Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 23:15
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det enda motivet jag egentligen kan komma på är våldtäkt som sen gick jävligt fel.
Vilket då faller på logiken; att någon med ett ordnat liv skulle riskera allt på ett så dumt sätt.

Är personen psykopat så skulle det vara mycket, mycket mer planerat än så. Är personen inte psykopat så händer det med största sannolikhet inte.
2015-06-15, 23:15
Medlem
Varning - fri spekulation.

Sitter och tittar på kartan i sammanfattningen i första inlägget där fynden antas blivit gjorda.
Är det helt otänkbart att hon blivit jagad?

GM kan ha lockat/tvingat in Lisa i ladan, som lösgjorde sig. GM kan stundtals ha hunnit ikapp henne, där hon springande för livet fumlande försöker ringa samtal men i stridens hetta tappat mobilen och GM helt sonika slagit sönder den.

Skulle vara intressant med en mer uppdaterad kartbild över fyndplatserna, om någon sitter på en sådan.
2015-06-15, 23:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Ni som menar att LH blev påkörd. Den teorin är ju befängd. Skador hade hittats direkt på mopeden/liket. Det hade synts.

Den teorin skulle i så fall bara vara möjlig om exempelvis handsken blåst iväg och hon springer efter den ut på vägen. Litauerna som skiter i svenska lagar, kommer körandes i hög hastighet med betydligt mer än 0,2 promilles alkohol i blodet. De kör på henne, får panik och smiter undan med kroppen för att hoppas på att de kan komma undan.

Säger inte att det är så, men är en teori om man inte vill tro att det är ett kallblodigt mord som föreligger hennes död. Det mest negativa med ett sånt scenario är väl att gärningsmännen kan komma undan hårt straff eftersom det exempelvis skulle bli vållande istället för mord.
Medlem
dannees avatar
Vilken teori är mest rimlig / minst hål i?

Jo...
Överfall vid caféet för rån och/eller våldtäkt, om hon sedan dödas av misstag eller för att röja undan en våldtäkt/rån, det kan vi inte veta utan mer fakta (Som polisen har). GMs ser att BO blir ensam kvar och tar sin chans, antigen har dom suttit och väntat eller så är det av ren slump.

- Hade det varit av misstag så hade dom nog pratat redan, för isf vet dom ju att polisen kommer hitta spår på henne som kommer att binda dom till henne.
- Mördare tänker inte alltid rationellt och lägg sedan på att dom är ifrån Litauen, dom fungerar inte som oss svenskar.

Det är med all sannolikhet ett vansinnesdåd av några idioter utan nån som helst moral.
Sluta med era galna spekulationer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFlashenstein
Vem är Arn*s samarbetspartner L*** Å***** ?

Bra tänkt! Var det förresten inte någon som skrev att en BMW X3 alt. X5 hade siktats i hög hastighet någonstans i närheten av Kinnekulle vid den aktuella tidpunkten? Någon som kommer ihåg platsen som nämndes och kan kolla om det ligger längs färdvägen Blomberg-företaget?[/quote]

Arne nämner även i en intervju att denna LÅ oxå plockade upp handsken i ladan..

Klipp nr.4: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Jag fick denna karta och detta meddelande av en ny medlem på forumet

Kyrkan ligger på väg mot fastighetsägarens kollega, bara säger upplysningsvis.
2015-06-15, 23:17
Medlem
Första posten.

Mkt info kring sista fyndet där MP larmade polis om mystiskt uppträdande av MGM och som gjorde att de en stund senare blev inplockade till förhör.

Det jag undrar är vad fyndet som beskrivs som "skrämmande" och "kusligt" som "upprörde" MP kan ha varit för något? detta var på Torsdagen - dagen innan MGM uppträdde konstigt vid annan fyndplats och togs in på förhör.

"På torsdagskvällen dök två unga kvinnor upp vid polisens mobila sambandscentral vid kaféet i Blomberg. De verkade upprivna enligt vår reporter på plats. Efter kontakt med polisens tipsmottagare fick de peka ut en fyndplats på en karta.

– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det. Men det var inte Lisa. säger en av kvinnorna"

http://www.expressen.se/gt/kusliga-fyndet-i-jakten-pa-lisa-holm/

Lisa - du skall få upprättelse!
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Vilket då faller på logiken; att någon med ett ordnat liv skulle riskera allt på ett så dumt sätt.

Är personen psykopat så skulle det vara mycket, mycket mer planerat än så. Är personen inte psykopat så händer det med största sannolikhet inte.

Nu pekar det ditåt ändå

Från expressen

"Fyndet som gjorde att man kunde hitta Lisa Holm var ett eller flera klädesplagg, uppger Aftonbladet.
– Man kunde se att fyndet var kopplat till flickan, säger Kenneth Söderlund från Missing People.
Åklagarmyndigheten meddelar att man först i morgon kommer att fatta beslut om de tre anhållna personerna kommer att begäras häktade"

EDIT- inte Expressen utan Aftonbladet.

Alltså de kunde ju varit höga på knark? Kanske spanat in henne länge, de ville bara "leka" med henne men sen gick de snett som fan.
Medlem
2big4yous avatar
Har jag drömt eller sa polisen "det var ingen vacker syn" när dom hittade henne?
I så fall tyder jag detta uttalande som övervåld,vilket kan tyda på ett personligt hat mot henne.
Svartsjuka?
2015-06-15, 23:18
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Jag fick denna karta och detta meddelande av en ny medlem på forumet

Skulle delar av hjälmen var funnen, så är det ju definitivt en sensation i den här tråden. Ganska säker på att det fyndet avfärdades ganska snabbt i polisens utredning. I alla fall vad som sagts till allmänheten.
2015-06-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det enda motivet jag egentligen kan komma på är våldtäkt som sen gick jävligt fel.

Och det är även det mest troliga. Jag personligen tror till skillnad från många andra att polisen har en hel del att gå på. Att männen imorgon blir häktade och också senare fällda i tingsrätten för mord, alt dråp, och brott mot griftefriden.
2015-06-15, 23:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu kanske tjatet om godsägarens som kan tystna i alla fall... om nu någon orkar läsa
Fast fortkörning kan ju betyda att han återigen körde för fort och då råkade köra ihjäl Lisa.
Bäst att POÄNGTERA att det där var ironi.

Schysst av dig att maska hans namn och personnummer förresten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in