2015-06-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Nån skrev att hon skulle ringt till någon och sagt "hjälp, hjälp" innan/efter mobil stängts av.
Finns nån info om det eller bara påhitt?

Finns ingen sanning i detta, hört med mina källor(polares polare) och finns inget som tyder på detta. Notera då att han är runt min ålder(20) och han vet vad folk snackar om etc, så finns 0 trovärdighet i detta.
Medlem
Är det verkligen helt säkert att det är MGM som lagt ut små prylar där MP redan sökt av noga. Kan det inte vara djur som flyttat grejerna från något annat ställe?

Verkar ju ofantligt osmart att lägga ut grejer i efterhand. Med det sagt menar jag inte att litauerna är smarta för det tror jag absolut inte att dom är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Japp det "tror" jag.

Och du har fel om Lisa, hon var vackrare än de flesta.

Det är ju ändå i betraktarens öga, du kanske tycker hon var jättesnygg någon annan kanske inte tycker det.
Om alla skulle tänka som du skulle det va många singlar i världen ,betydligt fler än folk i förhållanden ,om folk skulle välja dom snyggaste hela tiden.
Jag kan nästan med säkerhet säga dom hade gjort det än om det varit en 5-6:a och brunett.
2015-06-16, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Numer ligger inte foton med.
Tror det när obduktionsbilderna på barnen i det så kallade Arbogafallet cirklade runt på nätet som det blev ändring

ja dom var nog det vidrigaste jag någonsin sett i en fup.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ska pojkvännen synts till? Var? Isåfall så varför pratar inte folk om detta?

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

För i helvete!!!!
Sluta nu för fan!!!
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur som haver så tror jag att den anhållna kvinnan är den som har mest att förlora.

Så antar att polisen har fokuserat på henne en del.., för att på så sätt "nysta upp" nerifrån och uppöver.., och beslå de bägge andra med lögn.
" Mest att förlora" håller jag inte med om, hon är väl knappast den som våldtagit och mördat? men vi kan väl hoppas att hon är den som börjar snacka, det är väl förmildrande om hon inte vågat ange sin man och svåger, om de hotat henne t ex, att berätta kan väl vara hennes sätt att rädda sig.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om de inte blir häktade på skäligen graden, så tror jag det lugnar sig och de kanske tar en välbehövlig semester.
Värre blir det kanske om åklagaren torskar på sannolika, då folket förmodligen tror att det är lika med att de skumle vara skyldig.

Dom kan ju bli släppta men lär knappast få lämna landet.
Och de lär ju knappast vara särskilt rika så vart tar de vägen, någonstans måste de ju gömma sig och de måste få beskydd av polisen för efter denna tråd så finns det som någon skrev en rejäl hotbild mot dessa.
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
när b.o sänt sitt sms hör hon mgm ropa på hjälp ifrån ladan, tror att dom flesta då hade gått in för att se vad som hänt, iaf vid sin arbetsplats och i dagsljus. kan det vara så enkelt?

Har haft samma tanke som du.
Skulle förklara varför nycklarna satt kvar, och att hennes påse med prylar lämnades kvar vid moppen.
Hör man att någon ropar på hjälp, så dröjer man sig nog ej kvar och samlar ihop eventuella tillhörigheter, utan springer och kollar vad som hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja men skulle föräldrarna få identifiera det?

Nä inte i Sverige skulle man låta nära identifiera en styckad kropp . Har aldrig hänt faktiskt
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De kanske helt enkelt inte jobbade i helgen?

Ja jo, det kan jag förstå. Det var nog så att jag tolkade det som att den blev förd från brottsplatsen idag. Givetvis kan kroppen ha blivit borttransporterad tidigare och mellanlandat i ett kylrum på vägen till obduktion..
2015-06-16, 00:12
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozart8
Ok, jätteskönt att vi har ett par syndabockar till detta vidriga brott.
Men, kan någon förklara hur det kan ha gått till när fynden hamnar där de hittades?

Ett par teorier som som har florerat i tråden:

1) Vinden har spritt ut tillhörigheterna över fältet.
- Kan ett mobilskal blåsa iväg ca 1km? (I riktning mer eller mindre rakt motsatt den konstaterade vindriktningen för kvällen)

2) BO sprider själv ut sina ägodelar med jämna mellanrum längs vägen för att kunna bli spårad.
- I vilket scenario är detta teoretiskt möjligt? Dvs. utan att GM upptäcker och förhindrar det.

3) GM slänger ut BO tillhörigheter från ett fordon medan GM2 kör.
- Varför??

4) BO har i flykt till fots kastat eller tappat sina ägodelar.
- BO springer förbi 5 bostadshus (utan att väcka uppmärksamhet hos någon av de boende). Därefter väljer BO att springa in på en liten grusväg som leder ut bland stora öppna fält. (Åt andra hållet ligger Blomberg station samt ytterligare ett 20-tal bostäder.) Extremt dåligt omdöme till följd av panik?

Håller verkligen någon av dessa teorier?
Har vi något annat förslag på hur det gått till?

Om inte så lutar i alla fall jag åt att fynden rimligtvis är utplacerade. Utplacerade i en mer eller mindre perfekt snitslad bana rakt mot Blomberg gård.
Hon blir mördad någonstans vid cafét och lagd i ladan bredvid. På natten återvänder han/de och släpar kroppen, eftersom det är mörkt märker de inte att handsken ligger kvar, de märker inte heller att hon tappar en sko när de släpar och bär henne.
2015-06-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Vet med säkerhet att en av de anställda, den som lämnade caféet lite före de andra tre, lämnat vittnesmål att hon sett en silvrig bil med minst två personer i, väldigt nära och lite underligt parkerad, när hon lämnade arbetet i söndags.

Kan detta och det nedan lira med uppgifterna om godsägarens kumpan?

Citat:
Ursprungligen postat av Engnu
En bekant till mig blev omkörd av en grå/silvrig kombi vid jirneklev lia vid ca 19.00 tiden i söndags i en Jävla fart!

Han har tipsat polisen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in