2015-06-16, 00:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det har antytts på diverse ställen att MPS har tipsat polisen om att de betedde sig underligt. Vet inte om det stämmer. Men jag kan förstå, speciellt om de inte kan svenska. Kanske har hittat nåt, försöker peka och gestikulera, känner sig anklagade, klart MPS tycker de är skumma.

Jaja, det stod ju en "mystisk husbil" parkerad någonstans också...

MPS har säkert bra och utvecklade metoder för att hitta försvunna, men deras förmåga att bedriva spaning mot möjliga brottslingar ska man kanske inte överskatta.
2015-06-16, 00:40
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Att gms var i kontakt med MPS och betedde sig konstigt är ju ett tydligt bevis på att det är dom. Gäller nu bara att hitta konkreta bevis som binder dom till mordet.

Om de här killarna är skyldiga kommer de knäckas i förhören och erkänna. Inte direkt yrkesmördare vi pratar om.
Vi vet ju heller ingenting vilka indicier som pekar mot bröderna.

Är skeptisk till häktning.
2015-06-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Känns onödigt att ha ihjäl henne bara för att mörka en påkörning. Straffet för mord är ofantligt mycket högre än straffet för att utan uppsåt ha ihjäl någon i en trafikolycka, oavsett om alkohol är inblandat eller ej... Givetvis blev hon inte påkörd.
Inte för att jag tror att så är fallet här, men det är bara "onödigt" i ett efterhandsperspektiv. Konstigare saker har hänt och de som utför brott under press modellerar inte med strafftider och logik. Att begå ett värre brott för att dölja ett mindre har ju hänt gång på gång på gång på gång. Rånmord kan ju ha denna karaktär exempelvis. Det finns inget ett-till-ettförhållande mellan straffens längd och brottslighet.

Onödigt? Javisst.
Medlem
Någon som vet hur mycket bevakat o rådet har varit av polis sen hon försvann?
Har de stoppat bilar och tittat i dem etc?

Det känns annars konstigt att de inte skulle försöka "forsla bort henne" i det tidigare skedet?
Varför var hon kvar på gården och varför spred de hennes tillhörigheter, dessutom på ställen som redan var kollade?
Borde inte det mer logiska vara, om alla tre var involverade, att försöka få bort henne, så långt som möjligt? Alternativt dölja och begrava henne bättre..

De kan ju omöjligt ha trott att folk skulle sluta leta och glömma hela saken?

Om tex. Kvinnan var helt ovetande och oskyldig till allt, kan ju varit orsak till att männen låtsass som allt var normalt och samtidigt haft svårt motivera en resa med bilen, för att dumpa liket? Dessutom svårt förklara att vissa tillhörigheter finns för henne att finna på olika ställen?
De går pch fiskar, ringer med mamma, uppdaterar Facebook osv...
Medlem
Vart är Kung Leif GW Persson när man vill bringa klarhet i lite frågetecken?

Har han också fått yppandeförbud precis som alla som faktiskt på något sätt är med i utredningen?

VART ÄR GW???? 9 dagar utan ett livstecken från honom.
Bara en sån sak är ju extremt märkligt! Något som dessutom aldrig tidigare hänt.
2015-06-16, 00:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis

Erkännandet är källan en Litauisk tidning där många hävdat att dom fått det fel, så det ska man inte hänga upp sig på..

Ok. Ser det som väldigt osannolikt att Litauiska medier har bättre källor inom svenska polisen än vad svenska medier har...
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Mobildelarna hittades på olika platser långt från varandra. Det finns inget bevis för att de gjorts sönder där någon av bitarna hittades. Bitarna kan till och med vara utplacerade efter det att man åkt iväg och gömt kroppen.

Det är möjligt, men det normala när en telefon faller isär i dina händer är att du kastar skiten direkt omkring dig. Alternativet att samla allt i en påse eller i fickan och sedan springa runt i terrängen och sprida falska spår är långsökt.... om det nu inte är en "smart" psykopat vi hade att göra med.
Medlem
Tänk om de 3 MGM hittade telefonen, ring, skalet osv och tog de. Sedan när de fattade vem de tillhörde så ville de bli av med det och slängde det igen. Det hade förklarat varför de slängdes där de slängdes. Någon som är riktigt inblandad hade väl gjort sig av med sakerna på bättre sätt?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det känns som om det är en häxjakt på gång ser jag. Vi kanske skall överlåta eventuella spekulationer angående konspirationer och andra GM i detta skede åt polisen. Vi kan förmodligen avskriva alla andra personer som figurerat här från brottsmisstankar. Hittar man något intressant bör detta lämnas till polisen och inte åt häxjägarna här på flashback. Våran uppgift är rimligtvis avklarad nu.

För mig är detta fallet avslutat. Det är förmodligen en av de tre som är skyldig och de två andra råkade hamna mitt i skiten.

Jag tycker också att man ska vara försiktig i att spekulera om alternativa GM och särskilt inte peka ut några namngivna personer. Därmed inte sagt att vi ska ta för givet att de nu gripna är skyldiga.
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Nej. Det är ett av alla rykten som florerar. Det mesta kommer från utländska tidningar som är rena rama en ding ding värld.

Jag vidhåller vad jag sagt hela tiden. Polisen borde söka djupare än tre inblandade.

Jag har inte läst utländska tidningar, men nu när jag letar så hittar jag inte. Så vi lämnar just det fetmarkerade. Men hur kan de peka ut vem som gjort vad, när de är tre men bara två är anhållna för mord? Fattar inte. Måhända är jag trög.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det känns som om det är en häxjakt på gång ser jag. Vi kanske skall överlåta eventuella spekulationer angående konspirationer och andra GM i detta skede åt polisen. Vi kan förmodligen avskriva alla andra personer som figurerat här från brottsmisstankar. Hittar man något intressant bör detta lämnas till polisen och inte åt häxjägarna här på flashback. Våran uppgift är rimligtvis avklarad nu.

För mig är detta fallet avslutat. Det är förmodligen en av de tre som är skyldig och de två andra råkade hamna mitt i skiten.
Och vilken har "våran" uppgift varit? Att koka ihop det ena absurda scenariot efter det andra? Att hänga ut oskyldiga och ens ej misstänkta personer?
2015-06-16, 00:43
Medlem
Millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Har haft samma tanke som du.
Skulle förklara varför nycklarna satt kvar, och att hennes påse med prylar lämnades kvar vid moppen.
Hör man att någon ropar på hjälp, så dröjer man sig nog ej kvar och samlar ihop eventuella tillhörigheter, utan springer och kollar vad som hänt.

Så hon skulle ha sprungit med hjälmen på huvudet menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in