Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:00
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst var det föräldrarna som identifierade Lisa, men det kan de kanske ha gjort utifrån ett kännetecken på kroppen, typ en tatuering eller födelsemärken.

Det är korrekt. Kroppen får identifieras av anhöriga om det är möjligt. Även om kroppen inte är hel.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Skumt att åtminstone 8 MP personer, massa tekniker och 100-tals poliser tillsammans med en massa andra inkopplade lyckas läcka NOLL saker till
Media.

Måste vara nytt svenskt rekord! Och de lyckas för tredje dygnet dessutom.

Ja anmärkningsvärt, tyder på att dom är ute i djupt vatten och har fel, inte kul att erkänna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
ja dom får titta, klämma och känna.
Hur vet du att anhöriga får titta, klämma och känna när personen är styckad?
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Skumt att åtminstone 8 MP personer, massa tekniker och 100-tals poliser tillsammans med en massa andra inkopplade lyckas läcka NOLL saker till
Media.

Man har kanske lyckats inpränta allvaret i dem!

Jämför med mordet på Vatchareeya Bangsuan 2013 i Boden. Där läckte det en del i samband med att fynden gjordes. Bland annat detta med styckningen (Till skillnad från här så fanns det konkreta rapporter om att man hittat två stycken ben, avskilda från kroppen). Förmodligen var det både MP-folk, ev militärer som var med och fann resten av kroppen och någon eller några poliser i utkanten av utredningen som glappade till media.

När det hela gått in i ett mer inre utredningsskede blev det däremot tyst. Helt tyst. Upplever att läckage från insidan av förundersökningar har minskat på senare år.
2015-06-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Vet ej om nämt tidigare..
Café ägaren i Aktuellt för fem minuter sen,

- ..men nu när vi har varit så uppspelta om att hitta Lisa, ska vi nu behöva bry oss igen,
om anledningen av varför mordet ska ha skett..

Va? Hörde jag rätt..?

Herregud! Aldrig har jag sett kallare beteende än personalen/ägaren till caféet. Hur lite kan man bry sig. Först var det tisdagen 9/6 de öppnade hur ägaren berättade glatt vad som skulle serveras till lunch. Sen intervjun med kollegorna. Nu detta.

De bryr sig inte.
2015-06-16, 00:01
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pollyskara
När jag var i den åldern trodde inte min mamma och pappa att jag drack, jag söp som bara den, burst your buble

RLY? Jag är inte efterbliven. Jag baserar inte det på att barnet SÄGER att hen inte dricker, givetvis. Skriver jag att jag vet att så är fallet, så VET jag. Det handlar inte om tillit och blåögdhet, utan om fakta. Varför/hur jag kan veta är inget vi behöver diskutera här och detta är redan OT.
2015-06-16, 00:02
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
En psykopat agerar inte impulsivt och ogenomtänkt på det här viset. Inte alls. Men det är inte uteslutligen psykopater som begår våldsbrott heller.

Jag börjar luta åt olycksteorin igen. Men mord med uppsåt begått av bröderna? I helvete heller.
Om du menar att hon skulle ha blivit påkörd av någon av bröderna så tror jag du är helt fel ute då det skulle vara nästan omöjligt utan att det uppstår några skador på bilen.
Handsken som flera tagit i kanske inte kan användas som bevis men jag har svårt att tro att dom lyckats flytta och gömma en kropp och spridit prylar utan att lämna några spår efter sig.

Andra teorier som att dom skulle fått bra betalt av godsägaren eller dennes son är nästan skrattretande, skulle fallet vara så hade dom redan erkänt detta för att rädda sitt eget skinn.
Jag tror inte dom är intresserade av att ev dömas för mord för att skydda någon annan...
Den mest sannolika teorin brukar oftast vara det som senare visar sig vara rätt, tror många kollat för mycket på CSI.
2015-06-16, 00:02
Medlem
dannees avatar
Citat:
Media.

Tror alla känner att det här fallet är lite speciellt, mycket känslor och dom vill nog inte riskera något! Det är bra
2015-06-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
När man kollar tidslinjen så ser den väldigt tajt ut i början. Lisas far (familj) måste ha haft en känsla, eller så sade Lisa något i smset som fick dem att reagera så snabbt som de gjorde.
Ca 1830 smsade Lisa. Hon har väl några mil att köra, 5 såg jag någonstans. Ok hon har EU moppe, men räkna på ett snitt på 30 km/h. Det skulle ta henne 1,5 h. Vid 2000 skulle hon vara hemma. Det är också tidpunkten då hennes pappa ger sig iväg (i motsatt färdväg har det skrivits, men finns det något annat alternativ?) Allt är helskumt.

Kanske ringde och hon svarade inte så han körde tigidare, frågan är om GM såg honom på plats och blev rädd? Som elitsoldat kanske han hade med sig utrustning, typ pistol, kikare etc(skulle jag haft ifall jag hade haft barn och försökt leta efter dem).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Gjort sig av med bevis = misstänkt för skyddande av brottsling

Gjort sig av med bevis plus befunnit sig nära där kroppen hittades = misstänkt för mord

Jag tror inte man bryr sig så mycket om misstanken de anhålls för

Jo, men nu var inte frågan vad det innebar var.

Utan om ingen av dem pratade vid gripandet, hur kunde polis/åklagare veta vad de skulle anhållas för?

Det var personer som uppträdde märkligt, som snart blev anhållna, för olika saker...

Om ingen sa något, varför vart i te alla anhållna för mord?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Jag tycker det är nämnvärt att kroppen fördes till obduktion idag.
Tycker mig då ha hört att den var det tidigare, men kan inte hitta någon källa på det.

2 timmar sedan på SVT.se:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/lang-vantan-pa-svar-om-lisas-dod
De kanske helt enkelt inte jobbade i helgen?
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du måste vara en man. Kanske tänder du en på ung kvinna som ser ganska skaplig ut. Men du våldtar inte henne. Våldtäkt är inte en sexuell handling utan en handling som har sitt ursprung i hat och vrede. Lisa såg ut som vilken ung kvinna som helst, hon var inte vackrare än någon annan. Hon dog inte heller för sin skönhets skull. Antagligen blev hon inte ens våldtagen. Eller tror du att våldtäktsmän och mördare väljer sina offer efter utseendet när begäret gör sig gällande?

Japp det "tror" jag.

Och du har fel om Lisa, hon var vackrare än de flesta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in