fokus på gästarbetarna. Kan nån annan vara skyldig? det är ju uppenbarligen någon som har god kännedom om området och byggnader runt omkring som gjort detta, godsägaren? Kanske ville han sätta dit dom?

Fast det lutar såklart att det var gästarbetarna. Känns som de var minst två st som förde bort henne.

Spekulationer blir det när man inte har fakta till hands, gästarbetarna kändes ju trovärdigt till en början men när man ser att bevis saknas så blir man ju förbannad att polisen gick i den lätta fällan.
2015-06-16, 01:01
Medlem
Någon som har en aning om varför det "senaste" bostadshuset spärrats av? För att MGM jobbat på det? Är det inte det som var till salu för ett tag sedan? Har ett vagt minne av ett av de hus som ligger i raden av hus söder om ladugården var nyligen tillbyggt.... Kan inte bli lättare att sälja efter det här.
2015-06-16, 01:02
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi vet ännu väldigt lite, naturligtvis. Men jag är förvånad över att du fäster sån vikt vid intervjun med mamman, och samtidigt inte observerar det ett antal tidigare intervjuläsare här i tråden har noterat, nämligen det där med hoppas att vi inte blir misstänkta bara för att vi är litauer. Personligen tycker jag att den passagen är ett betydligt starkare argument för skuld än något av det du tar upp som tecken på oskuld.

Varför skulle det vara ett tecken på skuld? Det är väl det klassiska, att det är främlingen, den avvikande, som är den onde. Vi hade en avvikande person i tråden tidigare, som lynchades i sociala medier, utan rättegång.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vi vet ännu väldigt lite, naturligtvis. Men jag är förvånad över att du fäster sån vikt vid intervjun med mamman, och samtidigt inte observerar det ett antal tidigare intervjuläsare här i tråden har noterat, nämligen det där med hoppas att vi inte blir misstänkta bara för att vi är litauer. Personligen tycker jag att den passagen är ett betydligt starkare argument för skuld än något av det du tar upp som tecken på oskuld.

Vet inte hur Litauer upplever det att jobba i Sverige, med avseende på misstänkliggöranden etc. Men är det så att de faktiskt inte är skyldiga, så är ju uppgiften att MPS tyckte de var "skumma" en bekräftelse på att de är vana att misstänkliggöras, oavsett om det det beror på att de är Litauer eller ej.

Kan också vara modern som överbetonar den biten, att de inte sagt mycket mer än att de upplever det att "de som letar" (MPS) tittar på dem med en misstänksam blick.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
Läste precis ett inlägg på fb, där någon frågade om de kommit fram till något.
såg att någon kommenterat " det sägs att det var ett gift par & mannens bror & även dom var släkt till henne... Männen våldtog henne och styckade henne plågsamt."

Om detta verkligen är sant så är detta sjukaste jag läst helt ärligt. Blir så djävla arg, vad i helvete? Våldta och stycka en plågsamt ? Vart fan lever vi?!

Vi vet inte 1) hur Lisa dött 2) om de gripna är gärningsmännen 3) om Lisa blivit våldtagen 4) om Lisa blivit styckad.

Ingen poliskälla har uttalat sig om detta i någon tidning eller media.

Det vi däremot vet är att Lisa blivit mördad. Inte mer.
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Spekulationer blir det när man inte har fakta till hands, gästarbetarna kändes ju trovärdigt till en början men när man ser att bevis saknas så blir man ju förbannad att polisen gick i den lätta fällan.
Har det framkommit att bevis saknas? Det sista jag läste var att de ska begäras häktade imorgon. Har de släppts?
Medlem
[quote=lehs|53713265]
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag vet inte om de arbetade på Martorp, men det är 99,9 % säkert att det var där kroppen hittades.

fyra av fastigheterna som tekniker undersökt har MGM haft tillgång till enligt
chatten med radio skaraborgs? reportrar/sr.se
och det måste väl då röra sig om:
1 ladan mittemot cafét,
2 huset strax söder om cafét,
3 deras eget bostadshus (uppenbart..)
4 och Martorp,

men det måste ju finnas ett antal personer till som har tillgång till martorp,

om jag vore polis skulle jag kontrollera MGM:s (enligt modern) fiskeäventyr också,
kan ju ha dumpats en del grejer då,

"I fredags kväll, vid halvåtta tiden svensk tid, pratade den äldre av bröderna med sin mamma senaste gången.
– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade."

minns motorcykel-hjälmen som GM i Ida-fallet försöket dumpa i vattnet,
som sedan hittades på stranden...
Senast redigerad av B.R.Donut 2015-06-16 kl. 01:07.
2015-06-16, 01:03
Medlem
Citat:

Fast det lutar såklart att det var gästarbetarna. Känns som de var minst två st som förde bort henne.

Det hänger väl lite på hur många som tillgång till platsen där kroppen hittades.
Känns ju som att gärningsmännen inte direkt ansträngt sig för att bli av med kroppen, så troligen är resten av brottet lika klumpigt hanterat.
Lär finnas gott om spär, inte minst om hon dödats med tillhygge eller styckats.

Tror bröderna antingen döms på det tekniska eller avförs från utredningen på detsamma.
För spår lär finnas.
2015-06-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Man kan också vända på det, ifall någon ville sätta dit dem så är detta perfekta sättet att gömma saker på deras gård för att de sedan ska bli tagna på gården där kroppen hittas.

SANT OCKSÅ VARFAN ÄR GW????? VAKNA!
Känns långsökt..

Men jag har inget bättre för mig än att sitta och fundera över detta, så min teori är att vid förhör säger någon att kvinnan är oskyldig, därför är hon inte anhållen för mord.
Och anledningen till att de agerat konstigt enligt mig efter de fakta jag har, är att kvinnan inte vet något..

Men jag är inte GW! Så jag borde förmodligen lägga mig istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in