Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 18:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon gick till moppen, textade till pappa ( därför en handske av) och kom i sista stund ihåg att hon skulle lämna nyckeln i ladan.
Och tog med sig handsken till ladan 200m bort i samma riktning hon kunde tagit mopeden?
2015-06-15, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Har du källa på det? För övrigt gick Lisa före de andra två enligt intervjuer.

Detta har sagts av folk som var med och sökte med MP i tråden, att det kommit fram att ägarinnan hängde nyckeln i ladan.
2015-06-15, 18:22
Medlem
När får man reda på dödsorsaken och kommer det vara offentligt?
2015-06-15, 18:23
Medlem
Att man hänger nycklarna i ladan har inte bekräftats från någon.. och varför skulle man lägga nyckeln i en annan fastighet?:S
För det andra skulle ingen som jobbar där berätta offentligt om sina stängningsrutiner.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensson69
Lisa Holm snäll som hon är hälsar på 30åringen varje dag för det gör man när man träffar på någon på jobbet. 30åringen är störd i huvudet o tar det som "hon vill knulla med mig". när Lisa ska åka hem så säger 30åringen till henne att följa med in i ladan för han ska visa henne något. Lisa följer med. väl där inne försöker han våldta henne. men lisa säger nej o då han inte fattar vad det betyder från sitt äckliga hemland där man säkert behandlar kvinnor hur fan man vill så dödar han henne. han får panik o ringer sin bror.
så TROR jag det gick till. konstigt att SD är stora? nä inte det minsta

Det här med att locka in i ladan har inte ifrågasatts ordentligt tycker jag.

Vadå visa Lisa något? Hon är inte tio år och går på vad som helst.

Ge ett realistiskt exempel på vad som kunde locka Lisa att gå in i den där ladan med en karl hon knappt känner.

Locka in i ladan, flertalet teorier bygger på den pusselbiten, en dålig pusselbit tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Och tog med sig handsken till ladan 200m bort i samma riktning hon kunde tagit mopeden?

kan ju ha stoppat en handske i varje jackficka varav en av dom trillade ur i ladan. Finns tusentals varianter på varför den kan ha hamnat där. Om det ens är hennes handske. Finns fortfarande inga säkra bevis på det, vad jag har läst/förstått. Kan lika gärna vara någon annans handske.
2015-06-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Kollar man på utländska engelsk-språkiga forum som diskuterar fallet så möts man verkligen av en kvinnosyn som får Flashback att blekna i jämförelse.
I utländska media verkar det också ha gått ett rykte om att Lisas kropp skulle vara styckad. Något jag inte fattar var de fått ifrån, eftersom det inte finns verifierat någonstans i polisiära källor så långt.

Styckning! Det har de fått härifrån. Sök i tråden får du se.
2015-06-15, 18:24
Medlem
Snapcounts avatar
-Om de misstänkta begärs häktade kommer häktningsförhandlingarna troligen att hållas på tisdagseftermiddagen eller under onsdagen i Skaraborgs tingsrätt i Skövde.

http://sla.se/skovde/2015/06/15/polisen-soker-bevis-under

Så det kan dröja till onsdagen då..?
(med tanke på att man tidigare bara har pratat om tisdagen)
2015-06-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Får fan inte ihop det.
Dessa bröder har i flera jobbat på gården.
De tycks ha ett gott rykte och anses vara flitiga. Grannarna har verkar väldigt förvånade över detta.
Den ena brodern är gift, till skillnad från många andra gästarbetare bor frun med honom.
Att dessa bröder från ingenstans gör detta är ologiskt. Det krävs ju en total kollektiv härdsmälta hos dessa. En så extrem att det borde ha hänt tidigare.
Nä, jag gissar att åklagaren tvingas släppa dessa ganska snart.
Då måste polisen börja titta på andra....

De är flitiga och lojala mot sin arbetsgivare. De har ju varit kvar på samma ställe i flera år. Jag läste att gods eller lantbruks ägaren fick åka in till sjukhus igår, är det bekräftat ? Jag funderar på om det kan vara som så att de misstänkta försöker skydda någon annan. Finns det någon i Lisas ålder som är kopplad till gården ? Får bara en känsla av att bröderna kanske bara är skyldiga till medhjälp att "städa upp" efter en annan förövare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorWatson
Svar nej. Det var Aftonbladet.

Hur kan du veta det (också)? Var du samtidigt i Skövde och i Blomberg?
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz

Dödsorsaken kommer framgå av förundersökningsprotokollet, som kommer bli offentligt när åtal har väckts.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
3-4 veckor har dom sagt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in