Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Vad fan kan motivet vara?

Två bröder mördar en tillsynes okänd flicka för dom. Enda alternativen jag kan se är
1. Våldäkt som övergått till mord
2. Olycka och de klantar till det något ordentligt efter olyckan
3. Försök till kidnappning för att till ett senare tillfälle pressa ut pengar eller annan kriminell baktanke.

Vad säger ni?
Det troligaste känns som #1. Det som tyder på det är att ett/flera klädesplagg tillhörande LH ska ha hittats av MP och gjort dem mycket upprörda. Sedan att LH var otroligt vacker spär på den teorin.

Om byggnadsarbetarna är GM är min teori som följer:
De båda har spanat in LH under en tid. Sedan ser dem henne anlända till jobbet på moped och börjar smida planer om vad de ska göra. De parkerar sin bil nära mopeden, när de ser att LH är ensam agerar de snabbt och slänger in henne i bilen. Därefter åker de till ett avskiljt ställe där de våldtar och mördar henne, sedan fraktar dem henne vidare till dumplingsstället.

Att LHs saker var utspridda kan antingen vara att GMs försökte leda polisen åt fel håll eller att själva våldtäkten & mordet ägde rum i de trakterna.
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gillar det här gamla inlägget, tråkigt att länkarna är döda nu bara :/

Det var jag som fick detta av nyreggade användare (pungont) Vetefan va de är för vajsing med länkarna, men ja har för mig att jag fick de att fungera. kanske kopierade ja in adressen på nå vis. De är ju annars på sverigesradios sida. finns även en intervju med godsägaren där på tv 4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jaha, ska ännu en släpas i smutsen nu?

Nu ska vi se vilka som finns på listan hittills....

- kollegorna

- pappan

- speedwaykillen

- JV

- godsägaren

- godsägarens son

- diverse polacker och litauer (förutom de anhållna)

- caféägaren har nämnts också

- IS (fast det gör ju inget om de släpas i smutsen i och för sig)

- ryssarna

.......................

Tre personer sitter anhållna. Senast onsdag blir det häktningsförhandlingar. Skulle det inte kunna vara en god idé att avvakta och se vad som händer då? Om de blir häktade på sannolika skäl kanske fokus skulle kunna ligga på dem istället för på allt möjligt annat folk?

Och med "fokus på dem" menar jag inte mängder av omaskade namnpostningar på såväl dem som deras släktingar. De kan i slutänden befinnas vara helt oskyldiga även om de häktas.
Jag håller med dig sluta häng ut fler folk här nu !! Jag tror du glömde en eller två som blivit uthängda här på fb fd Pojkvän och hans fotbollstränare !!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Min egen lilla fundering just nu. Arne Jönsson hittar handsken. Lite märkligt, han plockar upp den och ger den till polisen. Visar det sig att bara han och Lisa har DNA på den så är det ju en situation som betyder att han gick dit och granskade platsen om han glömt nåt "efter brottet" han ser handsken och vet att hans DNA är på den, så vad gör man? Istället för att stoppa den i fickan och folk runtomkring anar oråd så plockar han upp den och ger polisen 👌
Jag har hört lite om denna Arne Jönsson. Och han har inte rent mjöl i påsen kan jag säga. Vad tror ni om denna fundering "?

Vad har du hört?
2015-06-15, 23:08
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Har du någon vettig teori om motivet?

Nej faktiskt inte mer än att GM är gravt psykiskt sjuka och lockade in LH i ladan. De måste dock haft koll på henne. Det visste att hon skulle åka moped hem själv, kanske även visste de att hon stängde. Men motivet är så jävla oklart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruHedning
Sett att det på Engelska nyheter påstås att LH har både våldtagits och styckas, vilket jag tycker är underligt då jag inte sett att svensk polis har gått ut med den informationen.
Vad är det folk inte fattar? Det där är trollerier.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Instämmer helt i det du säger är han Godsägare borde han väl inte vara helt dum i huvet med andra ord borde han lika Missing people ha backat undan och ringt Polisen utan att ha tagit upp handsken.
Det behöver man inte ha ingenjörs utbildning för att fatta att man inte ska förstöra bevis material.

Folk är dumma i huvudet helt oberoende av jobb och ålder.
Titta bara på alla idioter här.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
/.../

Vän av ordning säger, Lisa har inte jobbat på caféet så länge. Sant, men vad säger att de inte har träffats i andra sammanhang, bröderna verkar vara alltiallo på bygden.
Som jag uppfattat det bor hon en bra bit därifrån, åtminstone 30 minuter med moppe. Men hon kan ju ha varit i bygden ändå, hon fick ju jobb på cafét.
Bannlyst
Ni som menar att LH blev påkörd. Den teorin är ju befängd. Skador hade hittats direkt på mopeden/liket. Det hade synts.
2015-06-15, 23:09
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Varför?
För att dom uppenbarligen inte har teknisk bevisning trots mängder av utspridda föremål som har tillhört Lisa och som måste ha utplacerats av GM.
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att man har ett ordnat familjeliv utåt sätt betyder inte ett skit. Många psykopater är framgångsrika företagare och har aldrig tidigare gjort sig skyldiga till brott. Men under berusat eller påtänt tillstånd träder psykopatens sanna natur fram.

Hagamannen hade fru och barn. Hans kollegor beskrev honom som ordningsam, trevlig och skötsam. Monstret trädde dock fram under alkoholkonsumtion.
Ett undantag motbevisar inte en trend.

Kan du erinra dig varför så många blev så förvånade över hagamannens sociala situation?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Från Inlägg #21791

Arn*s sammarbetspartner L*** Å***** äger förövrigt en BMW X5.
Om man skulle åka från cafeet till hans företags adress så går den vägen precis förbi Medelplana Kyrkogård. 7,4km mellan cafet och företaget. Ö******* H***** Gård 533 94 HÄLLEKIS. Företaget sysslar med grisuppfödning.
Fynden vid kyrkogården. Var de Lisas?

Vem är Arn*s samarbetspartner L*** Å***** ?[/quote]

Bra tänkt! Var det förresten inte någon som skrev att en BMW X3 alt. X5 hade siktats i hög hastighet någonstans i närheten av Kinnekulle vid den aktuella tidpunkten? Någon som kommer ihåg platsen som nämndes och kan kolla om det ligger längs färdvägen Blomberg-företaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in