Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Enligt mammans utsaga så kontaktade hennes son henne på Fredagen och berättade att han och hans bror hittade en handske och fått lämna DNA p.g.a fyndet.. Han hade dessutom sagt att gud förbjudet om dom misstänker oss för att vi är Litauher.

KÄLLA

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Känns spontant som ett agerande som syftar till att lugna föräldrarna inför den dagen de grips, faktiskt tycker jag det.
Medlem
MsCredits avatar
Har blandat ihop vem som talade om en äldre son, trodde det var godsägaren. Sorry.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
När polisen undersökte ladan hade misstänkta gm ett väldigt konstigt beteende i samband med det, vilket missing people noterade, och meddelade polisen. Sedan kunde de säkert knyta an personerna till brottet lätt med skoavtryck eller liknade.

Så fattar jag det när jag läst artiklarna

Men personerna jobbar på platsen, de har tydligen gjort jobb även på den byggnad där Lisa arbetade. De har säkert gått till fots ett antal gånger mellan huset där de bor och byggnaderna ägda av bonden de arbetar för. Det skulle vara konstigt om inte deras skoavtryck fanns typ överallt. Och folk som inte har något att förtulla kan också bli lite ryckiga om en tullare står och glor på just dem när de passerar.
2015-06-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Om jag förstått det rätt så hittades en handske i ladan medan övriga fynd gjorts utomhus längs en väg? Handsken kan ju också varit utomhus från början men sen släpats in av något djur så som en räv under natten?
Då blir den ett udda fynd som pekar mot ladan som brottsplats men egentligen så är brottsplatsen någon helt annan stans.

Som sagt - svårt att veta var handsken hittades. Finns bara godsägarens ord om var det var.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Självklart. Men det var nya uppgifter för mig däremot. Att dem fanns vid en verkstad 100 meter ifrån kroppen gör mig ännu mer konfunderad.
Det mesta som talar för att det är litauerna som är skyldiga är:
- De uppför sig märkligt och aggressivt mot MP i nära anslutning till ett fynd
- De befinner sig vid en verkstad 100 meter från LH:s kropp utan att kunna ge en bra förklaring för det
- De är dem första att "hitta" handsken
- De har förmodligen tillgång till Martorp gård då det är samma ägare som vid ladan (herrgårdsägaren?)
Det som talar emot att de är skyldiga är:
- Enligt vittnesuppgifter ska bröderna ha setts dricka kaffe ute på sin veranda kl 18.15. Lisa sägs försvinna nån gång mellan 18.23 och 18.30. 18.23 skickade hon ett sms till sin far. Mobilen dog 18.30. De bor flera km från cafét. Hinner dem ta sig till ladan på den korta tiden? Hur länge satt dem och drack kaffe? Tidsangivelserna kanske inte stämmer.
- De är omedvetna om vilka MPS är och beter sig därför märkligt och aggressivt, rädda för att bli oskyldigt utpekade?
- De har nära kontakt med sina anhöriga och enligt deras anhöriga misstänker dem inget
- Männen har haft span på sig sedan dag 1 och redan givit DNA till polisen
Vad tror ni?
1,2 km
google.se/maps/dir/
enl google tar det 4 min med bil och 3 min med cykel. 14 min i maklig promenadtakt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Ny information från den litauiske polisen Kiškis är att den ene brodern var känd sedan tidigare i så måtto att han för många år sedan figurerade som misstänkt i en brottsutredning. Polisen förnekar att någon av dem skulle ha varit sammankopplad med organiserad brottslighet.

M.M. återger bara kända uppgifter och grundlösa rykten på ett mer eller mindre sensationalistiskt sätt.

Det framgår också att Nerijaus Bilevičiaus fru Irina är misstänkt för skatteflykt.
2015-06-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jag börjar känna mig osäker på om det verkligen är Litauerna som är dom skyldiga, all efterforskning visar motsatsen, kanske polisen som vill "gena" och ta ett lätt offer...

Jag känner så också.
Medlem
Det låter helt klart som att sonen ljuger ihop en historia till sin mamma, i förebyggande syfte om det är så att dom åker dit. Han vill inte att hans mamma ska tro att han är skyldig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känns spontant som ett agerande som syftar till att lugna föräldrarna inför den dagen de grips, faktiskt tycker jag det.

Ja, och skapa misstro mot svensk polis redan innan anhållande genom att insinuera att anhålls man så är det pga nationalitet.
Medlem
Hur stor tror ni sannolikheten är att det finns dna spår på en handske bara för att man rört vid den? Eller fingeravtryck heller för den delen?

Och nej jag är inte ironisk! jag undrar verkligen..
Medlem
Parkours avatar
Man kan ju hoppas att föräldrarna och polisen vet mer än vad dom säger.
Låt säg att dom har tillräckligt med underlag för att veta att dom är skyldiga, men dom kan inte bevisa det bortom allt rimligt tvivel.. Då kan man ju hoppas att pappan a.k.a SOG-kaptenen tar saken i egna händer..

Han vet ju tveklöst hur man gör slut på någon. Även utan att vara i samma byggnad eller bil (Så han har alibi)
Medlem
RobertoSavianos avatar
Tycker det är småmärkligt att inget sipprat ut från vad som sagts i förhören.

Ska bli intressant att se imorgon om någon av dem "gjort vissa medgivanden" eller om de alla tre förnekar starkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in