Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:13
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det gjorde han inte.
Fel av mig
2015-06-15, 21:13
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gillar det här gamla inlägget, tråkigt att länkarna är döda nu bara :/

Finns levande inlägg bara fungerande länkar bara ett par inlägg efter
2015-06-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Än så länge är bröderna misstänkta. I morgon kan polisen väcka åtal mot dem om de anser att bröderna är skyldiga. Det kan också hända att förundersökningen förlängs.

Tack för ditt svar.
Dock känns det som det ska vara en till måltavla.
Medlem
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Dom tjänade alltså 20 svenska lax i månaden, vilket är rätt jävla bra jämfört med hemma i deras land, att man skulle riskera allt det för ett rån/inbrott känns väldigt otroligt. Så dum kan ingen vara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Än så länge är bröderna misstänkta. I morgon kan polisen väcka åtal mot dem om de anser att bröderna är skyldiga. Det kan också hända att förundersökningen förlängs.

Häktningsförhandling vid TR. Inget åtal. Alltså flashback...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Två enligt mig märkliga omständigheter.

– Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också

Chefen skall alltså ha varit med tillsammans med de två misstänkta mördarna, timmar efter att Lisa försvunnit.

Lisas kropp hittas två timmar efter att tre personer grips (efter 5 dagars sökande)

Om man mördar någon, dumpar man verkligen kroppen inom "räckhåll" från sin egen bostad med en mängd bevis utspridda ? Jag är mer och mer kluven. Kan någon ha haft sinnesnärvaron av att vilja sätta dit dessa herrar?

Ja kanske det...den snart 80-årige Arne har tydligen gjort ett och annat fuffens tidigare i sitt liv. Det har kommit upp i tråden och det går att läsa i en recension av en person som är sur på gubben om man googlar på "Blombergs Säteri". Men knappast troligt att det är han. Men det är en intressant tanke att det kan vara någon annan än de tre. Kanske det är bagaren eller någon granne? Får se var utredningen ger helt enkelt.
Medlem
Strekkets avatar
Orkar inte läsa igenom allt men teorierna är många har jag förstått. Kan det inte vara så att det är kvinnan som i avundsjuka har bestämt sig för att göra nåt elakt med BO. Om hon sett att hennes man kanske flirtat med BO, skrattat o så. Sedan bestämt sig för att "märka" henne. Det har gått snett och de 2 misstänkta bröderna har hjälp till att göra sig av med BO. Som sagt bara en teori som så många andra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Helt ärligt så trodde jag från början att "gästarbetarna" som nu är anhållna är oskyldiga av den enkla anledningen att om man mördar en tjej så är man rätt så korkad om man stannar kvar och inväntar polis. Det "normala" hade varit att ta sitt pick o pack och dra därifrån.

OM så är fallet så tror jag dock att Arne (godsherren) känner till att en av gästarbetarna försvann hastigt. Jag tror också att de nu anhållna gästarbetarna vet vem mördaren är.

Men det lutar väl år att dom är så korkade att dom stannade kvar och blev haffade.

Det är ju inte helt omöjligt att nån mer är inblandad men då hade dom nog berättat det i förhören vid det här laget, och efterlysningar hade gjorts,
men om dom tagit rätt personer så var det troligtvis sexuella motiv, en eventuell olycka borde ha uppdagats tidigare, kanske köper nån deras tystnad men det känns långsökt..
riktigt hemskt det här..
Medlem
Citat:
De berättar att ingen av bröderna dricker alkohol, annat än vid speciella tillfällen. Arbetsgivaren har alltid gett dem mycket goda vitsord.
Och jobbet i Sverige har varit mycket viktigt för dem. De har tjänat drygt 20 000 kronor i månadslön, en mycket hög lön jämfört med litauiska mått mätt.

Enligt artikeln kommer dom från mycket stabila familjebakgrunder. Allt snack om rånmord på en kafekassa på 5-10,000 kan nog avfärdas en gång för alla.

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
2015-06-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Detta hände väll på måndagen? alltså dagen efter.

Ett par timmar, söndagkväll ----> måndagmorgon (ett par timmar). Var lite otydlig.

Men det är fortfarande en märklig omständighet att vara tillbaka på en potentiell brottsplats så kort efteråt om man nu har varit involverad själv. Antingen är det totalt iskallt, eller så kanske det är så jävligt att dessa personer är helt ovetande om vad som hänt och är på väg till sitt jobb i ladan.

Jag vet inte.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Teori nr 7743:

Lisa är på väg mot mopeden med sin integral-hjälm hängades i armkrok. På väg mot mopeden skickar hon sitt sms till pappa och lägger ner telefonen i fickan. När hon väl kommer fram till moppen måste hon få upp mobilen ur fickan för att nå nycklarna. Precis när hon satt nyckeln i tändningen kommer den yngre brodern emot henne smått aggressiv och full.

Lisa som har skinn på näsan ber honom dra åt skogen. Mannen puttar till Lisa som faller med bakhuvudet i marken och skadar hjärnan. Mannen får total panik och drar in Lisa i ladan på andra sidan vägen, drar för pressningen och springer hem för att be om hjälp av storebror. Innan han springer hem samlar han ihop allt som ligger runt moppen. Den trasiga mobilen och hjälmen.

Mannen springer nu stigen hem men tappar mobilen på vägen hem. Han tänker att han hinner hämta den sen.

Hemma blir det tjaffs och hetsiga känslor. Men storebrodern bestämmer sig för att hjälpa lillebror. Frugan är helt veck av vad hon fått höra.

Bröderna springer ner till ladan och bär hem kroppen för att göra sig av med den. Men det hinns inte då en sök aktivitet skapas fort vilket gör att bröderna måste göra sig av med kroppen snabbt och mitt bland 1000 tals poliser, missing people och journalister.

Frun är helt apatisk men blir övertalad att inte tjalla, för alla åker då in och deras barn blir föräldralösa.

Kvinnan tar det hon kan från Lisa och sprider medvetet ut på platser som redan avsökts för att bli hittade och pekas emot deras bostad. Hon vill inte "gola" men kan inte heller leva med vad som hänt..
Är handsken då planterad i ladan för att avleda enligt dig? Om ja, varför i en lada som han själv arbetet på förut?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
- Enligt vittnesuppgifter ska bröderna ha setts dricka kaffe ute på sin veranda kl 18.15. Lisa sägs försvinna nån gång mellan 18.23 och 18.30. 18.23 skickade hon ett sms till sin far. Mobilen dog 18.30. De bor flera km från cafét. Hinner dem ta sig till ladan på den korta tiden? Hur länge satt dem och drack kaffe? Tidsangivelserna kanske inte stämmer.

Någon hade en bild med längd. Tror det var 1.13km.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in