Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:18
Medlem
dannees avatar
OKEJ! Svara på detta alla ni som inte tror att Bröderna o Kvinnan är skyldiga.
Detta har jag inte sett någon skriva i tråden tidigare...

Dom flesta verkar överens om att kroppen hittades i Martorp.
Dom 3 GMs arbetade vid Martorp, och det var väl där Missing PPL och GMS mötes, så om detta stämmer....
Varför har dom inte hittat kroppen/spår själva och meddelat polisen? Verkade ju inte ta polisen lång tid när de väl kom dit, och jag kan tänka mig att det fanns viss doft.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Dom tjänade alltså 20 svenska lax i månaden, vilket är rätt jävla bra jämfört med hemma i deras land, att man skulle riskera allt det för ett rån/inbrott känns väldigt otroligt. Så dum kan ingen vara.

Det här tar jag med en skopa salt verkligen, eftersom allt kommer från deras mor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugzvamp
Är verkligen någon av dem ogift?

Båda är gifta. Den yngsta broderns fru är i hemlandet.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför blev ni skjutsade till GMs hus efter gripandet om sökningen avbrutits? Av vem blev ni skjutsade dit? Förlåt mina frågor kanske låter offensiva men jag får kalla kårar om man använder sig av. frivilligorganisationer bestående av till stor del amatörer för att leta och ev säkra bevis.

Jag och ett par andra blev skjutsade av en man i vår grupp. Civilperson ifrån MP helt enkelt..
Om du läser mina gamla inlägg så var jag en av dom som rapporterade direkt ifrån platsen om kvinnans ålder, utseende osv.
2015-06-15, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
De kan inte uppge en bra förklaring, vilket jag uppfattar som att de hade fuffens för sig. Är man oskyldig kan man alltid förklara varför och hur samt uppge alibi som stämmer.

Men det verkar skumt med att folk ska ha sett dem dricka kaffe 18.15 utanför verandan under söndagskvällen. Frågan är om dem hinner ta sig till ladan/cafét på den korta tiden det innebär?

Den stora frågan är också vad dom gör vid ladan en söndagskväll? Dem är väl lediga på söndagar?

De, som någon redan har påpekat, det heter , de hinner ... de är väl lediga på söndagar?, skärp dig nu för fan, svårt att ta dig på allvar.

De bor på egendomen, inte märkligt alls att de rör sig i området, vad tycker du att de ska göra på söndagar, vad gör du själv? Ibland gör man sakar och ting utan speciell anledning, till exempel promenera och titta sig omkring.
Senast redigerad av OY 2015-06-15 kl. 21:21.
2015-06-15, 21:19
Medlem
Parkours avatar
Det har ju hela tiden sagts att AJ plockade upp handsken och meddelade Polisen. Finns t.o.m en intervju ifrån SVT där han intervjuvas utanför ladan angående sitt fynd..

Nu står det i pressen att lithauerna hittade handsken???
2015-06-15, 21:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför har de det bra, säsongsjobbar för småpengar på svenska landsbygden?

Det kanske är ok jämfört med vad de annars gör?
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Där kan jag möjligen ha varit fel,å de tar jag fullt på mig. Men det är alltså detta gula utehus hon hittades i.

Har även pratats om en vit byggbod på samma gård.
Medlem
Thomas Ört, offentlig försvarare för en av de litautiska häktade
mördarna här har vi en tråd om honom.

Hans motto verkar vara - bara man får pumpa u..pa.

(FB) Kontaktförbud för kvinnlig polis (Skaraborg)

http://www.exponerat.net/
Medlem
MsCredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Mycket märkligt beteende. Det kan inte va varit mycket mer än 10-15 meter till närmsta polisman/kvinna. Det normala hade varit att ge fan i det eventuella bevisföremålet och istället kalla dit polis.

Smart att tafsa handsken full med sina fingeravtryck

Kanske var han tvungen att göra det, för att hans eller hans sons fingeravtryck fanns på handsken redan innan. På det sättet fixar han alibi genom att flera får kladda på handsken.
2015-06-15, 21:21
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Är det någon som känner till om bröderna röker? Jag har funderat en del på varför polisen direkt i samband med ett "fynd" (förmodligen klädesplagg) direkt såg ett samband till de personer man tidigare tyckt uppträtt märkligt, men inte haft några bevis emot. Och att det isåfall måste varit något som direkt kunnat leda till dem, kanske inhemska/polska cigaretter? Det verkar som att bröderna gjort något, eller täcker upp för någon, och att de gör det i panik. Sprider bevis. Kanske ville de gräva ned kläder, men blev störda. Sa man inte någonstans att polisen släppte fyndplatsen direkt och såg MGM bara 500 meter därifrån?

Eller har jag drömt? Jag vet att de blev förda till förhör i sitt "hem", men jag tror polisen såg dem i samband med fyndplatsen och inte tog dem till förhör på plats. Säkert var man tvungen att överlägga med insatsledare först.

När polisen undersökte ladan hade misstänkta gm ett väldigt konstigt beteende i samband med det, vilket missing people noterade, och meddelade polisen. Sedan kunde de säkert knyta an personerna till brottet lätt med skoavtryck eller liknade.

Så fattar jag det när jag läst artiklarna
2015-06-15, 21:21
Bannlyst
Det är för mycket som talar för att de är skyldiga än tvärtom.

Att inte kunna ge en bra förklaring till varför man befinner sig i en verkstad 100 m från LH:s kropp känns skumt. Varför skulle man inte kunna göra det, såvida man inte är inblandad i det hela?

Det hade varit hemskt om jag hade befunnit mig 100 m från ett lik, men om jag är oskyldig så berättar jag allt och ger en bra förklaring på varför jag är där. Inga konstigheter således.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in