Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Brodern ringde till sin mor och sa " mamma, jag har hittat en handske "

Va? Varför ska man ringa sin mor och berätta att man hittat en handske?

Doesn't make any sense

Sjuka var ju timingen på skype samtalet lol
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Samma här!
Och angående att man beter sig konstigt, när man känner sig anklagad så beter man sig konstigt. Jag har varit i situationer där jag har känt mig indirekt "anklagad" för något som jag vet att jag inte har gjort, men bara situationen i sig gör att man känner sig skyldig och beter sig nervöst. Att någon kollar upp en, man vet vad de tänker.
Speciellt om de kände sig indirekt anklagade då de är gästarbetare/utlänningar.

Har de gripna betett sig konstigt då?
Medlem
Eserets avatar
Citat:
Va?

Spela oskyldig.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fetmarkerat: Är detta bekräftat?
Nej, det har stått i litauisk press, men först var det en användare på Flashback som skrev det strax efter de tre GMs blev tagna till förhör (eller om det var strax efter anhållning)
- det var nån gång efter polisen gick ut med hennes död
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Som jag har förstått det är det fortfarande bara någon litauisk tidning (eller vad det nu var) som har skrivit så. Ingen svensk tidning.

Angående ditt förra inlägg så förefaller det för mig som om sonen har försökt åstadkomma en förhandsförklaring till sin mamma ifall han skulle bli gripen. Alltså tolkar jag det lite annorlunda än vad du gör, men givetvis kan det vara så att det är fel personer som är anhållna.
2015-06-16, 00:35
Medlem
partyboels avatar
Citat:

Nej. Det är ett av alla rykten som florerar. Det mesta kommer från utländska tidningar som är rena rama en ding ding värld.

Jag vidhåller vad jag sagt hela tiden. Polisen borde söka djupare än tre inblandade.
2015-06-16, 00:36
Medlem
dannees avatar
Citat:
Brodern ringde till sin mor och sa " mamma, jag har hittat en handske "

Va? Varför ska man ringa sin mor och berätta att man hittat en handske?

Doesn't make any sense

Mamman ljuger?!
Expressen har haft en dålig tolk?!
Medlem
MsCredits avatar
Citat:

Jag läste det i någon tidningsartikel, men minns inte var tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
tror du på fullt allvar att hon håller inne med nått??

Nej men jag menar att det är för enkelt att det ska vara bröderna, och jag fick bara en konstig känsla i kroppen när tv4 intervjuade henne.

Flack blick, visade inga tecken på bedrövelse utan snarare likgiltlighet och sen säga att verksamheten ska fortsätta m.m.

För mig är det ett konstigt sätt att hantera en flickas död som jobbar för en. Alla hanterar sorg olika men hon verkar vara udda i mina ögon. Därav min tes om att det är lika stor chans att hon vet något som att det är bröderna som mördat henne.

Obs: med "vet något" så menar jag naturligtvis inte att hon direkt är inblandad i mordet.
Medlem
netr0pas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Lämnar denna tråd nu då den är full av idioter som inte har någon som helst kunskap eller intresse av att diskutera rimliga teorier eller scenarion.

Vill avsluta med:

- Ni som tror att det är kollegorna, trott att det var kollegorna eller till och med påstått att det är kollegorna.
Fy fan vilka jävla vidriga människor ni är. Jag hoppas ni blir uthängda offentligt, oskyldigt, för att begåt ett mord någon gång. Det skulle vara rätt åt er.

- Ni som hängt ut mannan kallad JV.
Fy fan vilka jävla vidriga människor ni är. Jag hoppas ni blir uthängda offentligt, oskyldigt, för att begått ett mord någon gång. Det skulle vara rätt åt er.

- Ni som håller på och anklagar 79-årige godsägaren och/eller hans son.
Ni är fan dumma på riktigt...
Fy fan vilka jävla vidriga människor ni är. Jag hoppas ni blir uthängda offentligt, oskyldigt, för att begått ett mord någon gång. Det skulle vara rätt åt er.

- Ni som var helt säkra på att det var ett gänga svarta killar.
Gå och runka till någon gammal inspelning av ett SD-tal idioter.

- Ni som trodde det var IS, trafficking, KGB, någon främmande makt mm mm mm

Skaffa ett liv och gå om skolan. Lär er tänka...

Jag har aldrig sett så många idioter på ett och samma ställe i hela mitt liv.
Stäng av datorerna och kom till verkligheten innan det är helt kört för er.

Fast det är ju alltid lättare att vara efterklok och nu när man har facit i handen så kan man börja peka med finger hit och dit. Lätt att läxa upp.

On Topic: Jag hoppas deras bevis är tillräckligt stark för att binda ihop MGM med mordet. Annars kanske vi får ett nytt fall där GM går fria. Sonens samtal till morsan verkar vara ett sätt att skaffa sig alibi (kanske genomtänkt plan).
Senast redigerad av netr0pa 2015-06-16 kl. 00:40.
2015-06-16, 00:37
Medlem
eller så har dom ring bara för att inte vända misstankar mot sej själv
2015-06-16, 00:37
Medlem
Mickeavensiss avatar
Ursprungligen postat av MsCredit

Jag får inte ihop: tre anhållna misstänkta för mord, varav den tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?

Citat:

Erkännandet är källan en Litauisk tidning där många hävdat att dom fått det fel, så det ska man inte hänga upp sig på..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in