Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 19:03
  #73
Medlem
Pontens.Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta
Borttaget..

Sök på åkare och hans namn...

Jag tror att han skulle hoppa ner och under plattan han hoppade från ligger ett munk/kaffe ställe.
Om damen kommit ut under samtidigt så har han säkert landat på henne och i samma veva slå runt och landa på huvudet istället på fötterna.

Jag kom 30 sek efter fallet dit... Otäckt.
Citera
2015-06-15, 19:43
  #74
Medlem
Sticky Fingazs avatar
https://www.facebook.com/ki*.*ngh

*=m
*=a

kan det vara han?
Citera
2015-06-15, 20:06
  #75
Medlem
Parkour-jump tänker man direkt, som gått snett?
Inte första gången.

Som förälder sitter man med hjärtat i halsgropen, idag. Tur att man har en dotter, akrobatisk visserligen, men tjejerna är inte riktigt lika benägna till de nyväckta lekmeddöden-aktiviteterna, trots allt.
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-06-15 kl. 20:33.
Citera
2015-06-15, 20:30
  #76
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Med tanke på att stavhopparna oftast överlever kan man förmoda att du inte är
helt fel ute ...
Så stavhopparna landar också på hårt underlag?
Citera
2015-06-15, 20:40
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jaha, så det är mycket stor sannolikhet att droger, eller droger och alkohol kanske var involverat, han kanske hallucinerade och trodde trappan var där och sedan blev det som det blev. Då förklarar ju det en hel del.
Du har aldrig tagit LSD va? Det är inte riktigt så man hallucinerar.
Citera
2015-06-15, 23:31
  #78
Medlem
DennisOlofs avatar
hustlerinc, hahaha. Nej du, jag har aldrig tagit droger så jag vet ju inte hur det fungerar. Har inget intresse av att ta reda på hur man blir på droger.
Citera
2015-06-16, 01:02
  #79
Medlem
Idomeneos avatar
Jag har fått det hela förklarat av en vän som jobbar på Gröna Lund som var på plats och såg när det hela hända. Jag var också själv där i parken, men inte i samma område som olyckan skedde i. En man i 18-20 års åldern som var på attraktionsområdet Eclipse (en slags kombination på en slänggunga och fritt fall som står på en plattform en våning ovanför marken) hoppade över staketet rakt ner bland folkmassan. Det var någon timme eller två innan Marilyn Manson skulle börja sin konsert så det var drygt 20.000 i parken och väldigt trångt. Iaf såg hon hur en ung man föll från Eclipse rakt på en kvinna och slog huvudet rakt i asfalten när han landade. Han fick ett epileptiskt anfall och började blöda. Det hela skedde under loppet av några få sekunder. Innan personalen hade tid att reagera hade han tydligen redan hoppat över kanten. Området stängdes ner, polis och ordningsvakter skapade plats så att räddningstjänsten kunde hämta upp mannen och kvinnan, båda sägs ha varit medvetna när de lämnade parken. När jag mötte upp med min vän senare på kvällen var hon väldigt upprörd och övertygad om att mannen skulle dö.

Det är ingen som vet varför en ung man medvetet valde att hoppa från plattformen till sin död men det var inte på grund av brist på säkerhet i parken som många tidningsrubriker har antytt. Det var pga en ensam individs agerande och det fanns inget någon kunde ha gjort för att det skulle ha slutat på ett annat sätt.
Citera
2015-06-16, 07:19
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sticky Fingaz
https://www.facebook.com/ki*.*ngh

*=m
*=a

kan det vara han?

https://m.facebook.com/kim.angh?refs....com%2Fkim.ang

Lägg till ett H i slutet på länken
Citera
2015-06-16, 07:22
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Han förekommer som åkare på http://www.freeride.se/photo/search....rch_type=rider
Van att klara av hopp, kanske?

I nyktert tillstånd, så ja. Han va grym på skidor å snowboard.
Citera
2015-06-16, 08:20
  #82
Medlem
Vi får väl se om det tillåts växa upp en blomsterhög på platsen eller om
det skulle störa kommersen på nöjesfältet alltför mycket ...
Citera
2015-06-16, 08:22
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Så stavhopparna landar också på hårt underlag?

Nej, men lite vid sidan av den stora mjuka madrassen kan man hamna under
olyckliga omständigheter. Och en gång i tiden var ju faktiskt underlaget man
landade på HÅRT, även i höjdhopp. En förklaring till att rekorden höjs.
Citera
2015-06-16, 11:55
  #84
Medlem
DennisOlofs avatar
Idomeneo, då var det med andra ord egentligen inget märkvärdigt, men som vanligt så ska ju alltid tidningarna måla upp det i värsta tänkbara scenariot bara för att sälja tidningen och försöka skrämma upp folk.

Man kan ju inte göra något åt det du beskriv, det är ju lite som att folk väljer att klättra över ett staket eller andra medvetna handlingar. Visst kan man ha säkerhet men det är ju mest för att undvika olyckor, inte hindra folk från att medvetet göra något som är farligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback