Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:29
Medlem
Grandiosos avatar
De misstänktas Facebookfoton
https://www.youtube.com/watch?v=bq6du3m5jMs
2015-06-16, 00:29
Medlem
Undrar hur starka misstankar de har mot bröderna, eller om de tog in dem i hopp om att få fram så att de kunde bevisa. Hur som helst så är det troligaste att det är någon med nära anknytning till godset/gården. Jag har svårt att tänka mig att någon vilt främmande skulle gömma lik på en främmande gård, troligare då i naturen.

Många vilda hypoteser här i tråden om hur GM skulle ha tänkt och handlat.
BTW
har Qvicken alibi? Vad säger Lambertz om fallet.
2015-06-16, 00:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Jag har gjort en liten uppdaterad sammanfattning av de något spretiga sammanfattningar som finns samt lagt till lite ny info som inte fanns med i de gamla.
http://imgur.com/dzWz66G
Bra. Men en liten korrigering: Ner*jus B*levicius' fru heter B*leviciene i efternamn. Formen B*levicius är en ren mansform. B*leviciene är vad en gift kvinna heter. (En ogift kvinna heter B*leviciute.)
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om tanken var att placera ut LHs tillhörigheter kring Blomberg för att dra uppmärksamheten från Martorp, där de gömt henne, måste de haft jäkla mycket is i magen. Tänk bara en sån chock det måste blivit att se det enorma pådrag, alla dessa människor, helikoptrar etc redan dagen efter. Fattar inte att de stannade på platsen. Det kan väl inte vara så svårt att sätta sig i bilen och dra, lugnt och stilla, innan de blev misstänkta? De måste ju fattat att det inte skulle hålla i längden.

Kan ju ha varit så att de hade fått med sig tillhörigheter hem som de måste göra sig av med. Och hade de stuckit hade det ju inte varit nån tvekan om vilka som gjort det....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
ja, och chuck norris kommer flygas in.

Haha joo försök du skratta bort det men om ditt barn dödades och polisen misslyckades och du hade kunskapen att fortsätta utreda skulle du ignorera det då? Isåfall skulle du nog vara ganska ensam.
2015-06-16, 00:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Jag får inte ihop: tre anhållna misstänkta för mord, varav den tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?

Fetmarkerat: Är detta bekräftat?
2015-06-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Nerije Bilevicius med brodern Aivaras och frun Irina ströp och våldtog 17-åriga Lisa - hon tvingades posera utan kläder för männen. Finns troligen bilder någonstans, har tyvärr inte orkat/haft tid att läsa hela tråden men någon har förmodligen redan lagt upp de.

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-och-Aivaras-Bilevicius.jpg

Går rykten om att Nerije och frugan Irina även är släkt, med andra ord alltså en incestfamilj. Inte konstigt att detta hände, mycket tack vare de - äckel litauer!
Idiot! Du förstärker bara trådsanningar och rent trams som spridits på andra forum. Det där är ett ihopkok av idioter som påstår att de kommer från mellanöstern (där förekom uppgifterna om posera naken, våldtäkt, styckning, etc) och en idiotisk missuppfattning av en idiot på forumet efter en idiotisk formulering i Expressen. Är man gift, kan man använda ordet "släkt". Detta har någon missuppfattat som en ekvivokation för blodsband.

Om du själv säger att det går "rykten", hur fan kan du då vara så jävla kokad att du tar fasta i dessa rykten för att komma till din slutsats?

Idiotlogik: Ett brott har begåtts, någon är häktad. Ju mer hemska detaljer som det spekuleras om, desto mer skyldig blir den häktade. Det spelar ingen roll om någon skulle läcka att Lisa var nermald och uppäten, det höjer liksom inte misstankegraden på något sätt då Lisas öde med avseende på dessa detaljer är frikopplade från de detaljer som knyter brottsoffret med gärningsmannen. Skärp dig för fan och sluta posta saker du vet är skit bara för att samtidigt få sprida din skit!
2015-06-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har bara skrivit något inlägg i tråden sedan fredags kväll, tycker att när ett fall ser ut att närma sig en lösning så finns det liksom inte mycket att tillägga. Ett gripande brukar ju betyda att det är klappat och klart, och från polis, åklagares och försvars sida så brukar det vara tyst till åtal väcks. Sedan får man se om några nya intressanta uppgifter eventuellt dyker upp i FUP.

