2015-06-15, 23:58
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Jag tycker det är nämnvärt att kroppen fördes till obduktion idag.
Tycker mig då ha hört att den var det tidigare, men kan inte hitta någon källa på det.

2 timmar sedan på SVT.se:
Citat:
Lisa Holms kropp är nu förd till rättsmedicin för obduktion uppger Tommy Nyman, polisens presstalesperson i fallet Lisa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/lang-vantan-pa-svar-om-lisas-dod
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Om kroppen skulle vara styckad (tror knappast det) så brukar ju huvudet vara helt och BOs familj skulle kunna identifiera det.

men varför fantiserar alltid alla ihop en bild i sin egen hjärna om att "styckning" och "halshuggen" är synonymt med varandra? Att plocka bort armar och ben är också styckning och det är ju inga problem att identiera en person utan dom. Finns till och med folk som lever utan armar och ben utan att se alltför groteska ut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Skumt att åtminstone 8 MP personer, massa tekniker och 100-tals poliser tillsammans med en massa andra inkopplade lyckas läcka NOLL saker till
Media.

Måste vara nytt svenskt rekord! Och de lyckas för tredje dygnet dessutom.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ska pojkvännen synts till? Var? Isåfall så varför pratar inte folk om detta?
Han syntes spela fotboll på en helt annan plats.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Men var inte det hennes ex? Hon kan ju ha stämt träff med nån ny som inte många känner till.

Men någon borde ju känna till det.., 17 år och nyförälskad.. Då vill man nog dela med sig utav det man upplever.
Medlem
Algifaris avatar
Jag har gjort en liten uppdaterad sammanfattning av de något spretiga sammanfattningar som finns samt lagt till lite ny info som inte fanns med i de gamla.
http://imgur.com/dzWz66G
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Det som oroar mig i detta fall är när man säger att det var polisiär intuition som ledde fram till gripandet. Risken är att det rör sig om polisiär rasism som vi alla vet att finns en hel del av hos polisen. Den låga graden av misstanke, intressant om åklagarn har nått hållbart imorrn. Gissar på frisläppande.

OM de släpps vart kommer de ta vägen då?
Inte en chans att det släpps utan uppsikt då det är uppenbart att det finns en mycket alvarlig hotbild mot dessa herrar. Någon som vet hur de kommer gå tillväga då?
Om de ej har ordentlig bevisning för en häktning under häktesförhandlingen så kommer de ju inte avfärdas från utredningen. men knappast som sagt att de kan bo kvar och återvända till Kinnekulle!
så vart tar de vägen?
2015-06-15, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Skumt att åtminstone 8 MP personer, massa tekniker och 100-tals poliser tillsammans med en massa andra inkopplade lyckas läcka NOLL saker till
Media.

Måste vara nytt svenskt rekord! Och de lyckas för tredje dygnet dessutom.

Polisen har arbetat felfritt och borde ha medalj. Dom har skött allt exemplarist. Antagligen för att pappan är militär och begrep att något var på gång fort. Polisen hade resurser och pumpade in allt direkt. Jag tror att det inte läcker av respekt för familjen och detta fallet. Det är ett väldigt unikt fall som berört hela sverige och framörallt poliskåren i västra götaland.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vore väldigt intressant att veta om den anställde var just nån av Litauerna. De blev ju inte officiellt misstänkta direkt. Och då kanske de "hängde" med sin chef vid ladan, för att, som Arne sa diskutera arbeten som skulle göras...också märkligt att diskutera sånt när de vet att en flicka försvunnit. Nåt e skumt med honom

Varför är det märkligt? Vissa tycks anse att alla företag i trakten ska hålla stängt för att Lisa är försvunnen eller död, förvånar mig inte om vissa även anser att ingen ska få göra något över huvud taget. Alltså, livet måste gå vidare för alla trots att Lisa är försvunnen eller död. Det var inte fastighetsägarens dotter, inte min heller, vi jobbar på som vanligt, det hindrar inte att vi har Lisa i våra tankar.
Medlem
När man kollar tidslinjen så ser den väldigt tajt ut i början. Lisas far (familj) måste ha haft en känsla, eller så sade Lisa något i smset som fick dem att reagera så snabbt som de gjorde.
Ca 1830 smsade Lisa. Hon har väl några mil att köra, 5 såg jag någonstans. Ok hon har EU moppe, men räkna på ett snitt på 30 km/h. Det skulle ta henne 1,5 h. Vid 2000 skulle hon vara hemma. Det är också tidpunkten då hennes pappa ger sig iväg (i motsatt färdväg har det skrivits, men finns det något annat alternativ?) Allt är helskumt.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Så kan det ju vara, men bara för att ingen sett kvinnan just där, betyder det ju inte att hon varit delaktig när det skedde.

Kvinnan verkar ju direkt avfärdad från att vara delaktig, tyder inte det på att någon sagt något?

Gjort sig av med bevis = misstänkt för skyddande av brottsling

Gjort sig av med bevis plus befunnit sig nära där kroppen hittades = misstänkt för mord

Jag tror inte man bryr sig så mycket om misstanken de anhålls för
2015-06-16, 00:00
Medlem
ATLAS64s avatar
[quote=lehs|53712750]Tackar!

Oavsett om hon har blivit mördad eller dött på annat sätt så är jag säker på att de tre anhållna har viktiga informationer. Ju förr de börjar berätta desto bättre.

På kartan nedan så finns deras bostad strax ovanför 'be' i Blomberg skrivet i vitt.
https://www.dropbox.com/s/9q64jg9edao2wfr/Kinnekulle.jpg?dl=0
Fynden är 1 mopeden, 2-5 tillhörigheter och 6 BOs kropp.

De tre anhållnas agerande gentemot MSP och polis nära 6 ledde polisen till platsen. De behöver inte ha varit aggressiva som det skrivits i tråden, men något konstigt gjorde de i samband med att MSP gjorde ett viktigt fynd nära 6. Och alla tre tycks ha ingått i MSP-patrullen.[/QUOT en tanke bara !! kan det vara så att man dragit med sig BO bakom något fordon i denna s.k linje ifrån Cafet där mopeden stod ,därav de spridda fynden som tillhör BO, sedan har man försökt dölja den sargade kroppen vid punkt 6 som finns på kartan , där man sedan fann BO kropp
Senast redigerad av ATLAS64 2015-06-16 kl. 00:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in