Men nu vette fan om det är så klart ändå? Läste Expressens intervju med de två brödernas mor, och visst är det det vanliga dravlet om att det är helt omöjligt, att de minsann inte hamnat i bråk tidigare...ja ni vet. Men jag tycker också att det i intervjun framkommer en del detaljer, som gjorde mig åtminstone en smula mer skeptisk till de gripnas skuld.

Det framkommer bland annat vissa detaljer som modern säger sig ha känt till. Detaljer om att en ung kvinna var försvunnen i området de bodde på, och att de fått lämna DNA-prov. Är det troligt att någon av bröderna för sin mor skulle berätta om detta om åtminstone han skulle vara inblandad? Känns det inte som att det ligger närmare till hands att i den mån det är möjligt förtränga det inträffade, vad det nu kan vara som har hänt, istället för att berätta om det för sin mamma? Det kan ju förstås också vara så att modern ljuger rakt av, men jag tror inte det.

Men visst, polisen vet nog vad de gör, och jag ser ingen uppenbarlig anledning att dra slutsatsen att polisen gjort en felbedömning som anhållit trion. Dock är jag mer öppen nu för att de är oskyldiga, än vad jag var vid den här tiden i fredags kväll.

Samma här!
Och angående att man beter sig konstigt, när man känner sig anklagad så beter man sig konstigt. Jag har varit i situationer där jag har känt mig indirekt "anklagad" för något som jag vet att jag inte har gjort, men bara situationen i sig gör att man känner sig skyldig och beter sig nervöst. Att någon kollar upp en, man vet vad de tänker.
Speciellt om de kände sig indirekt anklagade då de är gästarbetare/utlänningar.
2015-06-16, 00:33
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Jag får inte ihop: tre anhållna misstänkta för mord, varav den tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?

EDIT: Tre anhållna, två för mord och en för skyddande av brottsling.
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Hoppas jag har fel men fy fan om svenska polisen tagit in fel "skyldiga" i detta fall, vad ska dom säga? Ni är fria att gå, tyvärr tog vi fel? Ja allmänheten vill ju veta vem som mördade Lisa Holm och inte veta av massa strul.. ett förslag är ju att inte bara ta Missing People till hjälp utan även Flachback om dom ger all information från början..

Hade man lyssnat på flashback vet jag en väldigt förvånad polsk speedwayförare som skulle fråga sig varför i helvete han blev satt på ett plan till Sverige mitt i natten.
Medlem
Brodern ringde till sin mor och sa " mamma, jag har hittat en handske "

Va? Varför ska man ringa sin mor och berätta att man hittat en handske?

Doesn't make any sense
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har bara skrivit något inlägg i tråden sedan fredags kväll, tycker att när ett fall ser ut att närma sig en lösning så finns det liksom inte mycket att tillägga. Ett gripande brukar ju betyda att det är klappat och klart, och från polis, åklagares och försvars sida så brukar det vara tyst till åtal väcks. Sedan får man se om några nya intressanta uppgifter eventuellt dyker upp i FUP.

Men nu vette fan om det är så klart ändå? Läste Expressens intervju med de två brödernas mor, och visst är det det vanliga dravlet om att det är helt omöjligt, att de minsann inte hamnat i bråk tidigare...ja ni vet. Men jag tycker också att det i intervjun framkommer en del detaljer, som gjorde mig åtminstone en smula mer skeptisk till de gripnas skuld.

Det framkommer bland annat vissa detaljer som modern säger sig ha känt till. Detaljer om att en ung kvinna var försvunnen i området de bodde på, och att de fått lämna DNA-prov. Är det troligt att någon av bröderna för sin mor skulle berätta om detta om åtminstone han skulle vara inblandad? Känns det inte som att det ligger närmare till hands att i den mån det är möjligt förtränga det inträffade, vad det nu kan vara som har hänt, istället för att berätta om det för sin mamma? Det kan ju förstås också vara så att modern ljuger rakt av, men jag tror inte det.

Men visst, polisen vet nog vad de gör, och jag ser ingen uppenbarlig anledning att dra slutsatsen att polisen gjort en felbedömning som anhållit trion. Dock är jag mer öppen nu för att de är oskyldiga, än vad jag var vid den här tiden i fredags kväll.

Instämmer. Samt att en av de utpekade misstänkta satt och uppdaterade sin Facebooksida med trivialiteter medan mördarjakten pågick utanför knutarna ... Mitt tips är att de häktas som skäligen misstänkta, en s k utredningshäktning, och släpps efter en vecka. Hoppas kriminalarna fortfarande söker brett i det här läget. Allt annat vore väl tjänstefel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in